Tips til hentesett?

Helt enig i prisen, og fant dressen på salg på en barnebutikk på nettet, så jeg vurderer sterkt! Men skal gjennom oul først, så får jeg se etter hvert. Det er jaggu ikke viktig heller :p de er bare fine :p haha! Jeg hadde brukt det mer da. Det skal sies. Men igjen, det er jo ull og varmt og går mot skikkelig sommer :p hvis jeg finner i små str på salg, så kanskje jeg slår til. Fant den nemlig tll 350kr (bare dressen altså, ikke med tøflene og lue) babybanden.no :)
Ååå! Takk for tips!! Er synd det er to uker igjen til OUL. Hadde vært fint å vite kjønn nå så jeg kunne kjøpt noen Lillelam-klær på salg

Jeg tenker jakke og bukse eller jakke og romper. Jakke blir det uansett bruk for utover sommeren. Ikke bestemt meg for om jeg skal strikke i ull, bomull eller noe blanding. Tenker noe slikt:

becfb15e51967f4b6c31bca3100c1de1.png

a5e4cdd31733423720357d025ddc90fe.png

Og tenker absolutt ikke at det skal brukes kun som hentesett! Jeg har brukt masse hjemmestrikk til storebror og kommer til å gjøre det med lillesøster og[emoji4] perfekt å sove i ute og mykt og godt for de små, pluss at det puster!
Så fine! Så flink du er om du klarer å strikke sånn!! ❤️
Enig i at om det skal brukes som mer enn hentesett er det jo veldig praktisk :) der vi bor er det ofte veldig varmt om sommeren så jeg tror ikke det blir mye ull til sommeren.

Ååå! Takk for tips!! Er synd det er to uker igjen til OUL. Hadde vært fint å vite kjønn nå så jeg kunne kjøpt noen Lillelam-klær på salg
Enig! Jeg vet jo ca kjønn (de sa 90% sikkert at det er to jenter) men de var usikre på den ene.. :p så jeg vurderer å kjøpe kjønnsnøytrale ting fra lillelam. Elsker den hvite dressen (eller lys brun) uansett om det er gutter eller jenter :D

Du sa hva jeg tenker :) Jeg er ikke norsk så å ha 10grader i juni i Trondheim regner jeg ikke som sommer :) Jeg tror der blir ull for oss.

Langs kysten i Norge kan det være ganske kaldt om sommeren ja.. vi bor på innlandet men langt sør og har ofte ordentlig varme sommere. Husker aldri å ha hatt 10 grader om sommeren. Men mye 20-25, og lite vind og lite nedbør. Så vi har ordentlig sommer og det er jeg veldig glad for :) ordentlig vinter også, snøen har ligget i en mnd, alle flyr rundt på spark, ikke mye sludd/is/glatt eller fuktig kulde om vinteren her i motsetning til i Oslo.

Kan anbefale innlandet ;) :) Hehe

Enig! Jeg vet jo ca kjønn (de sa 90% sikkert at det er to jenter) men de var usikre på den ene.. :p så jeg vurderer å kjøpe kjønnsnøytrale ting fra lillelam. Elsker den hvite dressen (eller lys brun) uansett om det er gutter eller jenter :D
Så ut som alt som var på salg var enten for gutter eller jenter :P men ja enighet deg i at de kjønnsnøytrale tingene er fine! Kjøpte mye kjønnsnøytralt til jenta mi da hun var lita. Synd jeg kvitta meg med alt, trodde en stund vi ikke skulle ha flere barn. Men har fortsatt den beige RisaRosa-vognposen med snøkrystallmønster ❤️ Den passer like godt for en gutt som for en jente :)

Men nå får vi sommerbarn da, Hahaha typisk.. :)

Jeg tenker jakke og bukse eller jakke og romper. Jakke blir det uansett bruk for utover sommeren. Ikke bestemt meg for om jeg skal strikke i ull, bomull eller noe blanding. Tenker noe slikt:

becfb15e51967f4b6c31bca3100c1de1.png

a5e4cdd31733423720357d025ddc90fe.png

Og tenker absolutt ikke at det skal brukes kun som hentesett! Jeg har brukt masse hjemmestrikk til storebror og kommer til å gjøre det med lillesøster og[emoji4] perfekt å sove i ute og mykt og godt for de små, pluss at det puster!

Sniker fra juli:) utrolig fin romper, hvor er den fra? Jeg satt faktisk og vurderte å strikke den samme jakken som på bilde 2[emoji4]

Så ut som alt som var på salg var enten for gutter eller jenter :p men ja enighet deg i at de kjønnsnøytrale tingene er fine! Kjøpte mye kjønnsnøytralt til jenta mi da hun var lita. Synd jeg kvitta meg med alt, trodde en stund vi ikke skulle ha flere barn. Men har fortsatt den beige RisaRosa-vognposen med snøkrystallmønster ❤️ Den passer like godt for en gutt som for en jente :)

Men nå får vi sommerbarn da, Hahaha typisk.. :)
Veldig typisk :p men jeg ELSKER risarosa posene! Sikla sånn etter dem når jeg fikk sønnen min..! Hvilken alder passer de i? Vil de passe barna våre som er 6-8 måneder neste vinter? :D

Veldig typisk :p men jeg ELSKER risarosa posene! Sikla sånn etter dem når jeg fikk sønnen min..! Hvilken alder passer de i? Vil de passe barna våre som er 6-8 måneder neste vinter? :D
Den var helt ideell for oss som fikk baby i begynnelsen av desember. er liksom mest stas for de små. Den jeg har har ikke hull for seler (er fra 2014) men jeg tror de nye har det(?) isåfall kan den jo brukes i sportsdelen. Vår kan jo ikke det.. så jeg tenker vi kommer til å bruke den i september, oktober, november. Men også kanskje før, uten dyna i (dyna kan taes ut).

De er kjempefine! jeg tenkte å kjøpe en fin lammeskinnspose denne gangen, som er fin i sportsvogna til en litt større baby.

Den var helt ideell for oss som fikk baby i begynnelsen av desember. er liksom mest stas for de små. Den jeg har har ikke hull for seler (er fra 2014) men jeg tror de nye har det(?) isåfall kan den jo brukes i sportsdelen. Vår kan jo ikke det.. så jeg tenker vi kommer til å bruke den i september, oktober, november. Men også kanskje før, uten dyna i (dyna kan taes ut).

De er kjempefine! jeg tenkte å kjøpe en fin lammeskinnspose denne gangen, som er fin i sportsvogna til en litt større baby.
Vi har falt helt ut av tema til trådsetter her, men tusen takk for svar!! :):) blir en spennende tid vi går i møte <3 jeg har lengtet sånn etter et barn til, så nå gleder jeg meg enormt!! <3

Sniker fra juli:) utrolig fin romper, hvor er den fra? Jeg satt faktisk og vurderte å strikke den samme jakken som på bilde 2[emoji4]

Her er bilde med info om hvor den er fra:
46cdd1344aa60750cd0c55387cb39aa1.png

Ja den jakken er virkelig fin[emoji4] og ser for meg at den passer til masse! Vurderer å strikke den i bomull. Hvilket garn tenker du å bruke?

Her er bilde med info om hvor den er fra:
46cdd1344aa60750cd0c55387cb39aa1.png

Ja den jakken er virkelig fin[emoji4] og ser for meg at den passer til masse! Vurderer å strikke den i bomull. Hvilket garn tenker du å bruke?

Vet ikke helt:) har vurdert bommull men heller mot tynn merinoull fra drops (ull er jo temperaturegulerende) er ikke de varmeste somrene her på vestlandet[emoji85]

Jeg tenker å strikke et hentesett, men har ikke bestemt meg for hvilket enda. Har et fint alternativ blant de ørten strikkeoppskriftene mine, må bare finne det frem først. Bor nord i Trøndelag så her blir det nok tynn babyull uansett. Hadde det vært høst/vinter/vår hadde det blitt tjukkere ull. Ull funker fint året rundt her. :p

Jeg syns hentesett er en fin tradisjon, og jeg elsker å strikke. Og så tenker jeg å lage ei slags "minneramme" rundt hentesettet, med et bilde eller to fra dagen vi drar hjem etc. Jeg syns det er så fint, og virker som en flott ting å ha senere også. Bildeeksempler fra google:

13188102_479931955533820_419220590_n.jpg

562b0-downloads10.jpg

Back
Topp