Tips til lørdagskos?

Mettas

Forelsket i forumet
Hva skal dere lage i morgen kveld? Føler vi har hatt mye av det samme det siste (taco eler lasagne eller pizza osv...).
Har dere noen tips til god lørdagsmat, som kanskje er litt sunn og som ungene liker...?

Må handle inn til helgen i dag og aner ikke hva vi skal finne på....

Mettas

Hva med pastasalat og baguetter.
Eller pizzahorn
pannekaker

salat, dressing og godt brød.... kyllingsalat, kylling i karrisaus....pizza med halgrov bunn og masse sundt oppå

Skinkepai! 

Bunn: enten ferdigbunn fra Maizena eller lage bunnen selv

Fyll: En boks bogskinke e.l. /en pakke "Smårettskinke" eller kansje noe annet?
En halv purre
3 egg
2dl melk eller fløte

- og ost på toppen, såklart[;)][:D]

Veldig populært her i huset - og enkelt å lage![:D]

Fondue.[:D]

Denne retten fant vi på matprat.no og vi og ungene likte den veldig godt. Enkel å lage er den også[:D][:D][:D]

Ingredienser
  • 400 g kjøttdeig eller karbonadedeig
  • 2 ss margarin til steking
  • 1 pose meksikansk gryte
  • 1 glass salsa à 340 g
  • 1 pose tortillachips
  • 100 g hvitost
Slik gjør du:

1. Stek kjøttdeigen i en gryte med margarin.

2. Lag gryten som anvist på posen, minus 2 dl væske. Bland inn salsa.

3. Legg et lag tortillachips i bunnen av en ildfast form og ha den ferdige gryten over.

4. Strø over et lag tortillachips på toppen sammen med revet ost. Gratineres på 200 grader til osten er smeltet. Pass på at torilllachipsen ikke blir svidd.

takk for mange gode tips[:)]...
Klarer nesten ikke bestemme meg...

Tror jeg skal ha kyllingpasta med en god saus og grønnsaker og ost og chips på toppen (godt tips!) Litt lettrømme og salsa ved siden kanskje...Og en grønn salat til oss voksne. Får ikke mine to jenter til å spise salat, men kanskje de vil like det når de blir større (selv likte jeg ikke tomater før jeg var i 17-årsalderen...hehe).

Mettas

1/2 pakke penne (spaghettirør) kokes i ca 10 minutter sammen med 6-7 poteter i passe terninger.

Legges i ildfast form sammen med 1 hakket løk og pølser i biter.

Saus;
1bx fløte, litt pepper og muskat (ca 1 t-skje). Tømmes over.

Revet ost oppå - ca 1 time i ovnen på 220 grader - husk folie over slik at osten ikke blir svart! [8D] Denne tas bort de siste 10 minuttene eller noe.

Mmmmmmm det er sååååååå godt!

Vi bruker ofte grønnsaker med dip til lørdagskos, ungene elsker det de også. Ellers kan man lage mye sunt og godt av tapas retter

Back
Topp