Tips til hvordan komme unna biff som er stekt blodig

Orkidee

Elsker forumet
Hei, skal på hyttetur og fast på menyen er biff. Noen forslag til unnskyldninger for å komme unna uten å fortelle?

Hm.. Si at du har vært litt dårlig i magen/lett matforgiftet nettopp og helst vil være på den trygge siden? Så sikrer du deg også for kommentarer om oppblåst mage/mye luft hvis du plages med det :)

Hm.. Si at du har vært litt dårlig i magen/lett matforgiftet nettopp og helst vil være på den trygge siden? Så sikrer du deg også for kommentarer om oppblåst mage/mye luft hvis du plages med det :)
Den kan funke;) takk

Forresten.... Man kan vel spise blodig biff om den har vært frosset i flere døgn? Det er vel toxoplasmose man er redd for her, og toxoplasmose dør ved frysing ved -18 grader i noen dager ;)

Fra nettdoktor.no :
Gravide som ikke har vært smittet før eller som ikke vet om de har vært smittet kan ta noen enkle forholdsregler for å redusere smitterisikoen. Parasitten drepes av koking, steking, frysing og vasking med kokende vann.

Forresten.... Man kan vel spise blodig biff om den har vært frosset i flere døgn? Det er vel toxoplasmose man er redd for her, og toxoplasmose dør ved frysing ved -18 grader i noen dager ;)

Fra nettdoktor.no :
Gravide som ikke har vært smittet før eller som ikke vet om de har vært smittet kan ta noen enkle forholdsregler for å redusere smitterisikoen. Parasitten drepes av koking, steking, frysing og vasking med kokende vann.
Googlet dette da jeg mente man gjorde sånn med spekemat . Da stod det st selv om biffen var fryst så var det skadelig..?

Om et år ++ skal jeg bestille følgende middag av min samboer:

Forrett: god spekeskinke med melon, eller annen rett med spekeskinke i :)
Fiskerett: Fersk tunfisk biff, eller masse skjell. Eller gravlaks kanskje? Noen bedre ideer?
Hovedrett: Mør og blodig biff
Osterett: alskens godt av bløte muggoster
Dessert: Is med bær i kirsebærlikør

Og vin til, selvsagt :)

Back
Topp