Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Det har gått helt fint for min del alle gangene
De anbefaler å røre på seg en gang i timen ca, og bruke støttestrømper hvis du har dårlig sirkulasjon.
Jeg må innrømme at jeg har vært dårlig til å røre på meg, sitter som regel hele turen selvom det er 6 timer.
Har altid kjøpt et par flasker vann på flyplassen, har opplevd flere ganger at vi blir sittende i flyet en stund før avreise grunnet tekniske problemer, kjekt med vann da!
Jeg spørr alltid legen om noe blodfortynnende og får da fragmin inj som jeg setter morgen før lang flyreise. Kan evt ta dispril dersom sprøyteskrekk snakker av erfaring, er sykepleier ellers er nevnt utsagn helt perfekt
Så jeg kan ta en dispril noen timer før avreise? Det har eg ikke tenkt på, men det kan forhindre blodpropp?
Jeg pleier også stort sett å sitte stille mesteparten av flyreisa, bare når jeg skal tisse at jeg er oppe og går. Støttestrømper er allerede kjøpt inn
Jeg reiser jo med datteren min, så er jo opptatt av at det skal gå bra. Men nå må jeg nesten fokuserer mer på meg selv enn ellers, siden jeg er gravid ))
Ja d kan man men selvfølgelig ta en tlf til legen din så er du sikker ja det er jo nå en hvertfall bør være obs på propper- selv går jeg alltid på blodfortynnende når jeg er gravid pga lungeemboli for 10-12 år siden- med det så menes det at man er spesielt utsatt for propp likesom en lang flyreise vil være. Men må presisere at du ringer legen slik at man er sikker på at du og barnet tåler d når skal du reise foresten?
Vi reiser i morgen! Yikes! Ble litt mer slitsomt (og dyrere!) enn jeg hadde trodd på forhånd... Har kjøpt masse greier sånn tilfelle behov. Men må satse på det går greit!
Nå ligger jeg i senga og har ikke lyst til å stå opp pga alle tingene jeg må ordne i dag.. Og vi får besøk av bror + kone til grilling etterpå, så må rekke alt til innen kl fire.
Skal sjekke ut dispril med legen. Kanskje mest aktuelt når vi reiser hjem igjen om en måneds tid.
Og takk igjen for fine tips!
Hvis du tenker på at det er mest aktuelt om en mnd for at man er større så er d ikke derfor man tar blodfortynnende. Det er pga nedsatt blodgjennomstroømning når man er gravid og det får man så fort en tester positivt nesten så vet du det god tur!
Ok, takk for info! Tar en tlf til legen. Jeg hadde et veldig problemfritt svangerskap sist gang, og aldri hatt blodpropp eller er særlig disponert for det. Har ikke tenkt så veldig mye på det før, trodde vel ikke jeg skulle reise i graviditeten, men sånn blir det altså. Og derfor er det lurt å sjekke ekstra og ta flere forhåndsregler enn om jeg bare skulle vært hjemme.
Jeg hadde med en del mat, og ikke minst drikke! En stor flaske vann og en flaske cola jeg var så utrolig sliten, så gleder meg lite til returen om en måneds tid. Var så kvalm og uvel de siste timene... Landa kl 2 på natta. Var utrolig deilig å komme fram nå som jeg endelig har klart å fikse Internett fra det store utland, kunne jeg egentlig tenkt meg å være med i den januarhula, men finner ikke den tråden? Skal lete den opp!