Tips til bind?

Bkno1922872

Betatt av forumet
Tenkte å kjøpe inn litt bind til etter fødsel.. Jeg har ikke brukt bind siden jeg var 12 år (ob<3) og har ikke peiling på hva som er bra/behagelig osv..

Tenkte å kjøpe noen store og noen litt mindre som er lite synlig.. Tips? Går det mye bind etter fødsel?

Jeg gikk på apoteket og kjøpte tena lady maxi night. De anbefalte dem hvertfall. Greit å ha noe stort den første tiden. Så kan man jo kjøpe noe annet på butikken etter det :)

Det er veldig forskjellig hvor lenge og hvor mye man blør etterpå.
Jeg måtte kjøpe meg Tena Lady Super, for nattbind ble for lite. I tillegg blødde jeg i 8 uker. Mens ei venninne av meg blødde mye de første dagene og etter 5 dager kunne hun bruke bare truseinnlegg. Hennes renselse varte knapt i 14 dager.

Kjøpte sånne bleier for voksne. Blødde mye sist og var veldig greit... Følte meg ikke spesielt sexy, men det er jo for en kort periode... Også har jeg kjøpt "vanlige" nattbind fra matbutikken

Jeg har brukt de bindene de har på sykehuset mens jeg har vært der å gått over til always nattbind (de store med vinger) når jeg har kommet hjem, å det har holdt :)

Hadde både nattbind fra libresse og dermica (apotek 1) og det fungerte bra. Gikk over til helt vanlige etter hvert. Hadde vel jumbobleiene på sykehuset et par dager - helt nødvendig, for å si det sånn! :p

Må nok gå for nattbind fra libresse første tiden. Etter det blir det always. Synes libresse er så tykke. Føles ut som bleier :p

Last edited:
Dette har jeg tenkt på og. Sist blødde jeg masse i 2 dager så var det vanlig mensmengde i 2 uker så var vel heldig... Hater bind fordi jeg syns de lukter så fælt :(

Kjøpte en pakke på apoteket som de anbefalte, lurer på om den heter Attends eller noe... Litt tykke, men om behovet blir der og det er mye blod så fungerer de sikkert i starten, så kan jeg bytte til noe annet senere.. ☺

Dette har jeg tenkt på og. Sist blødde jeg masse i 2 dager så var det vanlig mensmengde i 2 uker så var vel heldig... Hater bind fordi jeg syns de lukter så fælt :(

Samme her !! Og sist følte jeg nesten man kunne lukte det på utsiden av buksa lissom!! Ææææsj!!

Samme her !! Og sist følte jeg nesten man kunne lukte det på utsiden av buksa lissom!! Ææææsj!!

Ja, husker det fra sist... Jeg er veldig sensitiv på lukter så skammet meg veldig de første dagene... Men var visst bare jeg som lukta det ifølge mine venniner :p

Ja, husker det fra sist... Jeg er veldig sensitiv på lukter så skammet meg veldig de første dagene... Men var visst bare jeg som lukta det ifølge mine venniner :p

Ja godt det :p Meget ubehagelig viss ikke. Men syns det r så kvalmt å bare skifte de bindene! Brekker meg nesten av tanken nå :-/ :p

Back
Topp