Tips til hvitt soverom?

knertnr2påvei

Glad i forumet
Vi pusset opp soverommet i fjor i forbindelse med at vi kjøpte huset vårt (oppussingsobjekt fra 1968) og skulle få rommet ferdig i hui og hast for å få flyttet inn. Vi satte opp ferdigmalt smartpanel på veggene, og det er forsåvidt kjempefint.
Eneste "problemet" er at alt er hvitt der inne, vegger, tak og skap/kommoder, alt er nytt. Tenkte ikke på å kjøpe smartpanel i en annen farge.. Så nå trenger jeg tips til hvordan jeg kan få det litt mer koselig der inne, utenom gardiner og sengetøy? Har ikke kjøpt nye gardiner eller sengetøy forøvrig enda, men det må jeg ha, i en mørkere farge. Kanskje mørk grått eller noe.. Store bilder på veggene? Noen andre tips? emoticon

Jeg liker å spille på de tonene som blir i rommet, selv om det er hvitt er det også mange andre farger der inne, litt avhengi av hva slags belysning dere har. Se på hva slags farger dere har der det er skygger og der taklampen treffer veggene/taket, hvis du vil ha en mørkere farge er det uansett et veldig godt utgangspunkt for å finne den rette fargekombinasjonen:) Syns det litt for fort blir veldig dramatisk med en hard kontrast i lys og mørk.

Vi har "alt" i hvitt på soverommet, for å myke opp litt syns jeg det blir finest hvis man velger å bruke andre lyse farger. Det å variere med forskjellige teksturer i stoffer ol gjør utrolig mye!

Ja det er jo sant, blir kanskje litt vel dramatisk med mørk grå på som kontrast til alt det hvite. Vil jo ha en rolig atmosfære på soverommet liksom.

Foreløpig har vi ingen taklampe forøvrig, bare nattbordslamper som står på nattbordet. Kansje muligheter for å lage det litt stemningsfullt med lys...?

Lys kan gjøre veldig mye med et rom! Ikke gå for kun en veldig sterk lyskilde på soverommet, det er mest behagelig å ha et mykt lys.

Noen liker godt den sterke kontrasten, så hvis du ser for deg at det blir fint kan det sikkert bli fint (bare jeg som langt over middels opptatt av farger og hva de gjør med oss:P).

Back
Topp