tips til en krem??

Cile_mor

Glad i forumet
Jeg har et arr etter en operasjon jeg gjennomgikk for ca 1.5 år siden.
Arret er på magen, litt lengre opp enn der blindtarm-arret ville ha vært.
Jeg smører magen min hver morgen med samme krem som siste svangerskap,
så huden holder seg myk.
Den kremen jeg smører magen med hjalp sist mot strekkmerker, så hadde vært
kjekt å ikke fått det denne gangen også...
Men det jeg lurer på er om noen har et tips til ei salve/krem som jeg kan smøre
på og rundt arret. Gjøre det mest mulig fleksibelt (om dere skjønner hva jeg mener).

Ingen tips.. mine o-arr ble svarte på slutten av svangerskapet :P

Hvilken krem bruker du mot strekkmerker.....[:)]

Aloe vera krem er kjempe godt men husk at det skal være ren aloe vera... [;)] ellers synes jeg at A-kremen på apoteket funker bra på alt.....[;)]

Kajlida: Takker for tipset[:)] Tror jeg må sjekke det ut litt, for det hadde vært
greit å kunne myke opp arrvevet mitt litt. Betaler gjerne noen hundrelapper for
å slippe evt strekkmerker[;)]

MBS: jeg bruker A-Derma sin krem til korpp/ansikt på magen, får kjøpt den på apoteket.
Kremen koster 200 kr for 200 ml, men jeg syns det er verdt hver ei krone.
Smurte hver morgen fra dagen jeg ble gravid (mulig en liten stund før også) og når magen begynte
å bli stor så smurte jeg morgen og kveld. For meg fungerte det veldig bra, fikk ikke et eneste
strekkmerke. Men vi har jo alle ulik hud - noen tåler at huden blir strukket ut, mens andre
får lett strekkmerker.
Jeg blir ikke overrasket om jeg får strekkmerker denne gangen, siden jeg har dette arret nå.

De sier vel egentlig at kremer ikke kan forhindre strekkmerker hvis man har den type hud, men hjelper kanskje litt da.. Jeg vil gjerne prøve litt div for å slippe å få mer strekkmerker, fikk en del sist[&:]

Jeg smurte meg sist gang for sikkerthetsskyld, og fikk ikke ett strekk merke  Er jo absolutt ikke sikkert at det er det som er grunnen meeeeen.....
Kommer nok til å smøre igjen nå for sikkerhetsskyld også [:)]

På Bodyshop finnes det en kakaokrem, Cocoa butter tror jeg den heter. Jeg brukte den sist jeg var gravid og har ingen merker i det hele tatt.

ORIGINAL: strikkejenta

På Bodyshop finnes det en kakaokrem, Cocoa butter tror jeg den heter. Jeg brukte den sist jeg var gravid og har ingen merker i det hele tatt.

Brukte en av de jeg også...men ikke akkurat den samme som deg. Var veldig fet.

Jeg brukte også Cocoa butter, en veldig fet stick krem, fra Body Shop. Den var veldig effektiv, brukte den hver kveld de siste tre-fire månedene av svangerskapet. Har ikke strekkmerker i dag[:)] kommer til å bruke den samme denne gangen også.

ORIGINAL: Sørlandsjente83

Jeg brukte også Cocoa butter, en veldig fet stick krem, fra Body Shop. Den var veldig effektiv, brukte den hver kveld de siste tre-fire månedene av svangerskapet. Har ikke strekkmerker i dag[:)] kommer til å bruke den samme denne gangen også.

jeg og,men fikk strekkmerker[&:]

Back
Topp