Tips til hvordan få baby til å ta flaske?

I kveld prøvde pappaen å gi. Litt mindre irritabel unge, men hun drakk ikkeno, bare dytta ut tuten med tunga og til slutt gulpa hun. Antagelig fordi pappaen trykka flaska litt mye inn i munnen... Prøver igjen i morra formiddag. Har melk i kjøleskapet nå.
 
Hu her nekter også flaske.. Hun tar heller ikke smokk.. Men det jeg stusser på er at hun tok flaska to ganger for ca 1 mnd siden, men nå vil hun ikke lenger... Kanskje vi ventet for lenge rett å Slett... Jeg fullammer og har mer enn nok melk, men tenker at det er litt kjipt at hun nekter å ta flaska hvis det skulle dukke opp noe å jeg må være borte en stund.. Må vell øve mer da.. Men hun raser når vi prøver, å mammahjertet bare gir etter :p

Her gir vi på stellebordet eller badet etter pupp, litt lettere når han ikke er helt krakilsk, da prøver han iallefall å få ut noe av flaska :p
 
Prøvd igjen nå nettopp. Passe sulten unge. Tilbød ikke pupp først, bare rett på flaska. Hun smilte litt først da hun fikk et par dråper melk på tunga, men når flaska kommer dytter hun den ut med tunga og etter x antall forsøk ender det med at ungen hylgriner, mamma'n griner og det er melk overalt. Prøvde til og med å helle litt fra begeret uten sutt på, men det bare rant ut i munnviken. Blir ikke noe kino på oss, gitt. Skulle ønske mannen hadde en kamerat å gå med, men jeg er den eneste han kjenner her omtrent...
 
Hu her nekter også flaske.. Hun tar heller ikke smokk.. Men det jeg stusser på er at hun tok flaska to ganger for ca 1 mnd siden, men nå vil hun ikke lenger... Kanskje vi ventet for lenge rett å Slett... Jeg fullammer og har mer enn nok melk, men tenker at det er litt kjipt at hun nekter å ta flaska hvis det skulle dukke opp noe å jeg må være borte en stund.. Må vell øve mer da.. Men hun raser når vi prøver, å mammahjertet bare gir etter :p

Akkurat sånn jeg har det også.
 
Min bruker mam-smokk og til flaske tok han fort mam sine flasker :) medela calma skjønte han ikke og bare brakk seg :-/ bruker skjold hele tiden ved amming...
 
Prøvd igjen nå nettopp. Passe sulten unge. Tilbød ikke pupp først, bare rett på flaska. Hun smilte litt først da hun fikk et par dråper melk på tunga, men når flaska kommer dytter hun den ut med tunga og etter x antall forsøk ender det med at ungen hylgriner, mamma'n griner og det er melk overalt. Prøvde til og med å helle litt fra begeret uten sutt på, men det bare rant ut i munnviken. Blir ikke noe kino på oss, gitt. Skulle ønske mannen hadde en kamerat å gå med, men jeg er den eneste han kjenner her omtrent...
De har ikke babykino der dere bor da? Her har de det av og til, men det er på dagtid, ikke sikkert pappaen har fri da... Vi får jo heller ikke velge hvilken film vi vil gå på, så blir ikke helt det samme som å gå uten baby, men bedre enn ingenting :)
 
Sandra tok avent sine flasker med en gang, uten problem :) var faren som ga henne, og hun har senere tatt flaske uten problem av besteforeldre. Smokk tar hun derimot ikke.. :p
 
De har ikke babykino der dere bor da? Her har de det av og til, men det er på dagtid, ikke sikkert pappaen har fri da... Vi får jo heller ikke velge hvilken film vi vil gå på, så blir ikke helt det samme som å gå uten baby, men bedre enn ingenting :)

De har babykino, men pappaen har ikke fri og det er ikke den filmen han vil se uansett. Jeg kommer kanskje til å gå på det en gang, men da blir det vel med barselgruppa kanskje :)

Vi tar sjansen på å gå på kino på søndag da. Mamma passer henne, vi ammer før vi drar og jeg tar med telefon og det er 5 minutter hjem dit med bil. Vi tar med litt melk og ei flaske så hun kan forsøke ved behov, men i verste fall drar jeg bare og så henter jeg mannen når filmen er ferdig. Jeg tåler å se den på nytt på DVD om et år :)
 
Back
Topp