Tips til kjærestetur?

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Jeg og samboer har litt lyst å ta oss en tur bare vi to, før vi blir tobarnsforeldre. Sist var for 3 år siden, så absolutt på tide! Da var vi i Roma, så denne gangen vil vi prøve noe nytt!

Tenkte å reise i slutten av april/begynnelsen av mai, så er vi sikker på at det ikke blir noe fødsel på tur :)

Noen som kan anbefale en by, helst litt rimelig? Har snust på Paris, men det blir minst 6000 kr og det syns vi er litt dyrt for en langhelg! Ellers er Riga aktuelt, men er redd det er mest shopping og ikke så gøy for samboer? Praha er også et alternativ - der har jeg vært før, men ikke samboer..

Skrik ut om du har et godt tips! :)

Praha er kjempefin og Romantisk syns jeg :) man kan jo shoppe der også og mannen kan unner seg noen gode øl?! Også er det ofte veldig varmt i Praha i mai :) så veldig koselig by! Hadde valgt det =)

Hva med København? Kjempekoselig, rimelig, god mat og masse å se på ;)

London eller Stockholm :D

For en helg synes jeg også København er et strålende forslag. Det forsvinner veldig liten tid til selve reisen, og mange flighter å velge mellom, som er praktisk. Og så mye gøy å gjøre sammen! De mest fantastiske restauranter, rusletur i Tivoli, deilig og syndig natteliv (for den som orker å være oppe til etter klokken 21 ... :kremt: ). Jeg er glad i luksus jeg da, og om dere også er slik så kan man virkelig boltre seg i København.

London er fantastisk!! Så mye for enhver smak! Veldig billige flybilletter, men hotell kan være dyrt. Derimot er det så enkelt med t-banesystemet at jeg heller hadde anbefalt å bo på et fint, billigere hotell litt utenfor "sentrum"(Oxford street/Piccadilly/Hyde Park-området)

Takk for mange flotte tips! Skal sjekke alle ut ila helgen :)

Så koslig med kjærestetur Praha, Buadapest og Wien er fine byer men bare ett spm, får man lov til å fly i siste trimester? Åssen er reglene på det?:)

Så koslig med kjærestetur Praha, Buadapest og Wien er fine byer men bare ett spm, får man lov til å fly i siste trimester? Åssen er reglene på det?:)

Det varierer litt fra selskap til selskap, men tror de fleste opererer med at man kan fly uten legeerklæring frem til uke 38. Tror imidlertid ikke det er noen regler for korte turer på 1 time feks, men er ikke helt sikker..

Jeg stemmer for Riga! Vi var der og var ikke sånne shopping egentlig .. Vi var i dyreparken, og på et helt insane stort badeland som var såå gøy :D også tok vi båt, gikk i parken og spiste på så mange koselig steder :)

Hva med Evt spatur til Riga eller tallin :)? Får mye for pengene :D

Last edited:
London, Riga, Praha eller Sverige :) ingen av plassene er dyre å reise til...

Back
Topp