Tips til bøker

Caro1

Blir kjent med forumet
MayDay2021
Tips til gode bøker for vordende foreldre? Første gang for oss begge her, så trenger alle tips vi kan få :bookworm::joyful:
 
Jeg likte veldig godt bøkene av Gro Nylander da jeg var gravid første gang! Hun har flere gode. På vei, Mamma for første gang, småen i magen, småen blir født og amme abc feks. Hun er spesialist i fødselshjelp, kvinnesykdommer og medisinsk genetikk og skriver på en lettlest og underholdende måte med mye god informasjon og historier fra sin egen praksis:)
 
Vi har ønsket oss Hjerteforeldre av John gottman og søvnbibelen av Karin naphaug. Aner ikke om de er gode, men har trua!
 
Er det noe man skal lese så er det serien Foreldremagi av Hedvig Montgomery:happy: Lettlest, fornuftig og veldig bra! De er også anbefalt fra flere helsestasjoner.
 
Emily Oster har bøker med fokus på fakta og statistikk. Mye nyttig der, men de er på engelsk.

Hjelp, jeg skal føde av Thorbjørn Brook Steen er fin om man er litt redd for fødselen.
 
Hei, jeg ønsker meg en bok om baby barn som er skrevet mer som en faktabok, helst slik at jeg kan bruke det som leksikon/oppslagsverk, f.eks når det kommer til førstehjelp og sykdommer hos baby/barn. Er det noen som har noen gode forslag? Det er jo en jungel av bøker der ute, men på nettbutikkene går det jo ikke an å bla i bøkene for å se hvordan de er.
 
Hei, jeg ønsker meg en bok om baby barn som er skrevet mer som en faktabok, helst slik at jeg kan bruke det som leksikon/oppslagsverk, f.eks når det kommer til førstehjelp og sykdommer hos baby/barn. Er det noen som har noen gode forslag? Det er jo en jungel av bøker der ute, men på nettbutikkene går det jo ikke an å bla i bøkene for å se hvordan de er.
En av bøkene jeg endte opp med å kjøpe er ABC for småbarnsforeldre av Nina Misvær. Funker fint som oppslagsverk, med blant annet et eget kapittel om førstehjelp :)
 
Er veldig fan av Hedvig Montgomery sine bøker, så vil absolutt anbefale dem. Ellers liker jeg bøkene av Gro Nylander. Har Hjerteforeldre av Gottman, men ikke fått lest den enda:)
 
Back
Topp