Tips til heit ferie?

Bravida

Betatt av forumet
Skal til Iran i sommer, og der blir det ganske hett. Er det noen som har vært ute og reist i veldig varme før? som gravid eller med små barn - og som har noen gode tips til hva man burde ta med eller sånn? :)!

Ikke erfaring med barn eller som gravid, men et tips er å ikke drikke for kaldt vann. Selv om det er digg[emoji5]. Ikke at det er skadelig, men Hvis vannet er litt kaldt bare evt lunkent, er det lettere å drikke mer når det er så varmt.

Ikke erfaring med barn eller som gravid, men et tips er å ikke drikke for kaldt vann. Selv om det er digg[emoji5]. Ikke at det er skadelig, men Hvis vannet er litt kaldt bare evt lunkent, er det lettere å drikke mer når det er så varmt.

Ja det er sant.... ikke sikkert det går an å få tak i så kaldt vann i varmen heller.... takk for tips [emoji5][emoji8]

Ja det er sant.... ikke sikkert det går an å få tak i så kaldt vann i varmen heller.... takk for tips [emoji5][emoji8]

Blir jo også varmt hvis man bærer det rundt med seg[emoji28]
Bare hyggelig. Ikke så stort tips, men har hjulpet meg å få i meg mer vann når jeg har vært plasser med veldig høy temperatur [emoji4]

Ja, små barn og fly.
Saltvannadråper dagen før og samme dag.
Laveste dose otrivin 1/2 time før take off.

Ekspress programm for barnevaksinasjoner.
Bcg om nødvendig. HepB.
Du som skal til iran, sjekk med infeksjonsforebyggende kontor.

Ja, små barn og fly.

Bcg om nødvendig. HepB.

Ja, små barn og fly.

Bcg om nødvendig. HepB.

Hun skal få hepatitt b. Hva er de saltvannsdråpenene du snakker om for? Aldri hørt om før i forbindelse med fly :)

Hun skal få hepatitt b. Hva er de saltvannsdråpenene du snakker om for? Aldri hørt om før i forbindelse med fly :)
Nesen kan bli tett. Kjøp saltvannsspray for barn og spray nesen dagen før og samme dag du skal fly. På otrivinflasken står det fra 2 år, men det er behandling for tett nese. Dette er en engangsbehandling for å åpne nesen der og da, ved take off. Har brukt dette på lillegutt fra 3mnd alderen.

Andre aktuelle vaksiner ved reise. Vi fikk satt meslingevaksine MMR igår på lillegutt som er 10mnd og 2 uker.

Det hang oppslag på helsestasjon om vaksine fra 9mnd til 15mnd for reiser til mange europeiske land + aktuell også til å gies ved reiser til land utenfor europa.

Jeg var der for første møte med helsestasjon og jordmor. Så så jeg oppslaget når jeg skulle gå.

Back
Topp