Tips til enkel servering!

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Kommer noen jenter på besøk en kveld denne uka. Er alene hjemme med minsten på 16 mnd og får ikke gjort sånn veldig mye før de kommer.

Noen som har tips til hva jeg kan servere? Gjerne noe som kan gjøres klart i forveien.
Typ mat som man blir litt mett av, ikke stappa.. :)

Kommer noen jenter på besøk en kveld denne uka. Er alene hjemme med minsten på 16 mnd og får ikke gjort sånn veldig mye før de kommer.

Noen som har tips til hva jeg kan servere? Gjerne noe som kan gjøres klart i forveien.
Typ mat som man blir litt mett av, ikke stappa.. :)

Hem.. pizza? :p. Fiskeboller :p

Lefser med laks/det man ønsker å ha i. Eller noe så enkelt som å steke noen rundstykker og handle inn litt godt pålegg og ha litt oppkutta frukt. :)

God brødmat med godt pålegg, te og druer/tomat/paprika/agurk etc.

Kanskje også/eller fruktsalat med iskrem eller en crumble med iskrem?

Rundstykker og pålegg :)
Lag en god omelett og ha en salat til.
Mmmm

Mange gode forslag her, men jeg glemte å nevne eggeallergi, og problemer med brød/rundstk... Så wraps av noe slag er kanskje tingen.. Eller en salat.. Pizza funker også.

Pastasalat med f.eks. kylling, bacon og det du måtte ønske av grønnsaker (jeg bruker purre/vårløk, ruccola, tomater etc. + hardkokt egg) og en enkel dressing av creme fraiche, hvitløk, salt og pepper, eller pesto. Foccaccia (med soltørket tomat/feta/oliven) ved siden av til de som tåler det? Mm, litt sulten kjenner jeg. :P

Det er alltid en slager her, enkelt å lage i stor porsjon, godt og lett, men mettende. :)

Pastasalat og foccacia eller annet godt brød er alltid en slager :)
Jeg pleier å lage med pastaskruer, pesto, olje, kylling, mini tomater, paprika, evt mais og litt ruccula. Med foccacia til. Mmm kjempegodt :D
Rema 1000 har godt foccacia brød i frysedisken :)

Ja..en god salat er alltid digg :) Eller lefser med litt forskjellig inni :)

Ost og kjeks med noe druer o.l til. Lager av seg selv ;-) og Sunniva har kommet meg en veldig god druejuice som er nydelig til :-)

Back
Topp