Tips til flaskemating?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Vesla skulle gjerne hatt melk til måltider når jeg ikke er hjemme å kan amme. Men pappaen sliter med å få henne til å drikke det. Hun er ikke så flink til å drikke av flaske, tutekopp går bedre - det drikker hun vann av. Så fort det er melk i så spytter hun det ut...

Mitt beste tips er å ikke bytte merke.
Mitt nest beste tips er å ikke gi opp :-) det tar tid før de godtar det.

Mitt beste tips er å ikke bytte merke.
Mitt nest beste tips er å ikke gi opp :-) det tar tid før de godtar det.
Hun får morsmelk så den er grei. Da får han bare prøve videre... Men hun er jo sånn at hun heller er sulten :p har jo brukt et halvt år på å tilvenne fast føde :p

Hun får morsmelk så den er grei. Da får han bare prøve videre... Men hun er jo sånn at hun heller er sulten :p har jo brukt et halvt år på å tilvenne fast føde :p
Ja ikke sant :-P det kan nok ta litt tid men forhåpentligvis skjønner hun tegninga etter hvert :-) de er jo såpass store nå og skjønner jo mer. Hun vet jo hvordan hun drikker av den.

Hvordan får hun i seg tilstrekkelig væske da?
Nei da gikk vi fra 1 til 2 amminger på natta igjen da fordi hun er tørst antageligvis. Nå som jeg endelig fikk 5-6 timer søvn i strekk og det passet bra med å begynne å jobbe, men neida. Og så kaster hun seg over meg når jeg kommer hjem...

Hva med å prøve glass med sugerør i? Det funket godt for Anja da vi renoverte kjøkkenet nå, og ikke hadde anledning til å vaske koppene. Plastkopper med sugerør var regningen ;) Er kjempelett å drikke av når koden er knekt, og den er jo ikke vanskelig å knekke heller ;)

Hva med å prøve glass med sugerør i? Det funket godt for Anja da vi renoverte kjøkkenet nå, og ikke hadde anledning til å vaske koppene. Plastkopper med sugerør var regningen ;) Er kjempelett å drikke av når koden er knekt, og den er jo ikke vanskelig å knekke heller ;)
Joda hun drikker fint av både sugerør og drikkeflaske og tutekopp og vanlig kopp osv - men bare vann. Eller te :p MM vil hun tydeligvis vare ha rett fra kilden

Jeg tror det har litt med kosen å gjøre også. Hun trenger litt kos på fanget når hun våkner og trur ikke pappaen får det helt til når han skal varme flaska først osv. Vil kose på fanget og spise med en gang og samtidig.

Slet lenge med både mat og flaske tilvenning her også. Men gikk bra når vi brukte mendela flasken. Hører til den brystpumpa jeg bruker. Tuten på den er laget sånn at det er samme sugeteknikk for å få ut melka som det er når de sutter på puppen. Eneste som funka her. Nekta andre flasker eller mme

Kan du bruke mm til å lage grøt så hun får den i seg, og la henne drikke vann når hun er tørst?

Slet lenge med både mat og flaske tilvenning her også. Men gikk bra når vi brukte mendela flasken. Hører til den brystpumpa jeg bruker. Tuten på den er laget sånn at det er samme sugeteknikk for å få ut melka som det er når de sutter på puppen. Eneste som funka her. Nekta andre flasker eller mme
Har samme her. Er nok ikke det som er problemet for hun klarer jo fint teknikken på alle mulige flasker og kopper nå

Må de ha melk utenom ammingen?
Gå det Ann å la de få yougurt og ost og bruke den tiden den tar å tilvennes og bare drikke vann?

Gå det Ann å la de få yougurt og ost og bruke den tiden den tar å tilvennes og bare drikke vann?

Må ikkje ha melk utenom amming nei :) Ost og yoghurt kan dei jo fint få no :) A får berre vatn på dagtid, bortsett frå ei flaske til duppen i helgene.

Jada det går an. Problemet her er at hun reagerer på melkeprodukter derfor får hun ikke mye av det og det er derfor jeg vil hun skal få i seg morsmelk.

Back
Topp