Tips til julegaver, 8 åring?

Unikum_91

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei.

Jeg har ei jente som er 8 år, men hun ønsker seg egentlig veldig lite. Trenger derfor noen gode tips til julegaver i år:angel8 hva ønsker deres 8 åring?

Og hva slags julekalender har dere planer om?
 
Jeg har ingen 8-åring selv, men jeg er tante til en.
Hun er veldig kreativ, så vi har kjøpt en symaskin for barn. Du finner de i diverse lekebutikker. Moren hennes syr en del, så tenker at det kommer til å bli kost i blinken.
 
Mi jente på 7 (8 kort inn i nyåret)
Ønsker seg og veldig lite, men nye fine klær blir hun alltids glad for.
 
Til bursdag ønsket frøkna seg bare klubbklær til idretten hun driver med og penger. Men litt kjedelig å ikke få noe kult på julaften.

Har kjøpt en maskin til å lage armbånd med, hun er kreativ ellers så håper den faller i smak. Så har jeg kjøpt onefoot. Men utover dette vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe til henne :) merker gaver begynner å bli vanskelig når barna blir eldre.
 
Jeg har ei på 3 og ei på snart 11, og begge jentene har veldig lyst på klær. :p
Eldste får PC til jul i år dog. Og mobil til bursdagen sin nå i november (av sin.. "far")

Men alt hva de har bruk for..?
Et headset for å høre på Netflix alene, f.eks, eller noe "lage selv"-saker..?
 
Vi har tre tante/onkel-barn på 8 og 9 år, de ønsker seg iallefall:
Lego friends
Munchkinz (sånn bamse som snakker)
Gravitrax kulebane
Tryllesett og forsknings-sett
Lettleste bøker som detektivbyrå nr 2.
Ulike spill som mikado og junior alias
Hobbyting (perler, klistremerker, lage smykker)
Pokemon kort
 
Vi har tre tante/onkel-barn på 8 og 9 år, de ønsker seg iallefall:
Lego friends
Munchkinz (sånn bamse som snakker)
Gravitrax kulebane
Tryllesett og forsknings-sett
Lettleste bøker som detektivbyrå nr 2.
Ulike spill som mikado og junior alias
Hobbyting (perler, klistremerker, lage smykker)
Pokemon kort

Blir nok junior alias (det gule) spillet til jul, hun har spurt om det spillet det siste dagene :) men blir nok en felles gave til henne og broren:)
 
Klær
Speil med lys
Lol

ønsker min niese seg

Vi kjøpte et fint speil med lys på Rusta til bursdag, pluss en liten hylle man kunne ha under som et type sminkebord:) det har blitt brukt veldig mye, så det er absolutt en gave å anbefale:)

sminkekoffert er vel også noe som er gøy i denne alderen.
 
Jeg har ei på 3 og ei på snart 11, og begge jentene har veldig lyst på klær. :p
Eldste får PC til jul i år dog. Og mobil til bursdagen sin nå i november (av sin.. "far")

Men alt hva de har bruk for..?
Et headset for å høre på Netflix alene, f.eks, eller noe "lage selv"-saker..?

Hva annet er det hun på 11 ønsker seg til jul i år? :) Her får barna stort sett våre gamle mobiler, da både far og jeg kan hente ut nye telefoner fra jobben hvert 2. år. Veldig greit sånn sett :)
 
Vi kjøpte et fint speil med lys på Rusta til bursdag, pluss en liten hylle man kunne ha under som et type sminkebord:) det har blitt brukt veldig mye, så det er absolutt en gave å anbefale:)

sminkekoffert er vel også noe som er gøy i denne alderen.
Men da bør man nok bite st det er greit for forekdrene, mange er i mot sminke
Niesa mi har jeg aldri sett bruke det, hun er en helt annen jente
 
Hva annet er det hun på 11 ønsker seg til jul i år? :) Her får barna stort sett våre gamle mobiler, da både far og jeg kan hente ut nye telefoner fra jobben hvert 2. år. Veldig greit sånn sett :)

Det er faktisk kun PC og varme gensere hun har sagt at hun ønsker seg. Nå begynner hun å bli så stor, at hun kan få litt sminke og sånt, så det får hun i adventskalenderen.. Men det er kanskje litt drøyt til ei på åtte :p (Lekesminke kanskje..?) Kan jo være det er noe annet velvære hun er interessert i (til kalender). Som badebomber eller hårgreier.
 
Men da bør man nok bite st det er greit for forekdrene, mange er i mot sminke
Niesa mi har jeg aldri sett bruke det, hun er en helt annen jente

Det er sant :) frøkna mi får bare lov til å leke seg med sminke hjemme. Får ikke lov til å gå ut med det.
 
Mi ønsker seg led strip lys, klær, telefon, bøker, robux, sims packs, onesie, ny pc stol :)
Begynner å bli vanskelig men i år skrev hun faktisk ønskeliste :)
 
Bare én ting på ønskelista til åtteringen her og det er nintendo switch... jeg synes det er altfor dyrt, men når alle vennene hans har det så er det vanskelig å stå i mot. Snakket med min mor om det, og hun synes jeg heller bør knipe igjen andre steder. Sånn som at lille på snart to trenger jo ikke en dyr gave, og gubben og jeg gir jo heller ikke store ting til hverandre. At det heller er et unntak enn en standard liksom.
 
Bare én ting på ønskelista til åtteringen her og det er nintendo switch... jeg synes det er altfor dyrt, men når alle vennene hans har det så er det vanskelig å stå i mot. Snakket med min mor om det, og hun synes jeg heller bør knipe igjen andre steder. Sånn som at lille på snart to trenger jo ikke en dyr gave, og gubben og jeg gir jo heller ikke store ting til hverandre. At det heller er et unntak enn en standard liksom.

Ser det fort kan bli litt kjøpepress sånn sett. Man kunne jo kanskje spleiset med besteforeldrene for en såpass dyr gave også. La gutten være bevisst på at dette her var såpass dyrt at han bare får en gave fra foreldre og besteforeldre. Jo dyrere gaver man ønsker seg, jo mindre gaver blir det rundt juletreet.

Datteren min er veldig bevisst på at hun må spare penger hvis hun skal ønske seg noe dyrt, og derfor sier hun ofte til besteforeldre eller andre at hun ønsker seg penger slik at hun kan spare. Og hun selger unna leker hun ikke bruker :) hun har lært veldig mye av å selge lekene sine som aldri har vært brukt, og hun ser hvor lite hun får for de når hun selger, tross for at de bare er tatt ut av esken :p da blir hun skuffet og tenker nøye over hva hun skal ønske seg.

Til jul får hun inntil videre, onefoot, Alias brettspill(det gule), Stiga rattkjelke, smykkeboks (ønsket seg glitterkalender i år, så må ha et sted å legge alt), hettegenser
 
Back
Topp