Tips til fotografering/visning

Som de fleste sier gjør ting minimalistisk. Vi fikk en lang liste fra megler vi når vi skulle ta bilder av leiligheten vår. Det var sparebank 1 [emoji4]

De vi skal bruke og [emoji1319][emoji1319]

Ta bilder selv for å se. Vi oppdaget plutselig hvor rotete ting så ut. Når vi så det i virkeligheten så det supert ut, men på bildene vi tok så vi fort hvilke ting vi burde fjerne. Vi fjernet alle tegn til barn da leiligheten vår skulle appellere til "alle", fra unge til pensjonister. Vi flyttet møbler ut i gangen i blokka og lånte noen kvadratmeter hos naboen til fotografering. Vask vinduer, lysbrytere, tørk støv av taket da det fort svever i luften på bilder og spør noe dere kjenner til å komme inn å se.

Hyret min søster som kommer for å hjelpe meg litt kvelden før. Greit med "nye" øyne.

Ta bort flest mulig bilder, særlig bilder av mennesker. Litt kunst er fint men ikke for mye. Rydd unna stort sett alt av personlige eiendeler, med unntak av kanskje to-tre jakker og sko i inngangen, en kjole eller to til pynt på soverom.
Tenn noen lys, dekk på bordet. Ha noen planter (gjerne fake, det vises ikke om det er ekte eller ei på bilder). Fyll opp med noen fine blomster i ei vase og etpar urter på kjøkkenet.
Noen fine fargerike håndklær på badet som står i stil til resten. Skjul alt av skittentøy. :) Få det til å se varmt og lunt ut, uten at det er deres personlige hus.

4ffb3900dc9050d52c23e2c4f1c4178b.jpg

Begynner å bli bra ;)

Kul, men gir dårlig lys dessverre.
Kjekt å vite.
Kjente forøvrig at jeg ble positiv til rommet med en gang jeg så lampa.
Teit sikkert, men greit med godt førsteinntrykk [emoji6]

Kjekt å vite.
Kjente forøvrig at jeg ble positiv til rommet med en gang jeg så lampa.
Teit sikkert, men greit med godt førsteinntrykk [emoji6]

Høres bra ut [emoji23] håpe andre tenker sånn og.

Vekk med gardiner! Slipp inn så mye lys som mulig!

Det er superviktig når det kommer til bilder :)

Da vi skulle selge for 8 år siden fikk vi beskjed om at det ikke skulle henge håndklær fremme, eller liggende synlig på badet. Private bilder skulle fjernes, tømme mest mulig ut fra glasskap (ikke ha hyllene fulle av ting og tang), ytterklær og sko skulle bort. Minst mulig på benker og bord, men en fin potteplante og stearinlys som var tent var fint.
Vask over skitne vegger,lysbryter osv.

Fotografering unnagjort og alt var bra [emoji1319] visning neste!

Ryddig og ikke overfylt. Rydde vekk/pakkevekk feks pynteting fra overfylte hyller/vinduskarmer.

gjerne gjennomgående helget (uten å overdrive) slik det ser gjennfødt ut. Med feks samme farge pã en koppehånduk, en pute på stuen, en pute på sengen, et hånkle på badet feks. Ikke no knall farge, men dus behagelig.

Ta bort familiebilder

Gjōre så det ser romslig ut. Vi ommøblerte og lånte en mindre sofa

Edit: så nå det var unnagjort :)

Back
Topp