Tips til dagsturer på Østlandet?

Hvaler?
Eller bare kjapt over Sverige grensa til Koster øyene :)
Jeg liker veldig godt Fredrikstad by på sommeren, men jeg er ingen badenymfe :p
 
Tusenfryd :D Evt. så har Asker et greit nok badeland, ser dere er glad i å bade :) Eller så har man jo Rush som er en slags trampoline"park" innendørs i oslo :) Og lazertag/megazoon pleier å være populært :)
 
Villa Malla i Hurum er virkelig verdt et besøk på sommeren. Som å være i syden!

Ellers så ville jeg tatt båten som går i rute mellom Aker brygge og ut til f.eks H-øya og gått på tur, eller til koselige Vollen. I Vollen er det en nydelig strand og noen små søte butikker, deilig bryggeresturant Vitos og et bakeri. :happy:
 
Det går også båt fra Oslo til Langøyene. Der bader man og soler seg. Litt usikker på hvor båten går fra nå, om det er Rådhuskaia eller ved festningen, men det er sentralt.

Ellers så er båtturene, som er beregnet på turister, i Oslofjorden fine i solskinn.

Det er også fint på Huk på Bygdøy hvis man vil på stranda. Mener det er 30 bussen som går dit.

Hvalstrand bad er også en ok strand med mye liv på finværsdager, kiosk og restaurant. Da må man ta buss utover til Slemmestad og hoppe av i Asker ved Hvalstrand. Nærmere Slemmestad ligger også Sjøstrand, men det er en helt ordinær strand med en kiosk, i alle fall var det slik sist jeg var der.

Det går også an å ta turen til Hadeland glassverk og Kistefos museet hvis dere liker slikt. Og til Blaafarveværket på Modum selvsagt.

Hvis dere ikke er fremmed for en litt lengre biltur og vil bruke en hel dag, så har vi jo Bø i Sommerland?
 
Last edited:
Flymuseet på Gardermoen :)
Ok på SAS museet også og der kan man gå ut og opp og se fly lette og lande hvis man er intressert i det
 
Tusenfryd :D Evt. så har Asker et greit nok badeland, ser dere er glad i å bade :) Eller så har man jo Rush som er en slags trampoline"park" innendørs i oslo :) Og lazertag/megazoon pleier å være populært :)
Ja rush er på planen allerede :)
Tusenfryd utgår
 
Takk for tips , mye gode tips her:)
Noen har vi gjort før, noe står på planen og noe utgår av diverse årsaker :)
 
Inspiria og superband i Sarpsborg. Koster er fint, men det er utrolig mange sånne store japanske østers ute i vannet der så hvis dere ev skal bade så bør dere ha med førstehjelpsskrin og helst badesko.
Teknisk museum, freialand, Liseberg
 
Back
Topp