Tips til hjemmelagde julegaver?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Økonimien kniper litt i år, så jeg tenkte å prøve meg på noen hjemmelagde julegaver. Det må være noe som ikke krever noe særlig med skills, for det har jeg ikke så mye av [8D]
Noe som er koselig å få... Skorter på inspirasjon her, så jeg spør dere [:)]
Tips?

Hjemmelagede blomsterdekorasjoner (man får kjøpt masse billig stæsj på plantasjen: potter, pynt, blomster og man kan pynte med ting man finner ute. Enkelt og kjempe fint), scrappe små album, julebakst i pene krukker (laget for eksempel av tomme syltetøyglass, litt glitterlim, blondebånd o.l.), hjemmelagede gavekort på husvask, bilvask, støvsuging, plenklipping, middager, barnepass, dyrepass osv...

Forskjellige esker og gaveesker fra Panduro (eller andre) som det går an å male på, lime på, pynte på... Jeg elsker det! Fantastisk å få dem til å bli akkurat som du ønsker det [;)]

Og fylle dem med godteri,kaker, bruke fine bånd rundt dem... [;)]

Kan du strikke? Vanlig rett? Store pinner og tynt garn, et par kvelder i sofaen, og vips et trekantsjal til mor. Tjukt garn og tjukke pinner, 1 2 3 og et pannebånd til venninner blir det. Garn får du fra 10 kr nøstet og opp på Sparkjøp, Europris og Nille.
Slike esker til å pynte med decoupage og servietter eller maling og bling har de på Europris til ganske mye billigere enn Panduro også. Lag kjeks,karameller,marsipankuler,mintkonfekt,ander julekaker eller smågodt og fyll på ikeakrukker. Håndtrykk med glassmaling av snuppemor og der har du gave til bestemor og bestefar.[:D]

ORIGINAL: frøkensnurp

Sunniva, har du sett det bildet jeg la på Facebook igår? Hjemmelagde lys. Kjøper billige kubbelys, gjør bilder litt 'antikke' med photoscape, printer ut på vanlig ark. Så legger du det på lyset, dekker til med bakepapir og stryker med strykejernet over til du ser at stearinen trekker gjennom bildet. Jeg begynte igår, og det gikk veldig bra :-)

De var kjempefine![:)] Hvor varmt hadde du strykejernet?

Mange gode tips her! De skrives ned i inspirasjonsboka [:D]

Etterhvert som lyset brenner ned vil papirbildet bli liksom "stående" på siden om du skjønner?[:)] Bare riv det av etterhvert, og som med alt levende lys, ikkje gå fra det. Så går det stråååålende[:D] En suuuuper gave. Klæsj på et bånd, litt ståltråd med perler og pakk i cellofan, og gaven ser kjempedyr ut[;)]

Just ferdig med mitt sjal nå. Gikk himla fort egentlig. Tynt garn på tykke pinner. Start med 3 masker og øk 1 i beg og slutten av hver pinne. Strikk opp til ca 200 og slipp hver 18. maske og fell etterpå.
Billig og gøy å gi vekk[:D] Brukte et og et halvt nøste. Kosta 24,50 pr nøste, men på sparkjøp har de garn fra kr 10,- og opp.

Vi har kjøpt noen lerret på 20x20cm og litt akrylmaling. Satte ungene ned med hver sine lerreter og vips hadde vi julegaver til oldeforeldre og besteforeldre. Kjøpte kun basisfargene (rød, gul og blå) + hvit og sort for da kan jeg blande alle farger.
Tips! Grunn hele lerretet i en farge dagen før, for da gjør det ikke noe at Sofie ikke maler på hele flaten.

Begge ungene syns det var kjempegøy å male!

Back
Topp