Tips til gode BH'er/Amme-BH'er

Babydrøm1

Betatt av forumet
Julistrålene 2025 ♡
Februarlykke 2022❄️
Hei! BH'ene begynner å bli i minste laget nå, så jeg må kjøpe noen nye. Vi er jo alle forskjellige i størrelse og fassong, men tar gjerne imot tips om noen har noen favoritter? Har blitt tipset om å kjøpe amme-bh allerede nå, fordi de uansett er så behagelige å ha på:)

Last edited:
Sniker
Elsker de fra KappAhl, jeg bruker dem allerede fra svangerskapet. Har store bryster selv om kroppen ellers ikke er så stor, og bruker den aller største størrelsen i KappAhl sine ammebher.

Vil også varmt anbefale Lindex sine ammesingletter i Modal-stoff. Det er de eneste som har passet større bryster. Har prøvd singleter fra hm pg KappAhl beregnet på amming, men der blir selv største størrelse for trang.

Sniker
Elsker de fra KappAhl, jeg bruker dem allerede fra svangerskapet. Har store bryster selv om kroppen ellers ikke er så stor, og bruker den aller største størrelsen i KappAhl sine ammebher.

Vil også varmt anbefale Lindex sine ammesingletter i Modal-stoff. Det er de eneste som har passet større bryster. Har prøvd singleter fra hm pg KappAhl beregnet på amming, men der blir selv største størrelse for trang.
Disse fra KappAhl, finnes de i cup og omkrets størrelser eller s,m,l? Sliter og med store bryster uten at kroppen er så stor. Hvis jeg kjøper L fordi det passer over brystene så holder jo ikke runden rundt noen ting. Da havner vekta av brystene (som har ammet to barn før og ikke helt strutter lengre :hilarious:) på skulder-stroppene, så blir jeg helt gåen i skuldrene.. har til nå kun likt amme-BH-ene fra boob. Men de er grasat dyre.

Jeg er fornøyd med de fra boob, og tenkte gå til innkjøp av nye snart (de forrige ble brukt langt over ammeperioden :angel5 ). Er ikke så barmfager, så brukte ofte også bare ammesinglet som bh og.

Jeg bruker både fra Kappahl og Lindex, og også en fra Boob. Favoritten er Boob, men de andre to kommer tett etter. Alle ble kjøpt i forrige svangerskap, jeg har ikke brukt vanlig bh etter uke 10 i noen av de. :wacky: Også skal det sies at jeg ikke begynte med vanlig bh igjen før sønnen hadde passert 1,5 år, så mine er godt brukt.:hilarious:

Denne gangen har jeg tenkt å investere i en litt finere amme-bh i tillegg! Jeg er veldig glad i Victoria’s Secrets sine bh-er (bruker bare de til vanlig) og nå har de kommet med amme-bh, så det blir å bruke noen kroner der siden jeg kjenner størrelser og mål så godt på de så jeg kan føle meg litt fin etter fødsel også.:hello2

Ville nok gått for noen rimelige nå, f.eks. KappAhl eller Lindex. Brystene kan endre seg ganske mye fortsatt, så er lurt å vente med de store investeringene til etter fødsel og oppstart av melkeproduksjon. Da skal jeg kjøpe en Bravado full cup seamless amme-bh! :love2

Disse fra KappAhl, finnes de i cup og omkrets størrelser eller s,m,l? Sliter og med store bryster uten at kroppen er så stor. Hvis jeg kjøper L fordi det passer over brystene så holder jo ikke runden rundt noen ting. Da havner vekta av brystene (som har ammet to barn før og ikke helt strutter lengre :hilarious:) på skulder-stroppene, så blir jeg helt gåen i skuldrene.. har til nå kun likt amme-BH-ene fra boob. Men de er grasat dyre.

Nei, de er bare i type S, M osv. Jeg hadde 70H før svangerskap tror jeg, blir mer under og etter svangerskap i både omkrets og cup. Men disse har vært greie på likevel. Så avveksler jeg med en skikkelig ammebh fra change. Den justerer man etter omkrets og cup, men den kjøpte jeg først etter svangerskapet, orker ikke spiler i bh når jeg er gravid :p
Du kan jo teste en fra KappAhl og se, det er hvertfall så langt det eneste av rimeligere varianter som funker. Har prøvd HM og Lindex.

Nei, de er bare i type S, M osv. Jeg hadde 70H før svangerskap tror jeg, blir mer under og etter svangerskap i både omkrets og cup. Men disse har vært greie på likevel. Så avveksler jeg med en skikkelig ammebh fra change. Den justerer man etter omkrets og cup, men den kjøpte jeg først etter svangerskapet, orker ikke spiler i bh når jeg er gravid :p
Du kan jo teste en fra KappAhl og se, det er hvertfall så langt det eneste av rimeligere varianter som funker. Har prøvd HM og Lindex.
Takk for tips, skal prøve. Har noen av boob sine etter sist, så trenger ikke så mange denne gang :) prøvde noen av HM sine sist, de havna i søppla..

Tusen takk for gode tips! Det ble to utrolig behagelige amme-bher fra Kappahl i første omgang:joyful:

Har kjøpt meg 2 fra Lindex som er ok, med brede skulder bånd (for jeg har gått fra b-cup til DollyParton :meh:) så viktig at de sitter godt over skuldrene uten å belaste mer enn hva som er nødvendig… Men, den jeg faktisk går med aller mest for tiden er faktisk en bralette fra CK, uten padding eller noe som helst, kryss på ryggen, suuupermyk og bare magisk deilig! Denne har jeg ikke kjøpt nå uten hatt i evigheter uten at jeg egentlig likt den, men nå med masse boobs er den magisk! :hilarious:

Back
Topp