Tips til forebygging...

Braxy

Tredje møte med forumet
Av såre brystvorter er
å bruke en ru vaskeklut nå før fødsel hvis dere har tenkt å amme:)Helst så ofte som mulig:) Snakka med mamma nå å hun sa at det var det rådet de fikk nå hun fikk oss barna:) For jeg husker sårheten godt kjenner jeg:p

Takk for tipset :) Har termin på torsdag, og skal forhåpentligvis til med amming igjen. Men husker godt hvor sårt det kan bli etter forrige gang :P

Jeg gjorde det sist og ble kjempesår da he begynte ammingen. Denne gangen lar jeg være. Tror nok helst det er best at brystvortene får fred før amming.

Ja det er sikkert litt forskjellig:) men tenker jeg skal prøve det for å herde denne gangen men da må jeg jammen begynne snart:)

Forresten de forrige gangene var jeg kjempeflink og smøre med jordnøtt olje nedentil, for å forebygge rifter osv, denne gangen har jeg glemt det:p Jeg synes og tror det hjalp, med første hadde jeg to "skrubbsår" og med andre ingenting:) Så må begynne:p

Av såre brystvorter er
å bruke en ru vaskeklut nå før fødsel hvis dere har tenkt å amme:)Helst så ofte som mulig:) Snakka med mamma nå å hun sa at det var det rådet de fikk nå hun fikk oss barna:) For jeg husker sårheten godt kjenner jeg:p

Det sier mamma at hun også ble tipset om - og hun var aldri sår! :)

" Tidligere ble det opplyst at man måtte herde brystvortene før fødsel. Å gni vortene med et frottehåndkle, soling og pensling var noen av rådene som ble gitt.

Dette har jordmødre i dag sluttet å anbefale. Det viser seg at "herdede vorter" får tykkere hud som sprekker lettere. Slik kan man lettere få problemer med sprukne og såre brystknopper. Det har altså ingen hensikt å gjøre dette."
http://www.mammanett.no/gravid/slik-forandrer-brystene-seg
De har altså gått vekk i fra dette i senere tid ;)

" Tidligere ble det opplyst at man måtte herde brystvortene før fødsel. Å gni vortene med et frottehåndkle, soling og pensling var noen av rådene som ble gitt.

Dette har jordmødre i dag sluttet å anbefale. Det viser seg at "herdede vorter" får tykkere hud som sprekker lettere. Slik kan man lettere få problemer med sprukne og såre brystknopper. Det har altså ingen hensikt å gjøre dette."
http://www.mammanett.no/gravid/slik-forandrer-brystene-seg
De har altså gått vekk i fra dette i senere tid ;)

Ja der ser du - tidene forandrer seg! Syns det var litt rart at alle fikk det rådet før, og ingen får det nå.. Jaja, får kutte ut gnikkinga da ;)

Ja der ser du - tidene forandrer seg! Syns det var litt rart at alle fikk det rådet før, og ingen får det nå.. Jaja, får kutte ut gnikkinga da ;)
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging. :)

J
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging. :)

Ja, det er nok det viktigste.. :) Ikke alltid like enkelt å få til da.. :/

J

Ja, det er nok det viktigste.. :) Ikke alltid like enkelt å få til da.. :/
Sant nok. Men lurt å bruke de på sykehuset til å se om det ble rett. De pleier å være gode på det.

Back
Topp