Har en liten fyr på 7 mnd som bare vil spise selv. Til frokost spiser han brødskive med leverpostei, avokado, makrell i tomat, aprikos/daddel/sviskemos, banan osv. Til lunsj prøver jeg å gi middagsrester om vi har, eller bananlapper, hjemmelaget polarbrød, brødskive og frukt eller avokado ved siden av. Til kveldsmat blir det fort brødskive igjen. Grøt er uaktelt da han blir kjempefrustrert når han ikke får spise selv, og om han får spise selv blir det bare sykt mye gris og frustrasjon fordi han ikke får nok inni munnen. Har prøvd å lage tykk havregrøt og gi det på en skje som han får spise selv med, men han blir lei seg med en gang jeg tar skjeen for å fylle på.
Føler det fort kan bli mye brødmat. Jeg selv pleier å spise grøt til frokost, salat til lunsj (det er ofte mens han sover) men mye av det jeg har i salaten er ikke babyvennlig mtp kvelningsfare og at han ikke har pinsettgrep (paprika, agurk, spinat, kikerter osv). Han tåler heller ikke egg eller melk. Hva gir dere?
Føler det fort kan bli mye brødmat. Jeg selv pleier å spise grøt til frokost, salat til lunsj (det er ofte mens han sover) men mye av det jeg har i salaten er ikke babyvennlig mtp kvelningsfare og at han ikke har pinsettgrep (paprika, agurk, spinat, kikerter osv). Han tåler heller ikke egg eller melk. Hva gir dere?