Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Av såre brystvorter er
å bruke en ru vaskeklut nå før fødsel hvis dere har tenkt å ammeHelst så ofte som mulig
Snakka med mamma nå å hun sa at det var det rådet de fikk nå hun fikk oss barna
For jeg husker sårheten godt kjenner jeg
![]()
" Tidligere ble det opplyst at man måtte herde brystvortene før fødsel. Å gni vortene med et frottehåndkle, soling og pensling var noen av rådene som ble gitt.
Dette har jordmødre i dag sluttet å anbefale. Det viser seg at "herdede vorter" får tykkere hud som sprekker lettere. Slik kan man lettere få problemer med sprukne og såre brystknopper. Det har altså ingen hensikt å gjøre dette."
http://www.mammanett.no/gravid/slik-forandrer-brystene-seg
De har altså gått vekk i fra dette i senere tid![]()
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging.Ja der ser du - tidene forandrer seg! Syns det var litt rart at alle fikk det rådet før, og ingen får det nå.. Jaja, får kutte ut gnikkinga da![]()
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging.![]()
Sant nok. Men lurt å bruke de på sykehuset til å se om det ble rett. De pleier å være gode på det.J
Ja, det er nok det viktigste..Ikke alltid like enkelt å få til da.. :/
Ja, riktig sugeteknikk er alfa omega! Men PURILAN var redninga da keg likevel ble sår!Sant nok. Men lurt å bruke de på sykehuset til å se om det ble rett. De pleier å være gode på det.