Tips til fotografering/visning

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Siden vi kjøpte oss hus på Torsdag må vi selge leiligheten vår. På fredag kommer det fotograf og jeg trenger tips! Hvordan få leiligheten til å fremstå best mulig på bildene? Er jo bildene som skal gi folk lyst til å komme på visning!

Grattis [emoji16] Så dere fikk huset [emoji16]

Tja, ikke erfaring på salg her, men jeg tenker det er lurt å rydde vekk så mye som mulig, sånn at det ser renest mulig ut. Alt overflødig bort. Samtidig skal det synes at det bor noen der. Man skal kjenne en atmosfære liksom.

Titte litt på finn kanskje, og se hvordan andre leiligheter er ryddet og stylet?

Siden vi kjøpte oss hus på Torsdag må vi selge leiligheten vår. På fredag kommer det fotograf og jeg trenger tips! Hvordan få leiligheten til å fremstå best mulig på bildene? Er jo bildene som skal gi folk lyst til å komme på visning!

Om du har bokhyller, fargesortèr de. Rydd vekk det du kan av personlige eiendeler, ikke ha for mye dilldall fremme; de som skal kjøpe vil forestille seg leiligheten i sin stil. Gjerne ha en gjennomgående farge, om ikke i hele leiligheten men i samme rom. Friske urter i potter på kjøkkenbenken, og blomster i stuen er fint. Sengeteppe over sengene. Rene håndklær på badet. Om du har et fint spisebord kan det dekkes for middag, hør med megler om han/hun synes det passer for leiligheten.

Her sa en megler at personlige bilder var en fordel å ta bort, men som over nevnt skal der være innbydende med atmosfære for de som titter. De skal kunne se for seg å bo der selv

Grattis [emoji16] Så dere fikk huset [emoji16]

Tja, ikke erfaring på salg her, men jeg tenker det er lurt å rydde vekk så mye som mulig, sånn at det ser renest mulig ut. Alt overflødig bort. Samtidig skal det synes at det bor noen der. Man skal kjenne en atmosfære liksom.

Titte litt på finn kanskje, og se hvordan andre leiligheter er ryddet og stylet?

Har snoket litt på Finn... men føler vi har alt for mye møbler, og ikke minst leker... vi vurderer faktisk leie en stor bil til visningsdagen for å få vekk de overflødige møblene. Når fotografen er der tenker jeg det går Ann å flytte på ting når Bildet skal taes.

Om du har bokhyller, fargesortèr de. Rydd vekk det du kan av personlige eiendeler, ikke ha for mye dilldall fremme; de som skal kjøpe vil forestille seg leiligheten i sin stil. Gjerne ha en gjennomgående farge, om ikke i hele leiligheten men i samme rom. Friske urter i potter på kjøkkenbenken, og blomster i stuen er fint. Sengeteppe over sengene. Rene håndklær på badet. Om du har et fint spisebord kan det dekkes for middag, hør med megler om han/hun synes det passer for leiligheten.

Hvor gjør man av alt det overflødige da? [emoji23] vanskelig det der! Vi har alt for mye [emoji13]

Personlige bilder bort
Bort med rot
Ikke for mye møbler

Personlige bilder er vekke. Kjøpt noen nye på IKEA og skal låne av min søster. Rot og møbler har vi for mye av og jeg aner ikke hvor det skal plasseres [emoji30]

Personlige bilder er vekke. Kjøpt noen nye på IKEA og skal låne av min søster. Rot og møbler har vi for mye av og jeg aner ikke hvor det skal plasseres [emoji30]

Vi flyttet rundt på sprinkelseng og vugge og matstol og alt annet "rot" som den gang babyen hadde :p og det var visst ganske vanlig ifølge fotografen. Men vår leilighet skulle appellere til studenter/unge par da det var en sentral leilighet på 52 kvm..

Har snoket litt på Finn... men føler vi har alt for mye møbler, og ikke minst leker... vi vurderer faktisk leie en stor bil til visningsdagen for å få vekk de overflødige møblene. Når fotografen er der tenker jeg det går Ann å flytte på ting når Bildet skal taes.
Ja for bildene kan det sikkert flyttes på.

Sikkert lurt med ett eller annet sted å oppbevare overflødige møbler.

Når overtar dere huset?

Hvor gjør man av alt det overflødige da? [emoji23] vanskelig det der! Vi har alt for mye [emoji13]

Flytt det mellom rom mellom bildetagingen om nødvendig... :) Eller dytt det inn på en bod. Vi turte ikke åpne døra til boden da fotograf var hos oss.. :P

Gratulerer med nytt hus! :)
Bare overflater, nøytralt pynta, gjerne frisk frukt i skåler og ferske blomster i vaser.
Ang rot så kjørte en kollega av meg rundt med bil nr 2 stappfull av skrimmelskrammel hele den perioden de var i en overgangsfase i flyttinga. [emoji14] spør venner eller familie om dere kan få låne noen kvm av en garasje eller bod å lagre ting i? Ellers er jo fotografer flinke til å flytte på ting, men er jo greit å iallefall ha en plan på det til visning eller om noen ringer på døra etter annonsen er ute og spør om å få titte.

Vi pakket ned en del i esker - noe ble plassert hos foreldrene mine (de vi ikke føler vi trenger før vi flytter) og noe sto hos naboen. Her var fotografen også god hjelp; flyttet på ting og på pynt som han mente var greit å ha med.

Men ja, tipset vi fikk var å ha så rene flater som mulig, uten at det ser alt for ribba ut :)

Vet mange setter en del av møblene sine på lager når de er ikke deres situasjon, er lite poeng ì å ta de inn igjen leiligheta mellom fotografering, visning og endelig flytting.

Last edited:
Som de fleste sier gjør ting minimalistisk. Vi fikk en lang liste fra megler vi når vi skulle ta bilder av leiligheten vår. Det var sparebank 1 [emoji4]

Ta bilder selv for å se. Vi oppdaget plutselig hvor rotete ting så ut. Når vi så det i virkeligheten så det supert ut, men på bildene vi tok så vi fort hvilke ting vi burde fjerne. Vi fjernet alle tegn til barn da leiligheten vår skulle appellere til "alle", fra unge til pensjonister. Vi flyttet møbler ut i gangen i blokka og lånte noen kvadratmeter hos naboen til fotografering. Vask vinduer, lysbrytere, tørk støv av taket da det fort svever i luften på bilder og spør noe dere kjenner til å komme inn å se.

Back
Topp