Tips til klesoppbevaring

MammaenTilEogW

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Hei! Har dere tips til klesoppbevaring for ei på ett år? Jeg kunne tenkt meg et system der jeg har full oversikt over bodyer, kjoler, bukser, jakker, ull, strømpebukse, sokker osv. pakker for øyeblikket klærne Marie Kondo-style, men har kun to større bokser fra Clas Ohlson med to mindre bokser oppå under stellebordet til å ha klærne i. Og i takt med at klærne blir større og tar mer plass så kommer det også flere klesplagg…

kunne kanskje tenkt meg et stativ til kjoler og lignende. Men usikker på god og oversiktlig oppbevaring av resten. Kan sies at soverommet hennes har ok størrelse, men mister litt pga skråtak.

Pax fra IKEA! Den kan bygges på innsiden akkurat slik du ønsker og trenger :) mange forskjellige typer skuffer og romdelere til skuffer

Mine har hatt en malm kommode fra de flyttet ut av stellekommonden til ferm mot skolealder i alle fall, med kjoler i et skap ved siden av for jentene, da hadde vi en skuff med undertøy og en med natttøy, de to små øverst, så var det en med bukser og en med gensere og en med ulltøy og en med klær som var for store, minstemor er nå 5,5 og har klær som er for store i en sånn plastboks fra co under senga, og har "hverdagskjoler og skjørt" i den nederste skuffen, mens penkjolene henger i skapet. Det hadde vel egentlig søstra også en del år, det var mer i stellekommonden vi hadde "klær de vokser inn i etterhvert" i den siste.

Her har ungene hver sin malm kommode (den største typen). De to små skuffene øverst har undertøy, strømpebukser og natt tøy. De to neste skuffene har hverdagstøy i nåværende str (har system oppi skuffene med at bukser ligger oppå hverandre i en haug, genser i en annen osv). På vinteren er alt av ull og fleece i den øverst skuffen og resten under. Skuffene nedover har tøy vi har arvet/fått/kjøpt på salg i større størrelser, en str per skuff. Tøy som er ennå større str er i plastbokser. Har de har hvert sitt enkle klesskap til kjoler og pen tøy. Sko står i bunnen av klesskapet.
systemet fungerer for oss, har full oversikt

Back
Topp