Tips til mat som frister?

Blåfugl

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Sliter med dårlig matlyst pga småkvalm og halsbrann. Føler meg mett nesten hele tida. Vekta har stått på stedet hvil siste 10 ukene, 7 kg opp fra startvekt. Jordmor er ikke bekymra, for magen vokser bra. Hun sa at det er meg det vil gå utover, ikke baby:rolleyes: Men for meg er jo det ikke så bra, for jeg bør jo ha krefter til fødsel og barseltid:wideyed:

Noen som har tips til mat som kan friste, og som ikke trigger halsbrann?
 
Følger ! Har akkurat samme problemet...... for meg funker knekkebrød med baconost.. men man går jo ikke akkurat opp i vekt av det
 
Her frister ALT! Så ingen tips dessverre :rolleyes:
 
Kunne faktisk heller tenke meg den situasjonen! Selvom det også er slitsomt, spesielt hvis det er ting en ikke bør spise så mye av som frister mest:wacky:
Ja, jeg sitter og drømmer om desserten allerede imens jeg spiser middagen :bag::hilarious:
 
Åååh, det er så kjent!
Jeg har prøvd mye rart mot halsbrann, og eplecidereddik funket såå bra.. helt til det ikke gjorde det og det føltes mye verre ut..

Det som har hjulpet generelt med å roe ned halsbrann er faktisk hjemmelaget kraftsuppe :) Vet ikke hvorfor, men får jeg i meg en 3-4 dl kraft/suppe laget av kylling sammen med en 4-5 dl kefir så får jeg ikke så ille halsbrann.

Så det har fungert her. All syltetøy, juice, brus, brød og tomatsaus gjør ting verre virker det som.
Eplecidereddik funket som sagt men så ble alt mye mye verre. MEN da har jeg heller ikke drukket kraft så vanskelig å vite hva det var :p

Generelt syntes jeg "kjedelig" suppe er det beste og enkleste :)

1 hel kylling av god kvalitet - det er litt viktig altså.
Deles opp og haes i en gryte. La stå en time eller to i vann , gjerne med en dl eddik i. Bytt vannet og varm opp. Skal ikke koke.
Kommer det skum så taes det av. Etter ca 2 timer taes alt ut av, fjern all skinn og kjøtt, oppi gryte med beina igjen en 6-7 timer :)

Jeg liker å lage en kjedelig kraft uten smak, men vil du ha supper der og da så kan du tilføye løk,hvitløk, laubærblader etc, hva enn du vil ha av smak.

Veldig god og næringsrikt og trigger ikke halsbrann her værtfall :)

Jeg blender skinnet sammen med en del av væsken for å få en kremet og mer næringsrik suppe. Smaker kjempegodt!
 
Åååh, det er så kjent!
Jeg har prøvd mye rart mot halsbrann, og eplecidereddik funket såå bra.. helt til det ikke gjorde det og det føltes mye verre ut..

Det som har hjulpet generelt med å roe ned halsbrann er faktisk hjemmelaget kraftsuppe :) Vet ikke hvorfor, men får jeg i meg en 3-4 dl kraft/suppe laget av kylling sammen med en 4-5 dl kefir så får jeg ikke så ille halsbrann.

Så det har fungert her. All syltetøy, juice, brus, brød og tomatsaus gjør ting verre virker det som.
Eplecidereddik funket som sagt men så ble alt mye mye verre. MEN da har jeg heller ikke drukket kraft så vanskelig å vite hva det var :p

Generelt syntes jeg "kjedelig" suppe er det beste og enkleste :)

1 hel kylling av god kvalitet - det er litt viktig altså.
Deles opp og haes i en gryte. La stå en time eller to i vann , gjerne med en dl eddik i. Bytt vannet og varm opp. Skal ikke koke.
Kommer det skum så taes det av. Etter ca 2 timer taes alt ut av, fjern all skinn og kjøtt, oppi gryte med beina igjen en 6-7 timer :)

Jeg liker å lage en kjedelig kraft uten smak, men vil du ha supper der og da så kan du tilføye løk,hvitløk, laubærblader etc, hva enn du vil ha av smak.

Veldig god og næringsrikt og trigger ikke halsbrann her værtfall :)

Jeg blender skinnet sammen med en del av væsken for å få en kremet og mer næringsrik suppe. Smaker kjempegodt!
Tusen takk for tips. Kraftsuppe høres ikke dumt ut! Det skal jo være veldig sunt også:)
 
Jeg har akkurat det samme problemet med halsbrann og kvalme og ble tipset om å prøve havrevelling. Jeg varierer med mandler, banan eller litt syltetøy og det fungerer så langt, er deilig å få i seg noe som ikke skaper fullstendig opprør i spiserøret.
 
Back
Topp