Tips til bursdagsmat?

Hopplahei

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Som tittelen selv sier, er det noen som har tips til hva jeg kan servere i en 30 års dag? Er ikke mange som kommer, blir bare stille og rolig. Men jeg klarer ikke finne på noe som er både enkelt å lage, samtidig som det er godt :)

Tapas?

Tapas! Tyskiske kjøttboller, potetbåter, tzatziki, aioli, foccacia, spekemat (til alle andre?) og ost, kjeks....

En gryte? Kan anbefale Biff i Guinnes (google it)

taco?

Hjemmelaget pizza?

Sent from my iPad using BV Forum

Har tenkt tanken med tapas, men så usikker på hva jeg skal lage da?

Jeg feiret 20 årsdag i sommer og serverte gryterett. Alle syntes maten var såå god og lurte på hvordan jeg hadde laget det! Brukte rett og slett toropose og kjøttdeig og surra løk, sjampinjong og paprika og hadde det i gryta med salat, loff og ris ved siden av :)
Enkelt og godt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg hadde 'lag din egen sandwich'-bar en gang med hjemmebakt no knead bread (sjekk matpåbordet sin blogg) og alt mulig godt pålegg, tilbehør og grønt. Litt annerledes og veldig godt.
Eller så kan du jo lage couscous/quinoa-salat med masse spennende i, servere det til grillmat/køfte, flate pitabrød og tzatsiki?
Hvis du går for tapas så har du jo fått mange gode forslag alt, sjekker du menyen til feks Delicatessen så finner du flere (som aspargesbønner med hvitløk, sitron, salt og smør.) saltbakte poteter er forresten kjempegodt og enkelt. Og dadler (usøtede) med bacon - stekes i ovnen. Store sjampignoner med hvitløk, creme fraice, litt krydder og bacon er også veldig godt om du lager det i ovnen.

Er det sånn at dere blir en liten gjeng som samles rundt middagsbordet, eller blir dere såpass mange at folk sitter rundt om kring der det er plass? Hvis det er det siste, ville jeg gått for gryterett eller noe lignende. Da kan alle forsyne seg selv, og man trenger ikke kniv og gaffen for å spise det :)

Chili con carne og indisk gryte er veldig godt og enkelt å lage :D

Jeg er fan av koldtbord. Der er det alltid noe som noen liker, ha både fint og grovt brød, roastbiff og remulade, kylling, aspik, forskjellig kjøttpålegg, eggerøre osv :)

Sent from my iPad using BV Forum

Blir vel 7 stk, så ikke så mange. Kommer til å sitte rundt bordet :)

Indisk kyllingsuppe med ingefær, eple, gulrot, karri osv med focaccia til. Nydelig! Og suppen kan lages litt på forhånd. Trinesmatblogg.no Der er også oppskrift på focaccia :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp