Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Av såre brystvorter er
å bruke en ru vaskeklut nå før fødsel hvis dere har tenkt å ammeHelst så ofte som mulig Snakka med mamma nå å hun sa at det var det rådet de fikk nå hun fikk oss barna For jeg husker sårheten godt kjenner jeg
" Tidligere ble det opplyst at man måtte herde brystvortene før fødsel. Å gni vortene med et frottehåndkle, soling og pensling var noen av rådene som ble gitt.
Dette har jordmødre i dag sluttet å anbefale. Det viser seg at "herdede vorter" får tykkere hud som sprekker lettere. Slik kan man lettere få problemer med sprukne og såre brystknopper. Det har altså ingen hensikt å gjøre dette."
http://www.mammanett.no/gravid/slik-forandrer-brystene-seg
De har altså gått vekk i fra dette i senere tid
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging.Ja der ser du - tidene forandrer seg! Syns det var litt rart at alle fikk det rådet før, og ingen får det nå.. Jaja, får kutte ut gnikkinga da
Som trebarnsmor vil jeg nok heller anbefale å være veldig nøye med å legge babyen riktig til brystet hver gang. Denne gangen er jeg mindre sår enn med de første to fordi jeg har klart å unngå feilsuging.
Sant nok. Men lurt å bruke de på sykehuset til å se om det ble rett. De pleier å være gode på det.J
Ja, det er nok det viktigste.. Ikke alltid like enkelt å få til da.. :/
Ja, riktig sugeteknikk er alfa omega! Men PURILAN var redninga da keg likevel ble sår!Sant nok. Men lurt å bruke de på sykehuset til å se om det ble rett. De pleier å være gode på det.