Med fornuftig mener jeg så mye vogn som mulig til så lav pris som mulig.
Vi har fra før en gammel simo og en babyjogger city elite(ikke toern) som begge ble kjøpt brukt til førstemann. Helt greie vogner, og samboer mener vi ikke trenger ny. Jeg er ikke helt enig
Simoen er helt fin som sovevogn, men den er tung og klumpete, så den er grusom å frakte rundt. Babyjoggeren er god å trille, men gyselig stygg, og selv om den er lett å slå sammen og får lett plass i bilen syns jeg den blir litt for lang og bred i bruk. Ryggen på sittedelen er myk/bøyelig, så jeg syns ikke den gir noe god sittestilling, men fungerer bra nok til soving. Bagen har jeg aldri prøvd, men den virker grei nok.
Så, jeg ønsker en byvogn som er lett å slå sammen, og som ikke er for stor, og helst ikke alt for stygg å se på. Det viktigste er ikke at den kjører bra i terrenget, men greit om den tåler litt snøføre slik at den kan brukes gjennom vinteren. Her er det mye snø og brøyting av ymse kvalitet
Problemet mitt er økonomi. Dvs, når vi har vogner som har fungert til et barn er det galskap med en dyr vogn. (Og blir lillebror lik storebror er det ikke noe stas å ligge i vogn heller).
Liker britax smile 4, men den er liksom litt for dyr til at jeg kan forsvare kjøp(og få gjennomslag i heimen) så jeg har sett litt på billigvogner. Yngri ymer, beemoo av diverse modeller, petite cherie osvosv. Skal også ha ny bilstol, og liker konseptet pakkeløsning.
Noen som har erfaring med litt rimelige vogner, evt VELDIG gode argumenter for litt dyrere varianter? Høyere prissjikte er uansett uaktuelt!
Vi har fra før en gammel simo og en babyjogger city elite(ikke toern) som begge ble kjøpt brukt til førstemann. Helt greie vogner, og samboer mener vi ikke trenger ny. Jeg er ikke helt enig
Simoen er helt fin som sovevogn, men den er tung og klumpete, så den er grusom å frakte rundt. Babyjoggeren er god å trille, men gyselig stygg, og selv om den er lett å slå sammen og får lett plass i bilen syns jeg den blir litt for lang og bred i bruk. Ryggen på sittedelen er myk/bøyelig, så jeg syns ikke den gir noe god sittestilling, men fungerer bra nok til soving. Bagen har jeg aldri prøvd, men den virker grei nok.Så, jeg ønsker en byvogn som er lett å slå sammen, og som ikke er for stor, og helst ikke alt for stygg å se på. Det viktigste er ikke at den kjører bra i terrenget, men greit om den tåler litt snøføre slik at den kan brukes gjennom vinteren. Her er det mye snø og brøyting av ymse kvalitet

Problemet mitt er økonomi. Dvs, når vi har vogner som har fungert til et barn er det galskap med en dyr vogn. (Og blir lillebror lik storebror er det ikke noe stas å ligge i vogn heller).
Liker britax smile 4, men den er liksom litt for dyr til at jeg kan forsvare kjøp(og få gjennomslag i heimen) så jeg har sett litt på billigvogner. Yngri ymer, beemoo av diverse modeller, petite cherie osvosv. Skal også ha ny bilstol, og liker konseptet pakkeløsning.
Noen som har erfaring med litt rimelige vogner, evt VELDIG gode argumenter for litt dyrere varianter? Høyere prissjikte er uansett uaktuelt!