Tips til flaskemating

Helene_her

Andre møte med forumet
Hei!

Vi får ikke babyen vår på 5 mnd til å ta flaske. Har prøvd med både morsmelk og morsmelkerstatning... Noen som har tips?
 
prøvd en annen type flasker?
 
Her sliter mini med puppen, ikke med flaske :/ Så har ikke så mange andre råd. Han ser derimot ut til å ta puppen bedre etter at vi byttet flasker da vi kom hjem fra sykehuset (til avent og NUK sine).

Men vet at det finnes mange ulike tupper til disse flaskene, har du sjekket at selve tuppen er forskjellig på dem? Har hørt mye bra om medela sine med tanke på hvor "lik" den skal være puppen. Pappa fortalte også at eneste måten å få meg til å ta flaske på som liten var å "gjemme" den inne i skjorta og la den stikke litt ut, fordi da trodde jeg det var puppen :hilarious:

Uansett håper jeg at du får det til, kanskje noen andre har noen andre triks?
 
Prøvd tutekopp? Ikke alle større babyer som godtar flaske, det er puppen som er viktig, men tutekopp eller vanlig kopp fungerer bedre for mange. Sugerørkopp er det og mange som fortrekker :)
 
Her sliter mini med puppen, ikke med flaske :/ Så har ikke så mange andre råd. Han ser derimot ut til å ta puppen bedre etter at vi byttet flasker da vi kom hjem fra sykehuset (til avent og NUK sine).

Men vet at det finnes mange ulike tupper til disse flaskene, har du sjekket at selve tuppen er forskjellig på dem? Har hørt mye bra om medela sine med tanke på hvor "lik" den skal være puppen. Pappa fortalte også at eneste måten å få meg til å ta flaske på som liten var å "gjemme" den inne i skjorta og la den stikke litt ut, fordi da trodde jeg det var puppen :hilarious:

Uansett håper jeg at du får det til, kanskje noen andre har noen andre triks?
Det har jeg ikke tenkt på. Skal se litt nærmere på tuppene :)
 
Har far prøvd å gi flaske mens du er i et annet rom / ute av huset? Noen barn nekter å ta flaske hvis puppen er i nærheten
 
Hei!

Vi får ikke babyen vår på 5 mnd til å ta flaske. Har prøvd med både morsmelk og morsmelkerstatning... Noen som har tips?

Hvor lang tid mellom måltidene er det snakk om? For at jenta mi skal ta flaske må det gå over to timer siden jeg ammet henne. Har også en halv skje grøt i flaska. Medela funket til og begynne med her, men nå er det Avent sine som gjelder.Her er hun av og på flasken i perioder. Håper hun blir litt på flasken nå for mor trenger å lufte seg litt la far prøve å gi? Ikke gi opp i hvert fall!
 
Min lille tass er skikkelig trass på flasker om dagen! Han er snart 7 måneder, men kun 3.5 måned korrigert. Jeg bruker MAM, de beste flaskene etter min mening, de er ikke så runde og unaturlige rundt munnen.
Men uansett så er han trass, syns det er kjedelig med flaske, så jeg lar han starte å holde på en klut, og lar han sutte på den 10-20 sekunder før sniker flaske mot munnen, da tar han den 80% av tiden uten et eneste pip.

Edit: skal sies at jeg hverken stapper flaska i munnen på han, eller tvinger han til å ta den om han ikke vil. Siden han allerede sutter så legger jeg flasken bare mellom leppene, enten tar han tak i den eller ikke. Han sier ifra selv ved å snu hodet og bli irritert om han ikke vil. Jeg følger aldri etter med flasken.
 
Last edited:
Prøv å dypp fingeren i mm og ta poden sutte på den. Så dypp smokketuppen i mm når det er i orden. Her har det fungert rett etter søvn.
 
Prøvd tutt i latex? Lille her nekter på silikon. Bare biter. Samme om hun får tilbud om silikonsmokk, bare spytter ut. Er en racer på tutekopp i hardplast da ;)
 
Back
Topp