Tips til lindring av svangerskapsplager?

Motherella

Andre møte med forumet
Tenker det er mange kloke hoder her som kanskje har noen tips til å lindre disse vondtene man har nå mot slutten.

Selv har jeg vondt i ribben forverres når jeg skal ligge og slappe av

Øm øverst i magen
Bekkenløsning
Søvnmangel deluxe, sover 1-3 timer i døgnet
Kløe under føttene

Har 2 bbhugme, det eneste som lindrer for meg er varme bad og dusjer. Hadde jeg kunnet hadde jeg bodd i badevannet frem til fødsel

Kanskje noen her har noen tips til meg eller andre som sikkert har noen plager som kan lindre den siste tiden?
 
Har dessverre lite tips å komme med annet enn et!

Sukker påvirker søvnkvsliteten min ekstremt, nå vet jeg ikke h ordan du er på sukkerfronten men kan være verdt å kutte noen dager å se om søvnen blir bedre :)

Håper du finner ut av det, hvis ikke hørtes det ikke så aller rødt å flytte inn i badekaret! Hehe
 
Tenker det er mange kloke hoder her som kanskje har noen tips til å lindre disse vondtene man har nå mot slutten.

Selv har jeg vondt i ribben forverres når jeg skal ligge og slappe av

Øm øverst i magen
Bekkenløsning
Søvnmangel deluxe, sover 1-3 timer i døgnet
Kløe under føttene

Har 2 bbhugme, det eneste som lindrer for meg er varme bad og dusjer. Hadde jeg kunnet hadde jeg bodd i badevannet frem til fødsel

Kanskje noen her har noen tips til meg eller andre som sikkert har noen plager som kan lindre den siste tiden?
1-3 timers søvn i døgnet er jo altfor lite. Hvorfor klarer du ikke sove mer? Pga smerter? Hvis du orker og klarer så ville jeg prøvd noen helt enkle bekkenøvelser for å myke opp litt, mulig det kan lette litt på de plagene iallefall. Finner nok på noen tips på nettet til øvelser du kan ta som høygravid :) ellers er lett bevegelse bra. Ikke sitte, ligge for mye. Vrikk på hoftene når du går.
Prøve kiropraktor/fysio / akupunktur?
 
For meg har det hjulpet med endringer- endre stillinger på sitte,ligge, stillinger, ulike puter,pledd osv! Endret litt med varmeteppe, kaldt rom med varmt rundt meg, varm eller kald dusj, varmepute... prøver å "møte auaen med å bevege meg".. strekker litt på rygg, nakke, i hofter osv..

Men etter sist jordmor besøk har jeg bestemt meg for å ta en paracet i ny og ne for å gjøre ting bedre for meg selv:)

Jeg sover mer enn deg, men ikke sammenhengende.. men jeg er så glad jeg greier å hvile godt!

Men ingen tvil om at ting begynner å bli tyngre
 
1-3 timers søvn i døgnet er jo altfor lite. Hvorfor klarer du ikke sove mer? Pga smerter? Hvis du orker og klarer så ville jeg prøvd noen helt enkle bekkenøvelser for å myke opp litt, mulig det kan lette litt på de plagene iallefall. Finner nok på noen tips på nettet til øvelser du kan ta som høygravid :) ellers er lett bevegelse bra. Ikke sitte, ligge for mye. Vrikk på hoftene når du går.
Prøve kiropraktor/fysio / akupunktur?

Prøvd kiropraktor, er vondter, kløe, urolige ben og en generell uro i kroppen. Er trøtt men våkner på en måte bare opp igjen. Ligger som regel hele natten våken og sovner et par timer rett før jeg skal stå opp.

Fått postafen nå og skal på en ekstra sjekk som JM imorgen. Har hatt småvonde kynnere I noen dager nå+ ganske sikker på at slimproppen eller ihvertfall deler av den kom igår.

Får håpe søvnen kommer snart, er fortsatt 5 uker igjen
 
Prøvd kiropraktor, er vondter, kløe, urolige ben og en generell uro i kroppen. Er trøtt men våkner på en måte bare opp igjen. Ligger som regel hele natten våken og sovner et par timer rett før jeg skal stå opp.

Fått postafen nå og skal på en ekstra sjekk som JM imorgen. Har hatt småvonde kynnere I noen dager nå+ ganske sikker på at slimproppen eller ihvertfall deler av den kom igår.

Får håpe søvnen kommer snart, er fortsatt 5 uker igjen
Hørtes slitsomt ut! Håper søvnen bedrer seg! :Heartpink
 
For meg, som også har masse plager, så må jeg ty til paracet og postafen for værste hodepine og kvalme. Det hjelper litt men ikke allverden. Prøver å hvile ila dagen også, når 3 åringen er i bhg.
 
Sniker fra mai, hvis du plages med veldig kløe under føttene så ville jeg dratt til lege å få tatt prøve av lever og galle. Hvis prøvene dine er fine og ikke viser noe, smør med parfymeri krem under føttene hver kveld. Det hjalp meg :cat:
 
Back
Topp