Tips til bil nr. 2?

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
Vi har mer eller mindre bestemt oss for at vi skal bytte ut bil nr. 2 med noe nyere før lillesøster kommer. Har per i dag en Nissan Almera 2001-modell som fungerer helt greit, men den begynner å bli sliten pluss at om vi venter må vi kjøpe nye dekk til sommeren og da kan vi likesågreit bytte med en gang.

Så - er det noen som har tips til en god bil nr. 2?

Krav:
- et driftssikkert bilmerke med godt "rykte" som gjør det bra på tester
- stort nok baksete til to "vanlige" bilseter, selv når begge barna blir litt eldre, men trenger ikke ha større bagasjerom enn at det rommer en normal barnevogn. (Kommer til å fortsette å bruke stasjonsvogna på lengre turer.)
- parkeringsvarmer

Sikkert noe mer også, men dette er det vi har tenkt på foreløpig :) Ikke helt bestemt oss for om vi skal gå for helt ny bil, 3-4 år gammel eller leasing.

Har volvo v70 2010 modell. Elsker bilen og den gode plassen inni. Både blant setene og bagasjerommet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Glemte vel å skrive tydelig nok at dette altså er bil nr. 2 og vi er ute etter en litt mindre bil enn bil nr. 1 (som er en Volvo V70 2012). Men allikevel må vi ha plass til barneseter da.

Toyota Carina blir altfor gammel, i eldste fall vil vi ha en 3-4 år gammel bil :)

Passat er god bil og kjøre:)

Skulle jeg kjøpt ny selv nå, så hadde det blitt bmw 5seire! Fantastisk og kjøre:)

Audi A3 sportback hadde jeg før og den bilen savner jeg. Det er en liten bil, men den har masse plass inni alikevel. Jeg har hatt 2 trillekofforter, en vogn, en bag og en liten sykkel i bagasjerommet på den. God plass mellom baksetet og forsetet, så plass til å sitte bakovervendt bak og en passasjer i forsetet :)

Glemte vel å skrive tydelig nok at dette altså er bil nr. 2 og vi er ute etter en litt mindre bil enn bil nr. 1 (som er en Volvo V70 2012). Men allikevel må vi ha plass til barneseter da.

Toyota Carina blir altfor gammel, i eldste fall vil vi ha en 3-4 år gammel bil :)
Hehe da så. Ikke lett å vite hva bil nr en var når du ikke hadde skrevet det ;)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Hehe da så. Ikke lett å vite hva bil nr en var når du ikke hadde skrevet det ;)

Hehe, nei, jeg var nok litt kjapp som antok at det var implisitt at vi ønsker mindre bil siden det var snakk om bil nr. 2 og at vi har stasjonsvogn fra før ;)

Er forøvrig også utrolig fornøyd med V70-en vår :D Men som bil nr. 1 da :D

Vi har Passat som bil nr 2. Mannen min har en eldre Volvo det er større plass i. Men vi bruker bilene litt ettersom. Nå går det i Passat siden det mangler litt lys på volvoen. Er litt trege med å skifte siden vi har to stasjonsvogner. Men har hørt mye fint om golf. Kjæresten til pappa har det og det er den bilen de er mest glad i og kjører mest.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke noen vits i å kjøpe en liten bil siden dere vil ha plass til både barneseter og barnevogn. "Små" biler som Audi a4, bmw 3-serie, vw golf/polo m.fl. kommer til å ha problemer med å romme 2 voksne, 2 barn og barnevogn. Og hva er egentlig vitsen med å sitte trangt for å spare noen cm på hver side av bilen...?

Hehe, nei, jeg var nok litt kjapp som antok at det var implisitt at vi ønsker mindre bil siden det var snakk om bil nr. 2 og at vi har stasjonsvogn fra før ;)

Er forøvrig også utrolig fornøyd med V70-en vår :D Men som bil nr. 1 da :D
Hehe ja. Her har vi en golf som nr to. Funker veldig greit den også :p Bruker jo ikke vogn særlig da lengre.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

V50?

Er ikke noen vits i å kjøpe en liten bil siden dere vil ha plass til både barneseter og barnevogn. "Små" biler som Audi a4, bmw 3-serie, vw golf/polo m.fl. kommer til å ha problemer med å romme 2 voksne, 2 barn og barnevogn. Og hva er egentlig vitsen med å sitte trangt for å spare noen cm på hver side av bilen...?

Vi ser vitsen - både prismessig og praktisk sett... Når vi er 2 voksne eller skal på lengre tur så bruker vi uansett stasjonsvogna. Så det er ikke et krav med de samme egenskapene som den har. Bil nr. 2 skal brukes til mer småkjøring og trenger dermed ikke ha plass til f.eks. bagasje. Og muligens mindre gadgets/komfort. Men plass til ungene og en vogn må det være. Nissan'en vi har i dag er mye mindre enn stasjonsvogner, men det er allikevel god plass til storebror sitt bakovervendte sete. Ikke sitter vi trangt heller :)

V50 er et godt alternativ! Muligens faller den ut av vurderingen fordi den ligger litt høyt i pris, men foreløpig er den med! :)

Har en toyota auris 2011 og ELSKER den! God plass til bakorvendt sete og tfk'en får akkurat plass bak.. Vi har den som bil nr 2 :)

Jeg har Nissan Note som konebil, og den er helt genial! Plass til både bakovervendt og vanlig barnesete, og baksetet kan flyttes frem for å lage mer plass i bagasjerommet dersom det trengs. Den er liten og nett men veldig romslig inni. Og man sitter høyt og har fin oversikt. Vi har Skoda Superb som familiebil, men barna foretrekker Noten. Og vi var på fire dagers biltur i sommer, det gikk superbra!!

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp