Tips til barneklær?

Mhla96

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Aprilspirene 2023
Er førstegangsgravid og dette med klær undrer meg. Syntes det er så mye mønster på all klær der ute, er ikke så fan av det til så små. Ikke funnet en eneste nattøy uten mønster på...
Og hvor mye av hver str trenger man til en junibaby? Allerede shoppet endel, men samtidig ingen oversikt over hva som trengs hehe.

Tror jeg hadde klart meg med 7 bodyer i hver str. og et par pysjamaser! Men om det blir sånn vet jeg ikke, er glad i å shoppe her og.. og venter på vårkolleksjon nå :hilarious:

Venter med å handle til vårkolleksjonen kommer.:) da er det sikkert mange fine og litt nøytrale pasteller:) vil si man kommer langt med 10 bodyer (anbefaler omslagsbodyer så du slipper å trekke over hodet, lindex og polarn o pyret har deilig kvalitet). Så er det tightsbukser og sokker som er snop å ha til.:) evt noen strømpebukser.:) vi hadde en skikkelig gulper sist, så var en del skift. Vi foretrakk nattdrakter uten fot. Men er sikkert smak og behag.:)

Jeg ville ikke kjøpt for mye i 50, da noen barn gjerne vokser fort ut av den størrelsen. Om du derimot får et barn som er lite, så er butikkene også åpne etter fødsel. Jeg hadde mye til første som aldri ble brukt/ bare brukt 1-2 ganger. Går vell mest i bodyer og evt strømpebukser med mindre det er veldig varmt. :-)

Kjøp brukt! Verden har mer enn nok masseproduserte klær, og til de minste blir de jo ikke slitt i det hele tatt :) Vi vil jo at barna våre skal ha en klode å vokse opp på også?

Kjøp brukt! Verden har mer enn nok masseproduserte klær, og til de minste blir de jo ikke slitt i det hele tatt :) Vi vil jo at barna våre skal ha en klode å vokse opp på også?
Enig. Også er det faktisk mye større utvalg, siden man da kan finne ting fra eldre kolleksjoner. Jeg har kjøpt veldig mye fra 2013-kolleksjonene, da klærne på den tiden var midt i blinken for min smak

Enig. Også er det faktisk mye større utvalg, siden man da kan finne ting fra eldre kolleksjoner. Jeg har kjøpt veldig mye fra 2013-kolleksjonene, da klærne på den tiden var midt i blinken for min smak

Ja, jeg liker også å handle fra tidligere kolleksjoner, og gjerne pakkeløsninger. De klærne jeg evnt ikke liker gir jeg videre til en lokal hjelpeorganisasjon for småbarnsfamilier :)

Har det, venter på noen pakker fra Tise:)
Så brukt er veldig fint!

Har det, venter på noen pakker fra Tise:)
Så brukt er veldig fint!

Så bra! Det er en skikkelig hjertesak for meg, hehe :)

Sånn for å gi et litt mer konkret tips så synes jeg MarMar og Gullkorn har mye pent, ensfarget tøy.

Lindex har mye fint og ensfarget, og de har bodyer som kan brukes lengre enn mange andre pga ekstra rad med knapper nederst og ekstra lengde på ermer :happy: Husk at det er lurt med bodyer både med korte og lengre ermer, siden det er sommer:happy: Mener de har en sånn fin liste her inne ett sted på hva som anbefales.

Enig med at det er lurt å kjøpe klespakker! Kommer til å kjøpe det om denne blir gutt, til jente har jeg det meste minus sommerklær. En får også ofte klær i barselgave/babyshower. De er som regel i 56-62. Kommer til å kjøpe noen fine klær når jeg vet kjønn uansett, men ikke mye. :) Er feks veldig glad i lilleba pysjene, dyre, myke og veldig fine. ;) kommer nok også til å kjøpe litt ull om det er gutt, når det kommer på salg. Mest til høsten. Anbefaler veldig å kjøpe smekker om en får gulpebaby, jeg kjøpte to brødposer fulle med smekker til mi som gulpa voldsomt, og det sparte veldig mange klesskift :)

Vi kjøpte SÅ mye greier til storesøster. Endte med å bare bruke omslagsbody med bukse eller strømpebukse til 99% av tiden de første månedene :p man finner seg sine favoritter og vi kommer ikke til å kjøpe like mye til nestemann om det blir en gutt.
Ville sikkert hatt kanskje 7-8 bodyer og bukser og begrenset litt andre ting. Pysj har vi aldri hatt bruk for om sommeren. Bare brukt body :)

Jeg elsker mønstre og priser meg lykkelig over at klesbransjen endelig produserer babyklær i fine farger og mønstre. da eldste ble født fantes det kun hvite, rosa eller blå klær, så utrolig kjedelig! Men siden dette er nr 3 så har vi alt vi trenger, behøver ikke kjøpe noe. Ca 10-12 bodyer, 6-7 bukser og 4-5 pysjer holdt for oss sist.

Jeg syntes jeg trengte flere bodier enn forventet... det var bæsje uhell flere ganger om dagen, så klærne gikk unna.

Jeg kommer til å kjøpe en haug av langermede bomullsbodier og tynne sparkebukser. Og noen kortermede bodier.

Jeg gidder ikke bruke penger på ull om sommeren. Bruker en halv formue på fulle ull garderober på høst, vinter og vår. Så om sommeren er det bomull. Jeg går ikke med ull om sommeren selv heller.

Jeg skal få/kjøpe av venninna mi sitt babytøy, da hun har en snart 1-åring og har spart på alt, ellers blir det litt fra Kappahl og Lindex. Jeg er veldig glad i newbie. MEN viktig å huske på at man også får mye, jeg hadde så mye klær til storesøster som aldri ble brukt.. Så solgte jeg en del videre til ei som hadde to jenter. Gjenbruk er supert, spesielt når de nesten ikke rekker å bruke klærne sine når de er så små ☺️

Skal ikke handle inn så mye da jeg har fra snart 2åringen i hus.

Men jeg holder med at 56 er ikke så mye brukt av mange eller i lengre tid. Jeg kjøpte brukt ullsett og 2 bodyer. Vi måtte kjøpe inn litt mer da hun var liten og holdt str i 2mnd (slet med vektoppgang).

Omslagsbody og strømpebukse er egentlig det du trenger. Gulpekluter er også greit og ha. Enig at mar marmar har mye fin ensfarget.

Bruker ikke noe annet enn body på sommeren:happy:

Vi brukte str 56 i 3 mnd vi :)

Vi brukte str 1 år før ungen var 5-6 mnd.

Vokste ut av størrelsene i rekord fart.
Hun var 40% større enn alle andre på samme alder. Ungen var veldig glad i melk kan du si :joyful:

Back
Topp