Tips til hjemmebesøk.

Jedimama

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Vi får helsesøster på besøk på mandag og har lyst til å få svar på så mye som mulig! Men alt er enda så nytt så vi føler at det enda er mange spørsmål som kan dukke opp etter hun har vært her. Noen som har noen tips til ting vi kan spørre om? Bedre å spørre om for mye enn for lite :)

Vi hadde besøk av helsesøster på mandag, og hun var rett og slett clueless! Håper dere har mer hell med deres besøk enn vi hadde, for jeg ble sittende igjen og var forbannet på kvinnemennesket.

Ja det kommer jo helt an på hva slags type menneske som dukker opp. Min bare leste høyt fra en rekke brosjyrer hun hadde med til meg/oss.... Men hun var hvertfall hyggelig. Jeg er annengangs og hadde ikke så mange spørsmål. Håper du får et grepa eksemplar av en helsesøster på besøk. Lykke til (og ikke stress med det!) :)

Vi hadde besøk av helsesøster på mandag, og hun var rett og slett clueless! Håper dere har mer hell med deres besøk enn vi hadde, for jeg ble sittende igjen og var forbannet på kvinnemennesket.
Au da, hvordan clueless? Nysgjerrig, hvorfor er man helsesøster da liksom. Hva gjorde hun?

Vi hadde en veldig hyggelig helsesøster på besøk som svarte på alle våre "dumme" spørsmål og ga oss mye nyttig informasjon :) Nå husker jeg ikke alt vi spurte om lenger da... Ammetåke! Men vi snakket vel litt om baby og sommer/ferie, amming, rutiner, baby og hund, vaksiner og vaksineprogrammet, tilbud på helsestasjonen (som barselgruppe, veiedager osv).. Det jeg kom på i farta! :)

Au da, hvordan clueless? Nysgjerrig, hvorfor er man helsesøster da liksom. Hva gjorde hun?
Vi hadde flere spørsmål som vi stilte henne, og så og si ingen av de fikk svar. De som fikk svar ble jeg overrasket over hvor dumt det var... Jeg spurte henne blant annet FEM ganger om hun hadde noen tips til hvordan vi skulle få baby til å sove i egen seng. Ikke noe svar første fire gangene, siste gang bare noe tøys om at jeg kunne legge ham i sengen, ta hånden min på ham og si "Nå skal du sove."... Hvordan i pokker skal det være et godt råd???

Vi hadde flere spørsmål som vi stilte henne, og så og si ingen av de fikk svar. De som fikk svar ble jeg overrasket over hvor dumt det var... Jeg spurte henne blant annet FEM ganger om hun hadde noen tips til hvordan vi skulle få baby til å sove i egen seng. Ikke noe svar første fire gangene, siste gang bare noe tøys om at jeg kunne legge ham i sengen, ta hånden min på ham og si "Nå skal du sove."... Hvordan i pokker skal det være et godt råd???
Haha unnskyld at jeg ler, men jeg er helt enig med deg, hvordan er det ett godt råd! Dere kan be om en ny hs da om dere ønsker, eller holde ut de timene dere har og så heller evt stille spørsmål til en lege?
Når det kommer til å få baby til å sove i egen seng så prøv å legg noe ved siden av babyen som lukter mamma om ikke babyen vil sove alene. Kanskje lukten av mamma vil hjelpe. Eller om dere har nest så kan babyen sovne i sengene deres, og så kan dere flytte nestet over? Mini her sovner oppå oss omtrent hver kveld, og så må vi flytte han over, men han kan sove hvor som helst så skjønner at vi er heldige der :)

Haha unnskyld at jeg ler, men jeg er helt enig med deg, hvordan er det ett godt råd! Dere kan be om en ny hs da om dere ønsker, eller holde ut de timene dere har og så heller evt stille spørsmål til en lege?
Når det kommer til å få baby til å sove i egen seng så prøv å legg noe ved siden av babyen som lukter mamma om ikke babyen vil sove alene. Kanskje lukten av mamma vil hjelpe. Eller om dere har nest så kan babyen sovne i sengene deres, og så kan dere flytte nestet over? Mini her sovner oppå oss omtrent hver kveld, og så må vi flytte han over, men han kan sove hvor som helst så skjønner at vi er heldige der :)
Jeg skal ihvertfall ikke snakke med den damen noe mer om barn, det er helt sikkert! Flaut at kommunen i det hele tatt sender ut noen som er så inkompetent.
Takk for tipset. Skal ordne noe som lukter meg. :)

Kan komme med et tips til soving i egen seng. De små liker ikke å legges i noe kaldt. Er sengen varmet går det bedre. La de sovne med teppe på eller legg ned en varmeflaske i sengen en stund før så det er varmt i sengen så pleier det å hjelpe.

Back
Topp