Tips til bilstol?

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
har sett på både maxi cosi, cybex Anton og britax. Er utrolig usikker på hva vi skal velger. Vi ønsker isofix, og ser at selve basen koster endel. Har prøvd å lete litt, men finner ikke helt ut om noen av stolene har base som kan benyttes om igjen? Altså om en babystol kan bruke samme base som stol nr 2 og kanskje 3?
Da ville det jo isåfal lønnet seg å kjøpt en stol med slik base.
Utrolig mye nytt å sette seg inn i her! Håper noe har tips eller erfaringer å dele :happy:

Maxi cosi har ivertfall en base som kan brukes på sete Nr 1 og 2. Tror det var maxi cosi pepple og maxi cosi 2 way pearl.

Vi har kjøpt denne: https://www.barnashus.no/cabriofix-pakke-triangle-black.html

Fikk den anbefalt av flere og slo til på tilbudet [emoji4]
Var å såg på den i dag. Hun i butikken ville anbefale nyere modell siden den du linker til er helt hard på sidene, der som hode til babyen skal ligge. I en evt. kollisjon måtte hode til babyen ta hele støtet, mens i de nye, der de er myke oppe ved hode slipper hode til babyen å ta hele støtet.
Sånn var viss alle de ''gamle'' babystolene. De nye som kom nå var myke.
Er så vanskelig å velge! Mange ulike testet og meninger overalt.
Vi har ikkw kjøpt enda..veldig i stuss hva vi skal velge..

Det er en verden av bilstoler.
Jeg ville tatt med meg bilen til en butikk hvor du kan få teste setet i bilen deres før dere kjøper. Fint å sjekke at setet passer i bilen:)

Leser man tester er det viktig å se hva stolen scorer best på. Noen stoler scorer bra pga pris, men det er jo sikkerhet som er det viktigste.
Sjekk også hvem som har utført testen. Er det noen som vil tjene på at en stol vinner som har utført testen? Da skal man kanskje se på en annen test :)

vi har cybex cloud x, genial fordi man kan legge den flat når den ikke er i bilen :)

Takk for svar dere! Skikkelig utstyrs jungel der ute! Ikke lett å vite hva man skal gå for. Får ta bilen med å prøve å prate med de som evt jobber i en baby butikk.
Føler alle som har barn fra før har så enormt forskjellige synspunkt på hva som er bra/best. Men de fleste nye seter som selges idag er vell trygge

Tror vi blir å prøve BeSafe iZi Go Modular denne gangen. Der kan basen brukes på stol nummer to også :)

Godt å vite! Kjekt å slippe å kjøpe ny base når man skal bytte stol
Ja, det tenker jeg også. Den er jo av de dyreste tror jeg. Vi har ikke bestemt oss 100% ennå, må sjekke litt mer tester først. For min del er ikke jeg så opptatt av annet så mye annet enn sikkerhet når det kommer til bilstol, den får koste det den må.

Ja, det tenker jeg også. Den er jo av de dyreste tror jeg. Vi har ikke bestemt oss 100% ennå, må sjekke litt mer tester først. For min del er ikke jeg så opptatt av annet så mye annet enn sikkerhet når det kommer til bilstol, den får koste det den må.
Samme her! Vogn var så lett å finne ut av. Men bilstol er det jeg synes er vanskeligst og tar lengst tid å finne den rette

Det viktigste er at du prøver stolen i bilen og måler hellingen.
Hva som passer for andre er egentlig helt irrelevant, for alle biler er forskjellige.
Bilstol koster, og hvis du vil ha en med isofix må du uansett ha (minst) en stol til før barnet skal i beltestol forovervendt, og derfor er det mer økonomisk å kjøpe en beltemontert (bakovervendt) stol som nr.2.
Det er veldig mye lettere å tilpasse til bilen også.

Les denne bloggen:
http://bilstoler.blogg.no/
http://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html

:)

Samme her! Vogn var så lett å finne ut av. Men bilstol er det jeg synes er vanskeligst og tar lengst tid å finne den rette
Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for vogn allerede før jeg ble gravid, men har plutselig blitt veldig usikker siste uka. Så nå står det mellom to. Må nok dra å "prøvekjøre" litt. Har jo kun lest og sett bilder :p
Men bilstol er definitivt vanskeligst! Har hatt to BeSafe stoler til sønnen vår (stol nr 2 og beltesete), og har vært superfornøyd med begge. Føler meg derfor ganske "trygg" på å velge BeSafe igjen. De er jo kjent for å gjøre det veldig godt i tester!

Ofte så er det isofix på setet nr 2 og derfor ingen base. Jeg vil anbefale maxi cosy. Det kommer godt ut i test, lettere å bære enn flere andre i samme klasse. Det er også ofte på tilbud.
Den første bilstolen kjøper vi ny fordi det er en stol de fleste tar mye inn/ut av bil og derfor er det større sjanse for skade og slitasje.

Back
Topp