Tips til dåpsgaver?

Påatt

Elsker forumet
Noen som har noen tips til hva vi kan ønske oss til dåpen? Får så mange spørsmål om hva vi vil ha...

Noen med noe orginale påfunn?

Dere som har hatt dåp, hva satt dere mye pris på å få?

ORIGINAL: Påatt

Noen som har noen tips til hva vi kan ønske oss til dåpen? Får så mange spørsmål om hva vi vil ha...

Noen med noe orginale påfunn?

Dere som har hatt dåp, hva satt dere mye pris på å få?

* Fond
* Sånt rør til å ha fødselsattesten i
* Smykke/armbånd
* Smykkeskrin
* Sparebøsse m/gravering
* Et spesielt fotoalbum
* Sånt sett med søte små skrin til "min første lokk", "min første tann" osv

Penger
gavekort på babysvømming
penger til photografbilder
rull til å ha dåpsattest i
sparegris
smykker
rammer
smykkeskrin
album
min første tann boks¨
osv [:)]

Når storesøster ble døpt fikk hun stoff til å sy rondastakk av, og det var den gaven jeg var mest glad for [:)] Fikk sydd den til hennes første 17.mai, og den kan slippes ut og legges ned til hun er ca 4 år. Og så kan hun en gang bruke den til egne døtre om hun vil [:)]

Så jeg har ønsket at lillemann skal få stoff til å sy bunad av [:)] Han skal også ha rutaliv, med svart nikkers til [:)]

Jeg blir mest glad for varige gaver. Koselig at de har ting som de har fått av besteforeldre, oldeforeldre osv når de blir store [:)]

mini fikk
-smykkeskrin (3 stk[X(])
- to halskjeder, ett rosa hjerte med fader vår gravert bakpå, og et med stjernetegnet hennes på.
- armbånd
-dåpsattestetui
- bilderamme
- sølvkopp med gravering
- tallerken og skje
- enda en skje
 +++

eneste jeg hadde lyst på som hu ikke fikk var sånn ramme til å ha på veggen med fødsdelsmål, men tror nesten jeg kommer til å bytte det ene smykkeskrinet inn i det.. trenger jo ikke 3 STORE smykkeskrin.

Vi fikk konto av vår ene fadder til Fillip og syns det var veldig ållright;)

Fikk kontoen med ett beløp, og fortsetter å få penger på kontoen på bursdagen hans..På konfirmasjonsdagen får han hele beløpet som da er blitt ganske mye ;)

- sølvbestikk som er gravert inn med navn
- barneservise
- samlebøker av kjente eventyr og fortellinger
- tripp trapp stol
- gavekort til babyfotografering

Uansett litt lettere til jente enn til gutt ;)

Jeg ville blitt veldig glad for:

*Tallerken med gravering til å ha på veggen
*Den store sangboka
*Den store eventyrboka
*Penger til fotograf og babysvømming
*Bestikk

Mye annet, men det er da noen ideer i hvertfall [:)]

Jeg fikk et par gode tips her om dagen: Stokke tripp trapp stol og årgangsvin! Altså spare vinen til mini er 18 år[:)] Litt morsomt med en vin fra den gangen man ble døpt[:D]
Ellers skal vi ønske oss: Smykker, smykkeskrin, den store sangboka, den store eventyrboka, penger, Ivo caprino DVD boks, bestikk, dekketøy, bunadsølv osv

Mini fikk:
Barnebestikk med navn og dåpsdato
Bunadssølv (kanskje mest aktuelt for jenter)
Gavekort på Barnas Hus
Dåpsattestholder
Smykker (hvorav ett med navn og dåpsdato)
Penger
Sølvkopp med navn og dåpsdato

Andre tips:
Barnestol (f.eks Tripp Trapp)
Kunst (ikke sånn typisk barnekunst, men kunst som kan følge barnet hele livet)
Penger/ gavekort til fotografering
Barnebøker
Fat/ bilderamme med vekt/lengde/fødselsdato etc (mini fikk det da hun ble født)
Bæremeis

Vi ønsker oss ting til henne som hun kan bruke, men som samtidig varer. Blant annet Tripp trapp stol, Armbånd, Eget bestikk/servise etc...

- smykker
- tinnramme til å ha bilde av gullet i midten og gravere inn fødselsdato, vekt etc. rundt.
- barnebestikk
- barneservice
- sparebøsse, gjerne i tinn (L fikk et tinn helikopter - kult!)
- tursekk (tror det var 11 L)
- bunadskniv
- eventyrbøker
- barnesangbøker
- Bibel m/ navnet inngravert
- barnebøker

Det var noe av det lillegull fikk til sin dåp [:D] Jeg syns det er fint å få noe som varer, og ikke klær f.eks. som man bruker et par ganger før det er for lite.

Her fikk vi:
-penger, har opprettet konto til lille gull.
-Stokke tripptrapp stol med bøyle og pute.
-sølv skje og gaffel
-sølv eggeglass
-kardemonneby servise
-Servise fra villeroy og boch + barnebestikk til i samme serie (utrolig fint)

I tillegg ønsket vi oss barnefiskestang, bergans sekk og matboks + sengetøy fra Blafre.

Jeg har kjøpt kniv med slire til flere gutter i dåpsgave. De kan ikke bruke dem med en gang, men det er veldig moro å lære og spikke for småtasser[;)]

Vet ikke helt hva jeg ønsker meg til knerten vår utenom servise og bestikk. Får håpe gjestene har masse fantasi. Det kan fort bli mange sparegriser og bilderammer til en gutt...

Back
Topp