Tips til kaffedrikkere

anonaBella

Bråkebøtte
Jeg er uhelbredelig kaffeelsker - men sliter veldig med å få halsbrann av svart kaffe!
MELK i kaffen gjør susen - og det smaker ikke så altfor ille heller[;)]

da må det jo være ekstra supert med disse spesial kaffiene - kaffe latte, kaffe mocca, cappuchino osv.

Dyrt å springe på kafe for sin morgenlige halvliter[8D]
(Selv om jeg gjerne skulle gjort det om jeg bodde litt nærmere en kaffebar![8D])

skaffe seg kaffimaskin hjemme [:)]

Er det ikke sånn at vi skal være forsiktige med koffein og?
Jeg prøver å innbille meg selv at når jeg "vanner ut" kaffen med melk så blir det mindre koffein i den og [8D]
Lurer på om det kan være kaffe'n sin skyld når han i magen får hikke. Hvis jeg drikker iskaffe eller cola så hikker han alltid, vet ikke om det er tilfeldig?

så vidt jeg vet så skal en være forsiktig med koffein, men trenger ikke holde seg unna. Tror det står 1-3 kopper kaffi pr dag (litt usikker på antall)
Angående hikke så får barnet det fordi den drikker fostervannet, har ikke noe med at vi drikker kaffi (mener jeg)

Får så vondt av han, er jo ikke godt med hikke :(
Vet iallefall at når man ammer skal man ikke drikke mye cola, for det kan gi barnet vondt i magen.

jeg drikker kaffi hver dag.. fått beskjed av jm att det gjør ingenting og drikke noen kopper for dagen.. men,man trenger jo ikke drikke en kanne alene :) Har alltid brukt melk i,sånn att den får bayleis farge.. nam nam!!!!

ORIGINAL: HanneM85

Får så vondt av han, er jo ikke godt med hikke :(
Vet iallefall at når man ammer skal man ikke drikke mye cola, for det kan gi barnet vondt i magen.

Når de hikker så blir lungene trent til å puste, så er jo en god grunn da. Men stakkar lille i magen, får jo helt vondt når jeg kjenner det [&:]

Back
Topp