Tips til et velfungerende vaskerom...

Mor til 2 prinsesser

Glad i forumet
Ja,det trenger jeg! Vaskerommet vi får er ikke stort,men må romme en del likevel. Eneste rommet inneholder i dag er en svær vask. Ellers må rommet inneholde vaskemaskin og tørketrommel,et godt sorteringssystem for skittentøy,benk til å stå å brette ved og plass til strykebrett og strykejern osv! Så hvordan har dere det på vaskerommet?

Hva med å kjøpe noen kjøkkenskap og sette inn, IKEA har også fine skap hvor du kan sortere klærne i før vask :)

Må sjekkes,ellers er det vel "bare" å finne tid til å surfe rundt etter inspo. Etter å ha pusset samtlige oppholdsrom i huset,har et garderoberom til yttertøy som trenger innredning er budsjettet til vaskerom heller skralt,men noe skal man vel klare å snekre sammen med det man har!

jeg bruker en slags skohylle fra ikea til å henge klær på. den er høy med 3 søyler i hver høyde. tar MYE mindre plass en vanlig tørkestativ. og så har jeg 3 knagger med en vaskekurv på hver knagg. En til hvitt 60, en til hvitt 40 og en til mørkt.

Vi pusset opp vårt vaskerom for 2år siden.

Rommet er ikke så veldig stort, men bør likevel romme mye.

Vårt valg falt på underskap og benkeplate fra IKEA, oppå de har vi plassert vaskemaskin og tørketrommel + utslagsvask.
Over vaskemaskin/tørketrommel henger det brede hyller som vi oppbevarer vintertøy på i plastkasser med lokke (fra Biltema).
På motsatt vegg har vi overskap som rommer vaskemiddel, vaskefiller, strykejern o.l
Og under overskapene har vi ei benkeplate uten underskap, under den benkeplaten oppbevarer vi skittentøyet fordelt i 4 dunker (ulltøy, 90graders kokvask, 60 og 40 graders vask).
Vi har plass til og slå opp strykebrett der inne.

Veldig fornøyd med den løsningen på våre 5kvm med gulvplass.
Eneste minuset er at det går 2 dører inn til vaskerommet, så de gjorde det litt vanskelig og innrede det.

Vårt vaskerom blir nok ingen perle,og kommer i første omgang kun til å få en overfladisk oppgradering,rommet er ikke stort og utslagsvask forblir der den er. MEN jeg håper,når vi blir ferdige, at rommet blir praktisk og at klesvasken blir litt hyggeligere å styre med enn den er nå! Vi vil bruke minst mulig penger på rommet,har to stk lave kurvstativer tenkt til sortering av skittentøy som jeg tenker skal stå mellom vaskemaskin og tørketrommel,med en benkeplate over så vi har god plass til å brette og sortere det rene tøyet:-) på IKEA fant jeg vegghengte tørkestativ,perfekte til å henge opp sokker og diverse "småtøy",så trengs vel litt hyller til ting og tang! Satser på at godt system på vaskerommet sprer seg til klesskapene etterhvert;-)

Vaskerommet er "ferdig" (mangler en og annen hylle,men...) og selv om veggene er slitte og lyseblå digger jeg hvordan det har blitt og det kun ved hjelp av en benkeplate,vinkeljern og to stk trådkurv stativer vi hadde fra før. Valgte å sette vaskemaskin og tørketrommel i hver sin ende av rommet med trådkurver i mellom til sortering av tøy, et stativ til lyst og et til farget/mørkt tøy fra 30 til 60 grader, både vask,tørk og bretting av tøy går som en "lek" Med tid og stunder skal veggene freshes opp,men enn så lenge stortrives jeg i min nye vasketilværelse!

Så bra at dere er ferdige, og at dere ble fornøyde! :)

Synes løsningen deres hørtes veldig fin ut :)
Og ingenting er så kjekt som å gjøre unna klesvasken på et vakserom hvor man trives! :)

Kos deg på det nye vaskerommet!

Back
Topp