Tips til drikke når man er kvalm

Gul rose

Andre møte med forumet
Pga kvalme sliter jeg med å få i meg nok drikke ila dagen. Mat går greit, men synes det er vanskelig med drikke , må være noe med konsistensen. Er det noen som har tips til drikke som kan friste når man er kvalm?

Sniker fra januar her.
Jeg fikk faktisk lettest ned brus, med velsignelse fra både lege og jordmor. De sa at det er noe med elektrolytter som gjør at jeg klarer å holde på det. Klarte ikke vann i starten, nå de siste to ukene kan jeg drikke vann igjen.

Brus fungerer her også. Men føler jo at jeg burde drikke noe annet. Litago sjokolademelk har fungert. Vann fungerer bedre nå enn det gjorde i starten - det var nesten det verste.

Jeg drikker kun kullsyrevann, brus eller saft.

For meg fungerer Farris best. Jeg hater Farris, men tilsetter da litt funlight fruktchampagne eller eplemost. Jeg tror det har noe med salter å gjøre.

Sniker fra mai. Syns appelsinjuice er friskt og godt og enkelt å få ned når jeg er kvalm.

Takk for alle tips! Da har jeg sendt mannen på butikken for å kjøpe sjokomelk, ulike brus og juice. Krysser fingra for at det fungerer bra!

Pga kvalme sliter jeg med å få i meg nok drikke ila dagen. Mat går greit, men synes det er vanskelig med drikke , må være noe med konsistensen. Er det noen som har tips til drikke som kan friste når man er kvalm?

Ikke akkurat drikke, men saftis har hjelpt meg når jeg har vert kvalm! :)

Iskald eplejuice funka best her. Smaker heller ikke så ille ved en eventuell retur.

Husholdningssaft her! Og vann med isbiter

Tines sjokomelk ligger nå konstant i sekken. Drikker bare en om dagen men flott å ha når jeg begynner å blir sulten/sliten/trist/glad :) Pluss sliter med å få i meg nok kalsium og jod så veldig fornøyd jeg prøvde og kan drikke det.

Kaldt, kaldt, kaldt vann har hjulpet meg masse. Fyller en flaske halvfull og legger i frysen så har jeg isbit leeenge! :smiley-angelic006og sjokolademelk da... Har gått ett par bokser oboy... :smiley-ashamed008

Back
Topp