Tips til gravidbukser

Alma87

Andre møte med forumet
Jeg sliter virkelig med å finne gode bukser om dagen! Vil ikke gå med tights hele tiden :P føler det ser litt uproft ut med tights på jobb også.

Har noen tips til gode gravidbukser som ikke sklir ned, og holder formen? Er ikke så veldig lang, så de fleste buksene jeg finner er jo alt for lange i bena i tillegg. Ikke lett når kroppen plutselig endrer seg og alt klemmer på magen :)

Ja jeg har to forskjellige mammabkser fra H&M. Den ene sklir litt ned, men det er ikke sånn som går over hele magen (ser ut som en helt vanlig bukse bare med strikk i deler rundt livet). Den andre er treggings (er det det det heter når det er en mellomting mellom jeans og tights?) som man trekker over magen. Den sklir ikke ned og er kjempegod! :) Skal kjøpe en til etterhvert, men venter litt sånn i tilfellet jeg må opp en størrelse. ;) Jeg prøvde en av jeansene til H&M, men den jeg prøvde var enorm i størrelsen så fant ikke noen som passet så vær obs på det dersom du bestiller på nett.

Den mest behagelige buksa jeg har i disse dager er en vanlig , myk bukse fra KappAhl til 249,-. Fås i grå/svart slangemønster og svart. Litt slækk i stilen, men slike bukser er jo in nå! Så skal kjøpe en svart og for jeg passer ingen gravidbukser på HM!! :-/

Mamma-buksene til H&M passer ikke meg heller. De er alt for store i str. men kanskje etterhvert :)
Bruker vanlige bukser med strikk i livet. Har funnet noen fine på bikbok bl.a :)
Tenker at jeg skal prøve meg på en slik "treggings" ja :p

Ja, treggingsen til H&M var mye mindre i størrelsen, nesten for trang i min vanlige størrelse så veldig fornøyd og kan anbefale den! :) Iallefall til "småfolk" Og jeans er jo uansett stort sett så trange for tida at det er vanskelig å se forskjell på tregging og jeans uansett :P

Den mest behagelige buksa jeg har i disse dager er en vanlig , myk bukse fra KappAhl til 249,-. Fås i grå/svart slangemønster og svart. Litt slækk i stilen, men slike bukser er jo in nå! Så skal kjøpe en svart og for jeg passer ingen gravidbukser på HM!! :-/
Er det joggebukse? Eller typ haremsbukse?

Sliter med å finne gravidbukser selv.
Vanlige bukser blir for stramme over magen, men enkelte gravidbukser blir for brede i lårene, eller de detter nesten ned siden magen ikke er stor nok ennå.

Har en gravid joggebuske som er gull. Men kan liksom ikke gå rundt i joggebukse ute. Hi hi!

Har nylig kjøpt meg to nye bukser på h&m, en med sånn stoff som dekker magen, en med ekstra strikk i livet og mulighet for belte. Men... håper bare at de ikke er for små. Str. 36 jeg har fra før blir for brede, men frykter at str. 34 som jeg kjøpte kan bli trange... *Krysse fingrene for at de vider seg litt ut*.

Haremsbukse. Så jeg ser vel ut som en låvedør, men bedre det en skikkelig siræva! ;-)
Haremsbukser kan jo være stilige de da!
Jeg har en vanlig gravid joggebukse, men synes vel haremsbukser er litt "tøffere".
Haremsbukser er jo bukser som man kan bruke overalt. Føler at joggebuskene mine er mer ment til å slække i. Yi hi! :-)

Åh tusen takk for mange gode tips! :D da blir det ut på en shoppingtur. Vært så kjipt å gå og lete og ikke finne noe som helst :P sånn treggins hørtes ikke så dumt ut :)

Åh tusen takk for mange gode tips! :D da blir det ut på en shoppingtur. Vært så kjipt å gå og lete og ikke finne noe som helst :p sånn treggins hørtes ikke så dumt ut :)
Billige er de også ;)

Jeg kjøpte noen vanlige "kosebukser" på Cubus sist + noen svarte mer "formelle" bukser med litt stretch og strikk i livet på Kapp Ahl sist jeg gikk gravid. Hadde to gravidjeans fra H&M også, men de sklei bare ned på meg. Satt fint i butikken og på begynnelsen av arbeidsdagen under bruk, men begynte å "sige" utover dagen når jeg fikk gått dem til litt. Fikk dem ikke til å sitte ordentlig selv da magen begynte å bli stor. De var også ganske lange i beina til meg. Kjøp dem gjerne litt for små for de strekker seg veldig under bruk er min erfaring. Prøvde ørtifjørti andre gravidbukser også uten å finne noe jeg synes satt ordentlig. Ikke lett ;)

Jeg kjøpte noen vanlige "kosebukser" på Cubus sist + noen svarte mer "formelle" bukser med litt stretch og strikk i livet på Kapp Ahl sist jeg gikk gravid. Hadde to gravidjeans fra H&M også, men de sklei bare ned på meg. Satt fint i butikken og på begynnelsen av arbeidsdagen under bruk, men begynte å "sige" utover dagen når jeg fikk gått dem til litt. Fikk dem ikke til å sitte ordentlig selv da magen begynte å bli stor. De var også ganske lange i beina til meg. Kjøp dem gjerne litt for små for de strekker seg veldig under bruk er min erfaring. Prøvde ørtifjørti andre gravidbukser også uten å finne noe jeg synes satt ordentlig. Ikke lett ;)
Er det ikke typisk; at buksene oftest sklir ned/ vider seg ut, utover dagen?
Kjenner til problemet!

Haremsbukse. Så jeg ser vel ut som en låvedør, men bedre det en skikkelig siræva! ;-)
Da fant jeg en slags trenings harmensbuske på mamma-avdelingen på h&m! Hekt enkel, og svart.
Og det beste var jo at det var salg! 75 kr. Røverkjøp. :-)

Back
Topp