Tips til en sliten mamma?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Matheo har lagt litt lite på seg. Veide i underkant av 6,8 kilo 1 februar. Skal til en ekstra kontroll til hs senere i uka.
Ønsker at han skal få i seg litt mme, for det er tydelig at jeg enten ikke har nok melk, eller at det ikke er nok næring i den, for han spiser annenhver time, gjerne kortere intervaller og, på natta. Jeg blir dritsliten av det. Får jo aldri sove. For han våkner mellom slagene av at smokken er borte osv.

Har funnet en flaske han tar, men problemet er når han svelger erstatningen. Da begynner han å hylgrine, liker sikkert ikke smaker. Jeg prøver fortvilt å pumpe, men resultatet etter halvtime pumping på beggy bryst er 20 ml[&o]

Man kan vel ikke nattavvenne han, om han virkelig er sulten? Og, burde jeg være kald og la Anders være alene med han, sånn at han ikke har noe alternativ? Så han MÅ drikke den erstatningen? ( vil selvfølgelig være i nærheten altså)[&o] Jeg bare kjenner at nok er nok nå. Han er ikke fornøyd, og jeg er sliten, så det hadde vært så deilig om han kunne klart å få i seg den nanen[:)]

Tips, anyone?

prøvd grøt?
ser han er 5 mnd.
jeg hadde ikke stesset med mme men heller begynt med grøt og ammet.

Begynt med litt velling!

Også må dere sove på skift!!! Her snakker jeg av lang erfaring [&o] Siden han tar flaske bør din kjære ta med seg gutta ut på tur noen timer så du får sove sammenhengende! Kan og ha en avtale om nettene, så ikke alle nettene er dine.  Man blir seriøst sprø av å ikke sove ordentlig!!! Har dere familie som er villig til å passe bør dere og benytte dere av det. Og når dere har barnefri, ikke tenk på alt dere burde gjøre legg dere og SOV!!!

ORIGINAL: PhillipOgLeah

prøvd grøt?
ser han er 5 mnd.

Han får grøt på kvelden, og legger seg for natten halv ti (jobber for å få lagt han tidligere)
Selv med grøt innabords så sover han fra halv ti-til ett, og så er det amming klokka ett, klokka tre, klokka fem, klokka sju osv osv... Derfor jeg tenkte på mme.. Og for å være ærlig, så hadde det vært deilig å hatt litt barnefri snart[:-] Og da er mme en fin ting[:)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Kan du ikke begynne med grøt isteden? De sier jo at man heller skal begynne med grøt enn flaske med MME til puppe-barn over 4 mndr!
Høres forresten forferdelg slitsomt ut, og håper det går seg til snart! [:)] Husker jeg ammet hver andre time hele døgnet jeg og... Må bare si at når ting ble som det ble så er flaske deilig altså! Adelèn nekta jo å ta flaske!!

Han får grøt på kvelden[:)] Er ikke sånn kjempemasse han får i seg, men er da noe. Men allikevel så våkner han annenhver time[8|] Er veldig slitsomt altså.. Tærer litt på. Så jeg ønsker vel egentlig at han skal gå over på mme, sånn at vi snart kan kutte nattmåltider. Han begynner jo å bli stor nok til det syns jeg[:)]

ORIGINAL: *Perlemor*

Begynt med litt velling!

Også må dere sove på skift!!! Her snakker jeg av lang erfaring [&o] Siden han tar flaske bør din kjære ta med seg gutta ut på tur noen timer så du får sove sammenhengende! Kan og ha en avtale om nettene, så ikke alle nettene er dine.  Man blir seriøst sprø av å ikke sove ordentlig!!! Har dere familie som er villig til å passe bør dere og benytte dere av det. Og når dere har barnefri, ikke tenk på alt dere burde gjøre legg dere og SOV!!!

Velling har jeg ikke prøvd. Det kan prøves ut!
Desverre har jeg egomannebein som aldri har hjulpet meg med barna om natta[&o] For han skal jo på jobb må vite! Så da er det jo selvsagt helt urimelig at han skal stille opp på natta! (NOT)
Jeg har jo sett at han tar flasken, så problemet er vel egentlig at han ikke liker smaken på mme. Så kanskje jeg bare skal la mamma ta han en dag eller no, så han ikke har noe alternativ, for da må han vel spise?? Eller?[&:]

Man blir virkelig kokko i hodet av null søvn. Kjenner det tærer på og humøret blir på bånn!

har du prøvd en annen mme? nan smaker ikke noe godt, hipp feks er mye søtere og lik morsmelk.. Prøv å la mannen gi flaske..

eller som nevnt, litt grøt kan han begynne med nå.. Men hør med hs[:)]

ORIGINAL: *Sandermamma*

ORIGINAL: PhillipOgLeah

prøvd grøt?
ser han er 5 mnd.

Han får grøt på kvelden, og legger seg for natten halv ti (jobber for å få lagt han tidligere)
Selv med grøt innabords så sover han fra halv ti-til ett, og så er det amming klokka ett, klokka tre, klokka fem, klokka sju osv osv... Derfor jeg tenkte på mme.. Og for å være ærlig, så hadde det vært deilig å hatt litt barnefri snart[:-] Og da er mme en fin ting[:)]

ok, prøvd å gi litt grøt på dagen også?

Leah spiste 3 grøtmåltider når ho hva litt over 4 mnd.

Skulle også foreslå grøt på dagtid..

Å stakkars dæ Lena,du har all min sympati.

Prøv me litt velling eller de 4 mnd glassa me mat [;)]
Det kan han godt få nu [:)]

Høres ut som du har dårlig melkeproduksjon [&:]

Prøvd å få den opp eller ? Prøv me alle de kjærringrådene. Husker ikke alle, men ammete eller havregrøt. Så kanskje det blir mer melk [:)]

Eller ha litt malt i flaska. Prøv en annen erstatning [;)]

Det der hørtes SLITSOMT ut! [&o]

Prøv annet mme-merke, velling, ammete og pump... håper virkelig det ordner seg for dere! [:)]

Kjenner meg så igjen så jeg vet hvor slitsomt det er! Men som de andre foreslår, om du ikke har prøvd så prøv en annen type mme.. Theodor nekta flakse helt til han fikk av de ferdigboksene til nan, da begynte han å drikke og etter litt var pulverblandingen grei nok likevell [:)]
Du kan vel også prøve å gi litt grøt til frokost eller lunsj og...
Håper du snart finner en løsning! [:)][:)]

Du kan ikke begynne å gi han velling/grøt om kvelden da? Han er jo over 5 mnder.
Spør helsesøster om det kan være tregemelkeganger da? Siden det kommer så lite når du pumper?

Evt prøve en annen erstatning en nan?

Skjønner godt du er sliten!

*God klem*

kanskje prøve med flere grøtmåltider....evnt prøve med litt middag også....
sover han i egen seng etter mating om natta eller samsover dere da?

jeg merker på minsta mi at hu våkner litt lettere om natta om hun ligger ved siden av meg...

du har all min medfølelse.... man blir koko av for lite søvn,det kan jeg skrive under på[:-][:)]

håper det blir bedre for dere[:)]

ORIGINAL: *Sandermamma*

ORIGINAL: *Perlemor*

Begynt med litt velling!

Velling har jeg ikke prøvd. Det kan prøves ut!
Desverre har jeg egomannebein som aldri har hjulpet meg med barna om natta[&o] For han skal jo på jobb må vite! Så da er det jo selvsagt helt urimelig at han skal stille opp på natta! (NOT)
Jeg har jo sett at han tar flasken, så problemet er vel egentlig at han ikke liker smaken på mme. Så kanskje jeg bare skal la mamma ta han en dag eller no, så han ikke har noe alternativ, for da må han vel spise?? Eller?[&:]

Man blir virkelig kokko i hodet av null søvn. Kjenner det tærer på og humøret blir på bånn!

Prøv å gi bittelitt middagsmat også, eller grøt om morgenen. Om de er jevnt mett i løpet av dagen gir det positive utslag om natten og.

Skjønner jobbegrunn, men synes likevel han skal avlaste deg!! [>:] Bør iallefall ha en natt i løpet av helgen som er din!! 

Og ja, takler mamman din skrikingen det blir ved mme så hadde jeg lånt han bort en natt. Min mor tok Håvard i 5 netter når vi var der på ferie og avvente han fra nattemat. Var mye skriking, men hun taklet det fint.

Frarøving av nattesøvn tærer på ALT!!!! [&o] Jeg vet det så alt for godt!!! Så oppi dette må dere ta vare på forholde og!! Vær klar over at det er en fase (en j**** slitsom fase) og at ting blir bedre!!!!!!

Mia hadde en periode rundt samme alder hun nesten stagnerete i vekst(vokste kun i lengden) de er jo mye mer aktive nå og krever etterhvert mer mat. Jeg ville nok prøvd med fast føde til frukost istedenfor MME gjevn mat gjennom dagen kan hjelpe på natten.
Mia var foressten over 4 kg som nyfødt, la på 2 kg de første 6 ukene og 1 kg til nesten mnd. etter det så tok det nesten ett år før hun nådde 8 kg[8D]

ORIGINAL: **vimsa**

Uff da vennen:( skjønner du er drit sliten altså.  men som de andre sier så hadde jeg prøvd en annen mme og gitt et grøtmåltid til iløpet av dagen:) evt avvenne puppingen på natta i samme lengen hvis dere har mulighet[:)]

Håper det ordner seg,masse lykke til[:)]

Helt enig, prøv hipp kanskje han liker det bedre [:)]

Back
Topp