Tips til alle som er kvalme.

Bonus2+1

Forelsket i forumet
I går kjøpte jeg meg Gevita ingefær kapsler på apoteket, kvalmen har tatt skikkelig tak i meg og for å komme meg på jobb når jeg skal må jeg finne noe som kan mildne den litt hvertfall.
Tok en ingefær tbl i går rett etter jeg kjøpte pakken, og kort tid etter varm kvalmen mye mildere, etter hvert forsvant den helt for noen timer :D

Det står bak at vi gravide ikke må ta mye, så jeg holder meg til max 1 om dagen, men hvis det kan hjelpe meg noen timer er jeg veldig glad for det..

Og saft is fungerte fint :)

Hmm... kanskje man skulle prøve :) jeg er da rund fra før, men jeg kommer til å bli som ei kule hvis dette svangerskapet blir bra. :P Er ikke så kvalm at jeg ikke klarer å spise... Er det eneste som hjelper :P

Så godt at du fant noe som hjelper! :)
Ja det hjelper hvertfall delvis :)
Men kvalmen min ser ut til å bare bli sterkere å sterkere, så ingefær tbl tar den værste kneika nå men ikke alt :(

Dei skal eg prøve og! Eg drikker kun Farris blanda med elpejuice nå, små porsjoner og kun dette eg har lyst i ;)

Noen som har noen andre tips mot kvalmen enn ingefær? Den hjalp ikke meg i det hele tatt,er kvalm hele dagen og spyr i eininga,før det gir seg litt utpå kveldingen en gang.. og sulten som fy da,men med en gang maten står foran meg blir jeg dårlig :/

Ingefær hjelper ikke stort her heller... :-( Ikke hver dag jeg spyr, men er kronisk kvalm. Nesten bedre de dagene jeg spyr, for da er formen faktisk ikke så verst en liten time etter at jeg har kasta opp.. Ingen andre råd enn å hvile er jeg redd, og få i deg så mye væske som mulig. Synes salt mat hjelper litt, samt frisk luft.

Noen som har noen andre tips mot kvalmen enn ingefær? Den hjalp ikke meg i det hele tatt,er kvalm hele dagen og spyr i eininga,før det gir seg litt utpå kveldingen en gang.. og sulten som fy da,men med en gang maten står foran meg blir jeg dårlig :/
Postafen, det har forandra livet mitt. Det er reseptfritt, men eg ringte legen før eg tok noko som helst, og ho anbefalte det. Tar en om kvelden rett før eg legger meg, og den varer nesten eit døgn. Virkar dårligare på meg om eg tek den på morgonen når eg allereie er kvalm. Voknar uten kvalme, og er berre litt småuggen utover dagen, litt verre på kvelden når virkninga går ut. Tar ingefær i tillegg, og livet er dermed heilt ok :)

Back
Topp