Tips til koldtbord retter!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hei damer,

Mai er en festmåned og denne måneden skjer det litt av hvert her hos oss.

Jeg skal hjelpe til med å lage et flott koldtbord og kjenner at jeg trenger litt hjelp og inspirasjon!!

Hva slags retter pleier dere å lage til koldtbordet deres? Hvordan ser det «perfekte koldtbord» ut?

Røker laks, gravet laks og eggerøre
Sennepssaus
Potetsalat
Waldorf-salat
Spekeskinke
Brie og evt andre oster + druer
Valnøtter i lønnesirup
Aioli
Karbonader og løk
Hardkokte egg
Skivet agurk, paprika, tomat
Pastasalat
Peppermakrell

Flatbrød er også godt
Lefseruller med feks Philadelphia-ost, salat og laks
Sommereuller

Pillede reker med dill, skagenrøre, masse fresh frukt, ulike typer pastasalat, hummus, baba ganoush, tzatziki, pitabrød.

Nå ble jeg sulten :D

Utenom alt det som er sagt så er det godt med en frisk salat. Jeg pleier å lage en med salat,mynte,melon,fetaost,rødløk og valnøtter :)

Pillede reker med dill, skagenrøre, masse fresh frukt, ulike typer pastasalat, hummus, baba ganoush, tzatziki, pitabrød.

Nå ble jeg sulten :D

Har alltid hatt lySt å prøve ut baba ganoush!! Men litt usikker på hva det er? [emoji85]

Røker laks, gravet laks og eggerøre
Sennepssaus
Potetsalat
Waldorf-salat
Spekeskinke
Brie og evt andre oster + druer
Valnøtter i lønnesirup
Aioli
Karbonader og løk
Hardkokte egg
Skivet agurk, paprika, tomat
Pastasalat
Peppermakrell

Mmm... her var det mye godt. lager du waldorf salaten selv? Hvis ja, har du noen god oppskrift?

Har aldri lagd det før, ser for meg at det tar lang tid å lage? Men er jo sykt godt. Lager du dem fra bunn?
Det er kjempeenkelt egentlig, og tar ikke så innmari lang tid når du kommer inn i rytmen.

Hva slags fyll bruker du?[emoji4]
Jeg finsnitter hodekål, løk og gulrøtter som jeg steker godt i olje. Krydrer med det som faller meg inn (salt, pepper, soyasaus, chili), og blander med stekt kjøttdeig. Foretrekker kyllingkjøttdeig, men alt funker.

Kjøper ferdig "springroll pastry", og pakker de pent sammen før de havner i frityrkokeren.

Lefseruller med aioli, ruccola, rødløk å stekt spekeskinke [emoji7]
Baconsurret dadler :)

Mmm.. den var ny.. det hørtes sykt digg ut[emoji39][emoji39]
Stekes de i ovnen?

Dadlene? I såfall ja :) stekes på 180 grader til du synes baconet er nok stekt :) jeg liker dem godt stekt ;)

Lol, ja. Mente dadlene! Det hørtes sykt digg ut. Spørs om jeg ikke må prøve dette før festen i helga[emoji39]

Jeg var veldig skeptisk første gangen, men gang nr 2 var jeg solgt [emoji7] synes det er veldig godt :)

Back
Topp