Tips til julegave til barnehageansatte?

A

Ardadine

Guest
Jeg har lyst til å gi en liten oppmerksomhet til de fire ansatte som jobber på gruppa til sønnen min. De har klart å gi ham en veldig fin oppstart og barnehagehverdag under tøffe omstendigheter i høst, og dette vil jeg gjerne vise at vi verdsetter. Egentlig tenkte jeg å bake biscotti, men så øker smitten veldig her vi bor så jeg tror kanskje ikke det er riktig i år. Er det noen som har tips? De er to menn og to damer. Skal skrive et lite kort og takke dem i tillegg.
 
Spiselige gaver bruker å bli tatt godt i mot, men sjekk ut om de ønsker det i år. Her har vi fått beskjed om at de ikke ønsket det av smittevern hensyn
 
Spiselige gaver bruker å bli tatt godt i mot, men sjekk ut om de ønsker det i år. Her har vi fått beskjed om at de ikke ønsket det av smittevern hensyn
Ja, smittesituasjonen gjør det hele litt kinkig i år. Tenkte kanskje å kjøpe en god kaffe, men vet ikke om det er riktig heller.
 
Kjøp noko godt til pauserommet, men pass på at det er individuelt pakka - type twist/karameller/fazermint e.l.:santa
 
Men kan jo sende med dem spiselige gaver hjem. At det ikke er meningen at de åpner det å deler med resten av barnehagens ansatte. Jeg har fått julegaver med meg hjem av barn som var personlig til meg. Fått blandt annet armbånd, sokker, lester som var veldig personlige gaver og som jeg ikke kunne delt med andre i barnehagen.

Og vet at ullsokker ville vært veldig satt pris på om jeg jobbet i barnehage ennå. Fint å ha noe som varmer når man er ute med barna.
 
Men kan jo sende med dem spiselige gaver hjem. At det ikke er meningen at de åpner det å deler med resten av barnehagens ansatte. Jeg har fått julegaver med meg hjem av barn som var personlig til meg. Fått blandt annet armbånd, sokker, lester som var veldig personlige gaver og som jeg ikke kunne delt med andre i barnehagen.

Og vet at ullsokker ville vært veldig satt pris på om jeg jobbet i barnehage ennå. Fint å ha noe som varmer når man er ute med barna.
Ja det var det jeg så for meg, at de får en gave hver, men at jeg gir det samme til alle fire. Jeg kjenner ikke de voksne så godt enda, så jeg tror jeg fort kan bomme med en personlig gave, men en god konfekt eller sjokolade som kommer ferdig innpakket går jo an :happy:
 
Ja det var det jeg så for meg, at de får en gave hver, men at jeg gir det samme til alle fire. Jeg kjenner ikke de voksne så godt enda, så jeg tror jeg fort kan bomme med en personlig gave, men en god konfekt eller sjokolade som kommer ferdig innpakket går jo an :happy:

Ja sjokolade/konfekt er vell sjeldent feil. Og får de gaven med seg hjem så trenger man ikke tenke på smitte.
 
En fin gave er noe som «brukes opp», for eksempel noe godt å spise eller drikke. Gjerne noe som er kjøpt. Enten til å dele på pauserommet (da må det være individuelt pakket) eller gave til hver enkelt.

Noen barnehager ber om at det ikke gis individuelle gaver, pga det ofte er noen som er veldig «på» hos foreldrene og det er gjerne ikke de samme som faktisk er mest sammen med barna. Det er dessuten ikke så gøy med 100 kaffekopper med navnet ditt på eller mange ting barn fra barnehagen har laget personlig til en når man har jobbet noen år. De som jobber i barnehagen har jo gjerne også egne barn og barnebarn som lager ting til dem som de også får til jul.

Fau hos oss pleier å kjøpe inn en stor fruktkurv med mye godt å spise og drikke felles til pauserommet både til jul og sommeren. Noen ganger har de også hatt forskjellige gavekort og flaxlodd oppi som de ansatte har loddtrekning om. Men jeg vet jo at noen gir gaver til enkelte ansatte i tillegg.
 
I år følte jeg veldig på at jeg ville gi de ansatte en liten oppmerksomhet, rett og slett fordi de har taklet koronasituasjonen på en fantastisk måte. Endte opp med å gi de ett par hjemmestrikkede ullsokker og kort som jeg og Junior lagde av litt kartong vi hadde hjemme.
 
I år har vi gitt julekort og sjokolader fra Malmö Chokladfabrik felles til pauserommet. Syns det er koseligere å gi fellesgave enn individuelle gaver, da sistnevnte kan bidra til å synliggjøre klasseforskjeller og det ønsker ikke vi å være en del av :)
 
Jeg endte med å lage juleposer med litt sjokolade til hver enkelt, og alt spiselig kom ferdig innpakket. Og så skrev jeg et fint kort. Jeg er enig i at det kan komme litt skjevt ut å gi gaver til enkeltpersoner, det kan jo tenkes at noen andre som har lagt ned en kjempeinnsats med ditt barn (feks en vikar som er innom mye), men som da ikke får denne påskjønnelsen. Men i år kjennes det ikke riktig ut å gi en felles gave pga smittesituasjonen, heller ikke noe som kommer innpakket, ettersom det gjerne havner i en felles skål. Smitten øker veldig der jeg bor nå, så det må bare bli sånn i år. Adresserte kortet til vikarene også. Takk for gode tilbakemeldinger, alle sammen :happy:
 
Jeg tenker at det ikke må være individuelt pakket dersom man kjøper godis feks. Vi får masse snop på min arbeidsplass, vi legger det i skåler og forsyner oss med plastskjeer:)
 
I år følte jeg veldig på at jeg ville gi de ansatte en liten oppmerksomhet, rett og slett fordi de har taklet koronasituasjonen på en fantastisk måte. Endte opp med å gi de ett par hjemmestrikkede ullsokker og kort som jeg og Junior lagde av litt kartong vi hadde hjemme.

Da jeg jobbet i barnehage ville den gaven vært perfekt! Ull lester kan man ikke få nok av når man jobber i barnehage. Man er jo masse ute. Og at dere laget hjemmelaget kort er jo så koselig. Det varmer! Selv tok jeg vare på alt av tegninger og ting som kunne oppbevares i en perm. Så kunne jeg sitte å bla gjennom tingene jeg hadde fått av hvert enkelt barn. Permen ble dessverre borte under flytting. Men kjenner ennå den gode følelsen når jeg tenker tilbake på det. Tror de blir veldig glad for å få en personlig gave!
 
Jeg endte med å lage juleposer med litt sjokolade til hver enkelt, og alt spiselig kom ferdig innpakket. Og så skrev jeg et fint kort. Jeg er enig i at det kan komme litt skjevt ut å gi gaver til enkeltpersoner, det kan jo tenkes at noen andre som har lagt ned en kjempeinnsats med ditt barn (feks en vikar som er innom mye), men som da ikke får denne påskjønnelsen. Men i år kjennes det ikke riktig ut å gi en felles gave pga smittesituasjonen, heller ikke noe som kommer innpakket, ettersom det gjerne havner i en felles skål. Smitten øker veldig der jeg bor nå, så det må bare bli sånn i år. Adresserte kortet til vikarene også. Takk for gode tilbakemeldinger, alle sammen :happy:
Tenker det er fornuftig jeg, der jeg er får ikke vi ha pauser på samme sted
 
Noe spiselig til pauserommet eller ullsokker/votter er innafor! Det er det som er mest vanlig, og utrolig hyggelig ☺️
Ellers så settes det stor pris på ting som kan tas med inn på selve avdelingen. Jeg jobber i kommunal barnehage, og ofte så stiger vi over budsjett og ønsker ofte å prioritere pengene på vikarer og ekstra hender istedenfor materiale ☺️ Derfor kan det også være en fin gave å gi masse tegne/klippe/male papir (kanskje i ulike farger også), blyanter, puslespill, bøker og lignende. Da får både barn som voksne godt utbytte, og det pleier å være skikkelig fint! (Vi har iallefall satt utrolig stor pris på slike gaver). Barnehagene pleier jo å ha, men ofte er det over budsjett og man må ta til takke med de restene man har igjen, men utrolig hvor kreative og løsningsorienterte man er allikevel ☺️

Ellers går det også an å skrive ut dette (vedlegg) og få barnet til å tegne på det, forså å ramme inn og gi til hver enkelt ☺️ Eller som felles, som de kan henge opp hvor de vil.
 

Vedlegg

  • 4F1B5483-0693-4892-B672-68CA3EB4DCA5.jpeg
    4F1B5483-0693-4892-B672-68CA3EB4DCA5.jpeg
    12,9 KB · Visninger: 16
Jeg har lyst til å gi en liten oppmerksomhet til de fire ansatte som jobber på gruppa til sønnen min. De har klart å gi ham en veldig fin oppstart og barnehagehverdag under tøffe omstendigheter i høst, og dette vil jeg gjerne vise at vi verdsetter. Egentlig tenkte jeg å bake biscotti, men så øker smitten veldig her vi bor så jeg tror kanskje ikke det er riktig i år. Er det noen som har tips? De er to menn og to damer. Skal skrive et lite kort og takke dem i tillegg.

I vår bhg ble det samla inn gode ord om hver enkelt voksen (fast ansatte) fra hvert av barna ❤️ og så lagde jeg et glass brente mandler til spesialpedagogen som eldste har et par dager i uka ❤️
 
Back
Topp