Tips til bodylotion/krem til sensitiv hud?

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Jeg har fått mye tørrere hud på kroppen (særlig leggene) etter jeg ble gravid, og klør veldig mye. Må smøre meg med noe. Men reagerer veldig lett på parfymerte ting, og nå klarer jeg heller ikke sterke lukter. Bruker som regel ungene sin parfymefrie, men det føles jo ikke akkurat så kvinnelig å smøre seg inn med locobase og spenol... Noen tips?

Jeg bruker cosmica uten parfyme og jeg tror det hjelper. Glemmer av og til :)

Jeg har trøblete hud, og har fått denne kremen på blåresept (kan også kjøpes uten resept). Den fukter utrolig godt, og lukter ikke. Anbefales :-)DSC_1032.JPG

Jeg har trøblete hud, og har fått denne kremen på blåresept (kan også kjøpes uten resept). Den fukter utrolig godt, og lukter ikke. Anbefales :)Vis vedlegget 293257
Ja, jeg har to barn som bruker denne, og det er den jeg låner av for det meste +locobase. Er enig i at den funker når huden er irritert, men jeg opplever at den må varieres med en fetere variant. Blir litt "stram" i huden når jeg bruker bare den.

Jeg har trøblete hud, og har fått denne kremen på blåresept (kan også kjøpes uten resept). Den fukter utrolig godt, og lukter ikke. Anbefales :)Vis vedlegget 293257
Denne bruker ungen vår, for å forebygge barneeksem.
Finnes også en blå krem på pumpeflaske som er mer en generell fuktighetskrem. Tror den heter Miniderm. Den er rimelig god for generell fukt til huden.

Jeg har to eksembarn, og har bortimot alle varianter av kremer og lotioner fra apoteket. Men kanskje noen har et tips om noe annet? Tenker på noe litt ekstra deilig som man kan skjemme seg litt bort med uten å reagere på det?

Lurer på om noen av dere bruker Mama bee? Fikk anbefalt den av ei, men kanskje flere har noen erfaringer å dele med?

Lurer på om noen av dere bruker Mama bee? Fikk anbefalt den av ei, men kanskje flere har noen erfaringer å dele med?
Jeg prøvde de til meg selv å datteren min når hun var baby, men vi begge reagerte på de. Begge har sensitive hud.

Jeg har fått mye tørrere hud på kroppen (særlig leggene) etter jeg ble gravid, og klør veldig mye. Må smøre meg med noe. Men reagerer veldig lett på parfymerte ting, og nå klarer jeg heller ikke sterke lukter. Bruker som regel ungene sin parfymefrie, men det føles jo ikke akkurat så kvinnelig å smøre seg inn med locobase og spenol... Noen tips?

Sniker fra november
Jeg bruker decubal sine kremer, enten basic eller sensitiv. De har fettinnhold på 40 og er helt fantastiske på tørr hud og inneholder ikke parfyme, synes sensitiv trekker raskere inn i huden og føles lettere. De koster litt, men viktig å merke seg at man før en halv kilo krem da :)

Spenol har et veldig veldig lavt fettinnhold så føler jg blir mer tørr av spenol :hilarious:

Vedlegg

• BA9E2298-F306-4CD6-9D88-3F12D5650FC8.jpeg
    BA9E2298-F306-4CD6-9D88-3F12D5650FC8.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 6
  • 6D7F2B5E-5CA1-4FA2-8C68-0AA0185032D1.jpeg
    6D7F2B5E-5CA1-4FA2-8C68-0AA0185032D1.jpeg
    24,5 KB · Visninger: 6
Sniker fra november
Jeg bruker decubal sine kremer, enten basic eller sensitiv. De har fettinnhold på 40 og er helt fantastiske på tørr hud og inneholder ikke parfyme, synes sensitiv trekker raskere inn i huden og føles lettere. De koster litt, men viktig å merke seg at man før en halv kilo krem da :)

Spenol har et veldig veldig lavt fettinnhold så føler jg blir mer tørr av spenol :hilarious:
Takk for tips!

Jeg er veldig fornøyd med aderma sin serie. Fås kjøpt på apotek. Jeg har ikke særlig sensitiv hud men derimot veldig tørr da.

Tar gjerne imot flere tips på produkter som ikke er kjøpt på apotek...

Back
Topp