Tips til ammeslutt?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Noen som har tips til ammeslutt? Har en som blir 2 år i juni. Ammes både dag og natt. Kjenner jeg ønsker mer sammenhengene søvn og en pause i ammingen mtp at vi skal starte å prøve på søsken nå.
 
La inn denne i den andre tråden og fikk endel tips herfra selv https://www.emmapickettbreastfeedin...-how-do-you-stop-breastfeeding-an-older-child :) Her gikk nedtrappinga veldig av seg selv da, men hadde liksom tipsene her i bakhodet. Var egentlig bare natta jeg gikk "inn for", valgte en periode hvor han sov relativt stabilt, som sammenfalt med at pappaen var bortreist slik at ikke han skulle bli forstyrret. Snakket på kvelden om at puppen i natt skulle sove, men at han kunne få pupp i morra og ellers sove i armkroken til mamma - det ble godtatt bedre enn forventet! Ingen gråt, bare spurte om pupp og når jeg gjentok at puppen sover nå la han seg bare til å sove videre, tok ikke mange nettene før han sluttet å spørre om pupp og selv om han våkne på natta pga mareritt ellernoe så spurte han lite opp pupp altså :) Min var vel...22 måneder ca når vi gjorde dette. Startet med at puppen sov fra 00-05, men det ble ila bare noen uker utvidet til hele natta. Vi ammet morgen og kveld (og ved behov en gang på dagen) i et halvt års tid etter dette da, men da var jeg gravid igjen og da gikk produksjonen såpass ned at han mistet interessen, men da kjentes det greit ut. Fulgte vel egentlig mest den "don't offer, don't refuse" på dagtid, kombinert med at jeg iblant forklarte at det ikke passer akkurat nå (pga middag etc), men at vi kunne amme etterpå, og det fungerte veldig fint på min :)
 
Back
Topp