Tips til mat 30-årslag

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg fyller straks 30 (!) og har invitert ca. 10 venninner hjem til meg for feiring. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenk å feire, men søsteren min har overtalt meg. Lurer på hva jeg skal servere?
Jeg angrer litt på at jeg inviterte, føler at det fort kan bli mye jobb og styr (ja jeg er litt pessimist).
Trenger tips til noe enkel mat.

Gryte
Ost og kjeks
Tapas (alle kan f.eks ta med en rett?)

Spørs hva dere skal? Skal dere spise lunch på dagen, eller skal dere ha fest? Om det er på dagen ville jeg servert pastasalat og rundstykker rett og slett. Om dere skal ut ville jeg serverer no mere middagsaktig. Lasagne med hvitløksbaguetter og salat feks. Er jo ikke få farlig om Toro har gjort mesteparten!

Spørs hva dere skal? Skal dere spise lunch på dagen, eller skal dere ha fest? Om det er på dagen ville jeg servert pastasalat og rundstykker rett og slett. Om dere skal ut ville jeg serverer no mere middagsaktig. Lasagne med hvitløksbaguetter og salat feks. Er jo ikke få farlig om Toro har gjort mesteparten!
Det er på kvelden, sikkert noen som skal drikke. Men flere kommer langveisfra og skal overnatte, en kommer for hele helga også. Sikkert derfor jeg er litt stressa, siden folk skal overnatte. Blir fort litt mer jobb da. I tillegg har jeg jo ungen å tenke på. Planen er at hun og sambo skal sove hos svigers, de bor i gangavstand fra oss.

En god gryterett.. Den kan du lage tidlig, og varme opp før dere skal spise. Ost og kjeks er jo også greit til mange, men ikke akkurat middag. Biffsnadder? Pai? Også fint og lage tidlig, så så bare å ha salat og kanskje noen gode rundstykker på siden.. Enkelt og godt. Lasagne?

Pai, de kan du lage på forhånd å ha i fryseren. Også lager du en god salat til.

God mat uten for mye stress som alle kan spise.

Mtp gjester har jeg ganske god erfaring med det. Ikke gjør noe ekstra og lev som før. Da blir du mindre stressa. Vi handler ikke inn noe ekstra enn det vi pleier å ha i kjøleskapet :)

Da hadde jeg kjøpt toro lasagne og ferdige hvitløksbaguetter, eventuelt salat til :) fort gjort å lage til mange og ikke stress.

Kremet kyllingsuppe og focaccia. Enkelt å lage til mange, og veeeeeldig godt!

Biff stroganoff med ris og salat :)

Tapas
Ost og kjeks
Taco (Bare å steke mye kjøttdeig og kutte opp grønnsaker)

Lag noe festmat da! Ikkeno torogreier.....
Tapas er enkelt, fancy og godt!!!
Kan lages i forveien, og gjør du litt ut av rettene mtp presentasjon/estetikk så blir det riktig så lekkert!
Og ikke minst, på festen slipper du å servere og alt det der, du kan bare kose deg :)

En skikkelig god hjemmelaget, kremet suppe, med masse forskjellige tilbehør i skåler rundt så kan folk velge det de vil ha oppi:-) og så kan du f.eks servere med focaccia til:-)

Back
Topp