Tips til innkjøp:)

Liilje

Glad i forumet
Heii!!

Mens jeg venter på at det skal klaffe så koooser jeg meg med å finne alt jeg vil kjøpe til den lille når den tid kommer!!:D Jeg har kun kjøpt et pledd på tilbud som jeg synes var kjempe søtt.. men venter med å kjøpe noe mer til det har klaffa. Jeg har likevel tenkt at det kan være lurt å planlegge litt smått nå i og med at vi nettopp har kjøpt et hus som trenger litt oppussing, samt at man vet jo ikke hvordan formen kommer til å være. Så noen ting kan det jo være greit å ha en liten formening om:joyful: (Jeg overbeviser meg selv om at det er lurt i alle fall :hilarious: )


Noen ting jeg lurer på/ønsker tips til:

Bleier?? Hvilke bleier er egentlig de beste synes du og hvorfor?

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg synes sjal ser finere ut:joyful:

Vogn? Her kan jeg tenke meg det kommer mange forskjellige tips:D

Babynest.. jeg ser at mange legger ut bilder av det - men blir det egentlig brukt?

Babycall

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits?:p

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den?

Amme Bh


.. Kom gjerne med andre tips om du har noe på lager:D
 
:Heartred
Heii!!

Mens jeg venter på at det skal klaffe så koooser jeg meg med å finne alt jeg vil kjøpe til den lille når den tid kommer!!:D Jeg har kun kjøpt et pledd på tilbud som jeg synes var kjempe søtt.. men venter med å kjøpe noe mer til det har klaffa. Jeg har likevel tenkt at det kan være lurt å planlegge litt smått nå i og med at vi nettopp har kjøpt et hus som trenger litt oppussing, samt at man vet jo ikke hvordan formen kommer til å være. Så noen ting kan det jo være greit å ha en liten formening om:joyful: (Jeg overbeviser meg selv om at det er lurt i alle fall :hilarious: )


Noen ting jeg lurer på/ønsker tips til:

Bleier?? Hvilke bleier er egentlig de beste synes du og hvorfor?

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg synes sjal ser finere ut:joyful:

Vogn? Her kan jeg tenke meg det kommer mange forskjellige tips:D

Babynest.. jeg ser at mange legger ut bilder av det - men blir det egentlig brukt?

Babycall

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits?:p

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den?

Amme Bh


.. Kom gjerne med andre tips om du har noe på lager:D

Jeg likte best Pampers når barna var små da de er så myk:happy: brukte genrelt Pampers og libero, så gjør nok det denne gang og.

Bæresjal/sele har ikke vi brukt noe særlig.. prøvde både babybjørn og manduca og syns begge funket fint.. sjal er ikke helt min greie:joyful:

Ser det er kommet mye nye vogner fra sist jeg hadde baby. Har alltid likt godt emmaljunga sine.. må nok på en test runde.. vi er høye, så kan ikke ha en mini vogn:rolleyes:

Babynest hadde vi til nr 2 og vi elsket det.. var så utrolig enkelt å flytte babyen, feks fra stuen til sengen. Følte barnet sov godt å trygt oppi der:Heartred

Vi hadde vanlig vippestol og syns det var veldig nyttig.. feks om jeg skulle dusje eller tømme oppvaskemaskinen kunne babyen sitte i stolen rett ved. Er og fin i den perioden da de har behov for aktivisering.. husker vi flytter de fra babygym, til vippestol, til fanget osv., da hadde man litt ulike «baser» :happy:
 
Av bleier syns jeg Libero touch var best de første månedens, litt dyre, men mykest og verdt pengene. Kjøp på Meny så var det 2 for 79, ble billigst.
Vogn er smak og behag, og det er noe dere bør prøve i butikken.
Babycall liker jeg neonate best. God lyd og bra rekkevidde.
Ift. bæresjal/sele så anbefaler jeg å melde inn i Norsk bæregruppe og lese der. De har gode råd:happy:
Elsket babynest og brukte det masse. Kjøpte vippestol som vugger selv, og den ble solgt etter en uke:p Anbefaler heller babybjørn der.
Og ammebh kommer an på puppene. Anbefaler å se om du finner Boob ammetopp på tilbud, de er kjempegode og litt dyre til full pris:)
 
Heii!!

Mens jeg venter på at det skal klaffe så koooser jeg meg med å finne alt jeg vil kjøpe til den lille når den tid kommer!!:D Jeg har kun kjøpt et pledd på tilbud som jeg synes var kjempe søtt.. men venter med å kjøpe noe mer til det har klaffa. Jeg har likevel tenkt at det kan være lurt å planlegge litt smått nå i og med at vi nettopp har kjøpt et hus som trenger litt oppussing, samt at man vet jo ikke hvordan formen kommer til å være. Så noen ting kan det jo være greit å ha en liten formening om:joyful: (Jeg overbeviser meg selv om at det er lurt i alle fall :hilarious: )


Noen ting jeg lurer på/ønsker tips til:

Bleier?? Hvilke bleier er egentlig de beste synes du og hvorfor?

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg synes sjal ser finere ut:joyful:

Vogn? Her kan jeg tenke meg det kommer mange forskjellige tips:D

Babynest.. jeg ser at mange legger ut bilder av det - men blir det egentlig brukt?

Babycall

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits?:p

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den?

Amme Bh


.. Kom gjerne med andre tips om du har noe på lager:D

Bleier: jeg sverget til Libero til nyfødt. Synes pampers lukta så merkelig.. :p etter str. 2 bytta jeg til Rema-bleiene. Billige og gode!
Vogn: kun erfaring med Emmaljunga edge duo. Gode og fine (!!!) vogner, men i største laget. Neste gang vil jeg ha en litt nettere vogn. Har siklet på Bugaboo (?), men synes de er veldig stive i prisen. Emmaljunga nxt ser spennende ut da!!
Babynest: var et must for oss! Så glad i det :D der er skikkelig oppbrukt etter å ha blitt brukt i flere år (ja, så avhengig var barnet).
Babycall: anbefaler med kamera :D
Vippestol: liker babybjørn stolen godt! Enkel og grei.

Haha, nå fikk jeg lyst til å handle babysaker!!!
 
Bleier: jeg sverget til Libero til nyfødt. Synes pampers lukta så merkelig.. :p etter str. 2 bytta jeg til Rema-bleiene. Billige og gode!
Vogn: kun erfaring med Emmaljunga edge duo. Gode og fine (!!!) vogner, men i største laget. Neste gang vil jeg ha en litt nettere vogn. Har siklet på Bugaboo (?), men synes de er veldig stive i prisen. Emmaljunga nxt ser spennende ut da!!
Babynest: var et must for oss! Så glad i det :D der er skikkelig oppbrukt etter å ha blitt brukt i flere år (ja, så avhengig var barnet).
Babycall: anbefaler med kamera :D
Vippestol: liker babybjørn stolen godt! Enkel og grei.

Haha, nå fikk jeg lyst til å handle babysaker!!!
Bugaboo er verdt hver en krone, og de selges lett videre til en høy pris:D og nå finnes de ofte på tilbud med litt rabatt ihvertfall:joyful:
 
Bugaboo er verdt hver en krone, og de selges lett videre til en høy pris:D og nå finnes de ofte på tilbud med litt rabatt ihvertfall:joyful:

Jeg har prøvekjørt de vognene sååå mange ganger i butikker rundt omkring ;) synes de er lekre, rett og slett!
De er sikkert attraktive da og ikke vanskelig å selge, som du sier. Mannen synes de er kjeeempedyre. Men nå, siden han har fått seg ny jobb og bedre lønn, så kan jeg kanskje smiske seg til meg en slik en :joyful::hilarious:
Betalte jo faktisk 10 000 kroner for Emmaljunga-vogna også. Ikke akkurat billig den heller.
 
Foretrakk Libero touch-bleier de første månedene, kommer til å gå for det denne gangen også. Synes de var myke og holdt svært godt på eksplosjoner. Har Bugaboo Buffalo etter storebror, gleder meg til å bruke den igjen! Lett å manøvrere, god plass i vogna og gode justeringsmuligheter. Og så er den kjempefin også da. :)
Har hatt masse bruk for caboo close-bæresjal, hadde det i bruk allerede på barsel med nummer to. Veldig enkelt og kjapt å ta på.
 
Heii!!

Mens jeg venter på at det skal klaffe så koooser jeg meg med å finne alt jeg vil kjøpe til den lille når den tid kommer!!:D Jeg har kun kjøpt et pledd på tilbud som jeg synes var kjempe søtt.. men venter med å kjøpe noe mer til det har klaffa. Jeg har likevel tenkt at det kan være lurt å planlegge litt smått nå i og med at vi nettopp har kjøpt et hus som trenger litt oppussing, samt at man vet jo ikke hvordan formen kommer til å være. Så noen ting kan det jo være greit å ha en liten formening om:joyful: (Jeg overbeviser meg selv om at det er lurt i alle fall :hilarious: )


Noen ting jeg lurer på/ønsker tips til:

Bleier?? Hvilke bleier er egentlig de beste synes du og hvorfor?

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg synes sjal ser finere ut:joyful:

Vogn? Her kan jeg tenke meg det kommer mange forskjellige tips:D

Babynest.. jeg ser at mange legger ut bilder av det - men blir det egentlig brukt?

Babycall

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits?:p

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den?

Amme Bh


.. Kom gjerne med andre tips om du har noe på lager:D


Hei! Har en på snart 11 måneder og dette er min erfaring:

Bleier: Libero touch de første månedene, så libero comfort. Nå Up&Go. Liker ikke Pampers (ekkel gel i) eller de fra Rema1000 (for tette!). De fra Änglamark (Coop) er en god nr. 2.

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg prøvde begge deler. Likte best bæresele. Synes det var enklere å ta han inn og ut. Spesielt viktig var det for meg å få lagt han ned uten å vekke han. Ble for knotete i sjalet.

Vogn? Bugaboo Fox. Har ikke erfaring med andre vogner, men vi er veldig fornøyd. Alle i barselgruppa er veldig misunnelig for kalesjen som kan trekkes helt ned. Den er gull! Den er også god på snø, god i terrenget, men likevel lett og tar liten plass i bilen. Beste av begge verdener! :)

Babynest: ble knapt brukt. Vi samsov de første 8 mnd. Innen han skulle sove for seg selv var det sengekant som gjaldt. Da hadde han vokst ut av babynestet.

Babycall: veldig kjekt å ha. Bruker den ikke i hverdagen for vi har liten leilighet og hører han godt, men den er kjekk å ha på reise, når vi er borte på besøk og hvis han sover ute i vogna og jeg skal dusje osv. Veldig betryggende i begynnelsen da man ikke helt stoler på at man hører babyen. Synes det hittil har vært unødvendig med kamera.

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits? JA!!! Lifesaver! Men holder med en vanlig en :)

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den? Ikke prøvd. Ville ventet før jeg kjøpte noe sånn. Du vet jo ikke om dere får vanskeligheter med søvn.

Amme Bh: droppet amme-BH. Gikk for ammesingletter fra HM. Sååå digge! Sluttet å amme for snart 2 mnd siden, men går i de fortsatt.

Andre tips: ikke kjøp leketeppe - kjøp ordentlig matte. Bedre trening for de med litt fastere underlag. Teppe blir bare krøll når de kaver rundt. Og Cozy Fix ammepute er helt gull de første månedene. Vent med å kjøpe flasker. Test de du får i gratispakken fra apoteket og butikken først. Så finner du ut av hva som funker. Og ikke kjøp fancy elektrisk brystpumpe. Start med en enkel manuell og se an behovet.
 
Bleier: Libero touch uten tvil! Har spandert på han det beste hele veien, og han er nå 13 mnd.

Bæresjal/sele:
Fikk mange tips om Caboo close - kjøpte et pent brukt og testet allerede på barsel. Han fant ikke roen i den, så gav opp bæring i sjal sele etter mye prøving og feiling.
Ville ventet med innkjøp til lille er født og prøvd litt forskjellige før man evt går til innkjøp.

Vogn:
Bugaboo Fox :Heartred elsker den vogna:notworthy -om vi får en sistemann (som vi prøver iherdig på) blir det Bugaboo donkey 3.. weeee:binkybaby

Babynest: Ja, den ble brukt natt og dag frem til han kom seg rundt, nå har han den som hvilestasjon i lekehjørnet på stua. (Med lammeskinn oppi)

Babycall: neonate uten kamera. Brukes hver dag:binkybaby

Vippestol: babybjörn, helt enkel sak. Vi har ikke testet de med vuggefunksjon.

Sovesauen har vi heller ikke prøvd, brukte whitenoise fra YouTube innimellom, funket det og:happy:

Amme Bh: singleter..! Og et par ammebher med bryterrygg.
 
Jeg hadde bæresele fra 6mnd, funka den, ergobaby 360, men neste gang skal jeg teste en ny, mest trolig en tula free to grow, og skal ha elastisk bæresjal fra staten :)
Har en baby jogger city premier, men sikler etter emmaljunga og baby jogger summit X3 til neste mann ‘:)
Må å ha en bedre babycall til neste, har en avent i dag, en av de billigste, ikke helt fornøyd, men fungerer jo fin på soverommet, men ikke til annet, har derfor å hatt en Nabby til å ha i vogna, men den reagerer litt sent, så ville ikke hatt til nyfødt.
Var veldig fornøyd med babybjørn sin vippestol, det lille vi brukte av den :)
Ønsker meg å et babynest til neste, rett og slett for å få det trangere rundt den lille :)

bleier; eneste som tåles her o huset er libero, også kiwi, men de sitter ikke :)
 
Vi brukte Libero 1, men Pampers 2 og 3. Brukte først Libero prematur.

Bæresjal første tiden og senere sele var min favoritt :) Følte selen ble for enorm med en liten baby, men likte den godt da hun ble tyngre. Vi brukte vår MYE!

Jeg har Babyjogger Premier og skal nok bruke den til neste også. Eneste klagen på den er at styret ikke kan vippes opp/ned. Ellers veldig fornøyd! Tar liten plass i bilen, stor nok sittedel/vogn, god trillekomfort, veldig stor kurv under og generelt bare veldig fornøyd.

Vi brukte nest daglig første året. Både i vognen mens vi brukte bag (hun var så liten at hun bare skled rundt uten) og i sengen/sofaen inne.

Hadde den klassiske vippestolen fra babybjørn og den fungerte finfint. Men anbefaler Stokke tripp trapp med nyfødtsetet.

Jeg sverger til Medela comfort bra (tror jeg den heter) uten spiler og innlegg :)
 
:smiley-bounce012
Heii!!

Mens jeg venter på at det skal klaffe så koooser jeg meg med å finne alt jeg vil kjøpe til den lille når den tid kommer!!:D Jeg har kun kjøpt et pledd på tilbud som jeg synes var kjempe søtt.. men venter med å kjøpe noe mer til det har klaffa. Jeg har likevel tenkt at det kan være lurt å planlegge litt smått nå i og med at vi nettopp har kjøpt et hus som trenger litt oppussing, samt at man vet jo ikke hvordan formen kommer til å være. Så noen ting kan det jo være greit å ha en liten formening om:joyful: (Jeg overbeviser meg selv om at det er lurt i alle fall :hilarious: )


Noen ting jeg lurer på/ønsker tips til:

Bleier?? Hvilke bleier er egentlig de beste synes du og hvorfor?

Bæresjal/sele? Hva er best og hvorfor? Jeg synes sjal ser finere ut:joyful:

Vogn? Her kan jeg tenke meg det kommer mange forskjellige tips:D

Babynest.. jeg ser at mange legger ut bilder av det - men blir det egentlig brukt?

Babycall

Vippestol - sånn som vugger seg selv osv, er det vits?:p

Har sett den sauen(bamsen) som skal hjelpe med søvn - har noen prøvd den?

Amme Bh


.. Kom gjerne med andre tips om du har noe på lager:D

siden det er over 10 år siden siste baby synes jeg denne tråden var genial :)

så greit å kunne oppdatere seg litt!

jeg brukte forskjellige bleier husker jeg, så får starte med en pakke å teste det ut!

Brukte babybjørn bære seler med eldste men jeg er nok heller en trille person :)
Vi har allerede kjøpt en simo classic og mannen tror det holder med 1 :hilarious::hilarious: Men skal nok ha et par til:smiley-bounce012

Bsbynest vil jeg også ha, i bambus. Kjøpte det til ei venninne ( kostet over 2000 men skitt au ) den kunne brukes på slutten av sv for god støtte til å ligge godt! Såååå inmari godt stoff!!

vippestol vil jeg ha!
Og vogge:)

hva tenker dere om bilstol??

så nå gjenstår det bare å få laget denne spiren:Heartbigred
 
Bleier: Libero touch den første tiden. Etter nyfødt perioden brukte vi vanlig libero, og litt Coop sine. Liker ikke pampers siden de har lotion i bleiene som lukter rart, full bleie lukter helt forferdelig og jeg synes det er unødvendig.

Bæresjal/sele: Det er jo en smakssak, jeg brukte sele på første og sjal på andre. Jeg elsket sjalet og kommer til å gå for det denne gangen også. Med kolikkbarn var det livreddende å ha armene fri og samtid gi nærhet og trøst.

Vogn: jeg var veldig fornøyd med Emmaljunga, men sikler litt på bugaboo denne gangen.

Babynest: Jeg brukte det hele tiden og synes det var fullstendig genialt! Når babyen sov i nestet så var det enkelt å flytte rundt på det, uten å vekke han. Brukte også nestet i sengen når vi samsov.

Babycall: Superfornøyd med neonate og går nok for det igjen. Aldri testet med kamera og aldri følt behov for det, men ser at mange anbefaler det.

Vippestol: Bare testet vanlig babybjørn, og veldig fornøyd med den, men ønsker meg sånn som vugger seg selv denne gangen.

Har ikke prøvd den sauen(bamsen). :)

Amme Bh: Jeg likte best de i kun tøy, og ammesingletter fra HM. Men vil anbefale ammeinnlegg i ull og/eller bambus. Spesielt for amming på vinteren. De var gull! Har man først hatt brystbetennelse så gjør man hva som helst for å ikke få det igjen :p

Men det beste tipset er jo prøv deg fram på butikken, mange av disse tingene er jo en smakssak og det som passer meg passer kanskje ikke deg. :)
 
Bleier: Libero touch

Vogn: Jeg har lyst på emmaljunga mondial deluxe

Babynest: Brukte vårt hver dag! Angrer ikke på det kjøpet

Babycall: ikke brukt noe særlig, så har bare et billig fra Biltema, duger for oss :p

Vippestol: vi brukte elektrisk veldig lite, så det ga vi bort, men babybjørnen ble godt brukt :)

Amme Bh: Elsker KappAhl sine :)
 
Back
Topp