Tips til gode luer

Tøysekoppen

Betatt av forumet
Februarlykke 2022❄️
Noen som har tips til hvilke luer som er gode til småkjølig høst/vårvær? Altså ikke for tynn, men heller ikke slike tykke man trenger til vinter og minusgrader. Ser helst etter en balaklava, skal brukes av 1 åring i barnehagen :D
 
Har 100 luer, men desidert favoritt er kivat sine! De sitter så godt på hode! :woot:
 
Når det gjelder balaklava synes jeg i likhet med mymlen93 at kivat er i en egen klasse.
 
Slenger meg på Kivat, ja. Har også en fra Huttelihut som jeg syns er perfekt på vår/høst. Ikke like varm som de andre, men varm likevel på en måte. :p
(Legger ved bilde, siden det finnes så mange)

Ellers har jeg hørt mye bra om reima og hummel, men har ikke prøvd de selv.
 

Vedlegg

  • 542ED1D1-449F-4E9E-BC21-DD2B208B3165.jpeg
    542ED1D1-449F-4E9E-BC21-DD2B208B3165.jpeg
    12,6 KB · Visninger: 15
Luer sitter så forskjellig på ulike barn. Den luen som sitter godt på mitt barn, sitter gjerne ikke så godt på ditt pga passform, så ville prøvd meg frem hvis jeg var deg :)

Men min erfaring som barnehageansatt er å unngå luer med for mye pynt,dotter etc på hodet. Da det er vanskelig å få på hetten på regntøy, og dresser når det er for mye stæsj på luen, og da blir barna våte. :)
 
Enig i at kivat er supre luer, jeg har kjøpt de uten dusker :) Men jeg syns den balaclavaen er for varm på høst og vår, super til vinter.
Reflex har en god balaclava som er litt tynnere, perfekt til plussgrader og ruskevær.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201007-194002.png
    Screenshot_20201007-194002.png
    51,2 KB · Visninger: 8
Noen som har tips til hvilke luer som er gode til småkjølig høst/vårvær? Altså ikke for tynn, men heller ikke slike tykke man trenger til vinter og minusgrader. Ser helst etter en balaklava, skal brukes av 1 åring i barnehagen :D

Vi har refleks sin balaclava nå i bhg, den er litt varm og har vindstopper på ørene. Til skikkelig iskald vinter har vi kivat balaclava, tjukk variant. I tillegg har vi en tynnere balaclava uten vindstopper på ørene fra nøstebarn.
Det er den balaclavaen som det er bilde v i innlegget over vi brukes mest nå. De er mest ute på formiddagen, og da er det gjerne litt kaldere.
 
Takk for alle tips! Det er så mye fint å velge mellom, så tror kanskje jeg må skaffe meg et lite utvalg av luer til både høst og vinter :D
 
Sverger til joha balaklava, eller kivat bomullslue med snøring på vår/høst. Kivat balaklava er tykk og aaalt for varm for frøkna vår hvertfall.
 
Back
Topp