Tips til lettlest bok om barn

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Synes det er hyggelig å sette meg ned med "foreldre og barn" bladet eller lese tilsvarende artikler på nett. Noen som vet om det er noen tilsvarende bøker? Der man kan lese om småunger, tips og råd, barneoppdragelse, råd ift bleieslutt, barnehage, søsken etc. Lettlest. Og med gode råd!

Ja det finnes mange. "Svadabøker" som jeg kaller de. Kommer ikke på noen i farta men skal tenke litt på det og kikke i bokhylla her.

Edit: hadde ingen.

Last edited:
Hvorfor kaller du dem svadabøker?
Det er den betegnelsen vi brukte på skolen for bøkene som var lettleste. Og ikke nødvendigvis faglige. Siden ts skriver "råd og tips". Så hvis en av oss hadde lest en slik av pensumlitteraturen og sa det var svadabok så lånte vi helst på biblioteket enn å kjøpe.

Last edited:
Det er den betegnelsen vi brukte på skolen for bøkene som var lettleste. Og ikke nødvendigvis faglige. Siden ts skriver "råd og tips". Så hvis en av oss hadde lest en slik av pensumlitteraturen og sa det var svadabok så lånte vi helst på biblioteket enn å kjøpe.
Hmm. Anser du dem som "mindre gode" da, eller er det bare det at de ikke er fagbøker?

Hmm. Anser du dem som "mindre gode" da, eller er det bare det at de ikke er fagbøker?
Som skolebøker ja. Men ikke hvis man trenger slike råd og tips:) Men tror man finner mer nyttig av slikt på nett eller i blader. De fleste bøker som omhandler feks oppdragelse er som regel ikke så lettleste. Kommer ikke på noen hvertfall som jeg husker.

Som skolebøker ja. Men ikke hvis man trenger slike råd og tips:) Men tror man finner mer nyttig av slikt på nett eller i blader. De fleste bøker som omhandler feks oppdragelse er som regel ikke så lettleste. Kommer ikke på noen hvertfall som jeg husker. Bøker om småbarn jeg har handler mer om utvikling og pedbøkene er ikke lettleste.

Jesper Juul er en pedagog som jeg hvertfall har trua på. Sjekk om du finner noen bøker av ham

Back
Topp