Tips til hoste ?

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å bedre hosten til min 2åring ? Er ikke noe særlig slimhoste, så solvipect vil ikke hjelpe. Gidder ikke vurdere Efedrin engang, aldri brukt det og kommer heller ikke til å gjøre det.. Han virker ikke plaget enda, men han hoster stortsett hele tiden stakkars.. 

Har du vært hos legen å fått sjekket om det kan være astma??

Snuppa vår hostet mye når hun var rundt 1,5år..hun fikk flutide og ventoline...hosten forsvant nesten på dagen [:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Har du vært hos legen å fått sjekket om det kan være astma??

Snuppa vår hostet mye når hun var rundt 1,5år..hun fikk flutide og ventoline...hosten forsvant nesten på dagen [:D]

Er nok ikke det, han hoster ikke til vanlig. Bare vært de to siste dagene, og hadde litt feber igår, så regner med det bare er en luftveisinfeksjon [:)] Men han hoster så mye liksom, selv om han ikke virker noe videre plaget, så vet jeg at JEG ville vært plaget av den hosten, hvis det hadde vært meg.

Du kan jo evt gi noen andre hostedempende medisiner (hostesaft). Efedrin, ventolin eller pulmicort er ikke i seg selv hostedempende, men en behandling for tette luftveier, så det vil ikke ha noen effekt. Er det tørrhoste hun har? eller slimete/surklete??

ORIGINAL: heidu

Du kan jo evt gi noen andre hostedempende medisiner (hostesaft). Efedrin, ventolin eller pulmicort er ikke i seg selv hostedempende, men en behandling for tette luftveier, så det vil ikke ha noen effekt. Er det tørrhoste hun har? eller slimete/surklete??

Han har for det meste tørrhoste [:)]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

ORIGINAL: heidu

Han har for det meste tørrhoste [:)]

Hehe..sorry! Han kan ikke tygge noen type pastiller da. I utgangspunktet er det ikke anbefalt at små barn skal ha så mye som virker hostedempende. Men om det blir svært plagsomt, kan det være greit å prøve noe, feks cosylan.

Back
Topp