Tips til god kveldsmat?

Kh89

Elsker forumet
Hver kveld spiser jeg noen skiver med vannmelon(ofte blir det mer eller mindre en halv, for jeg tror nemlig at jeg har fått litt dilla ;)) og en skål med yoghurt med ferske jordbær og bringebær. Klarer ikke sånn "tung" mat på kveldstid(brødskive o.l), da halsbrannen er som verst da. Men etter å ha spist det samme i mange uker, kjenner jeg nå at jeg begynner å bli litt lei, og har lyst på noe annet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan spise? Gjør ikke noe om det ikke er så forferdelig usunt ;)

Har egentlig ikke noe tips for jeg sliter med å finne på mat selv...men ååå så godt med vannmelon!! her har vi sikkert spist 5-6 hele meloner på siste to ukene! halv melon til dagen, og mer av og til hvis vi er flere enn bare meg som spiser :D Det er jo så innmari godt! skal snart på butikken, da blir det nok melon på meg i dag og gitt! :D nam nam :D

Har dessverre ingen tips, da jeg er skikkelig matlei for tiden. Men nå fikk jeg skikkelig lyst på joghurt med frukt, tror jeg må en tur på butikken etterpå

Jeg spiser et havreknekkebrød med brunost hver kveld. Ikke akkurat spennende da;) Men må også ha noe "mer" enn frukt.

- knekkebrød med cottage cheese og eplemost..pynt med kanel og eple :)
- salat + evt noe brød
- ostesmørbrød
- tacolefse med kokt skinke, salat og dressing
- tacosalat
- omelett
- pai

Her er et tips på en litt rar miks jeg av og til lager meg. Bland sammen cottage cheese, eplemos/eplesyltetøy, havregryn og litt kulturmelk eller vaniljeyohurt (spørs om du liker det litt søtere). Strø på masse kanel. Passer så godt til eplesmaken. :-)

Havregrøt:) Nam...Av en eller annen grunn liker jeg de porsjonspakningene som man tilsetter kokt vann til..Pleier å ta litt mindre vann enn det som står på pakken, og en bitteliten dæsj fløte hvis jeg har det i hus...NAM...Er også godt å ha bær, eller banan oppi..Sunt og godt:) Pluss at man holder seg litt mett på det..Ellers er det jo veldig godt med brødskive med kokt egg og tomat feks?

Frokostblanding/musli med friske bær og skummet kulturmelk:-)

Ligner kanskje litt på det du har spist til nå, men jeg synes dette er veeeldig godt :-)
Frukt i småbiter - banan/eple/appelsin/druer + halvtinte/lunkne bær (frosne bær får en liten runde i microen..) + havregryn + rosiner, og så en god dæsj med vaniljekesam.
Mmmm :-)

Havregryn, rosiner, banan og melk:)

Frukt med vaniljekesam, omelett, knekkebrød med godt pålegg, jordbær med melk og sukker..
Jeg er så fysen på kveldstid så jeg spiser maasse kveldsmat ;D Hehe.. Ikke så lurt kanskje, men åå så godt!
Var hos kusinen min en dag som hadde laget matmuffins, kjempesmart å ha i frysa og ta opp til kvelds! De hun hadde laget var med basilikum, soltørket tomat, løk og bacon! Yummi yummi! Matmuffins kan man jo ha hva man vil oppi :))

litt av det samme som du pleier, bare i smoothie! det er jo knallgodt =) 

Back
Topp