Tips til aktiviteter hjemme

Mia_mini

Elsker forumet
Nå som alle må holde seg hjemme med de små.
Skal vi dele litt tips til aktiviteter som får dagene til å gå og gleder de små :)?
 
Nå som alle må holde seg hjemme med de små.
Skal vi dele litt tips til aktiviteter som får dagene til å gå og gleder de små :)?
Jepp! Jeg tar gjerne i mot tips, her går lille vennen fort lei av det meste av sitte stille lek inne :smiley-ashamed004
 
Vi har duplo, to typer maling vi kan bruke. Kjøpte inn lerret på søstrene grene. De er det stor stas å male og henge opp på veggen.
Tegner gjør vi. Har et telt vi kan leke i.
For noen uker siden kjøpte vi ballonger. De elsker hun.
 
Til ettåringer-toåringer, og kanskje også eldre, er det gøy med tomme Brus flasker som du fyller litt mer enn halvfull ved vann, konditorfarge og glitter :D
Kan fylle en tom flaske med en neve ris eller pasta også - rytmeinstrument.

Men vi har ellers tenkt oss ut i hagen og på tur i nærområdet og skogen da. Oppsøker ikke lekeplasser med apparater som mange barn tar på, men vi bor i tettbefolka strøk så vi kommer til å støte på andre folk ute såklart. Tenker det er greit så lenge vi er friske selv og har 1 meter avstand til andre :rolleyes:

Fingermaling
Male doruller
Tegne
Sangkort anbefales innkjøpt om dere ikke har det

Mye husarbeid de minste liker å være med på:
Vaske klær er faktisk veldig gøy med de minste. Min elsker å putte klær inn og ut av maskinen

Vaske kjøkkeninnredning sammen

Støvsuge

Sortere gamle klær inn ut og av ekser (ikke så effektivt med de små, men gøy :p )

Tørke støv sammen
 
Bake! Har ikke prøvd det før, me skal bake horn med ost og skinke sammen med gutten på 2. Venter til neste uke, ikke vits å brenne alle aktivitetene første dagen. :)
 
Bake! Har ikke prøvd det før, me skal bake horn med ost og skinke sammen med gutten på 2. Venter til neste uke, ikke vits å brenne alle aktivitetene første dagen. :)

Bake er kjempegøy med 2åring. :)
Her synes min det er gøy om han får en liten kopp, type plastkoppstørrelse. Så tar jeg litt og litt mel, egg osv oppi plastkoppen, også er det han som sørger for å helle oppi den store bollen, så han føler virkelig at han baker alt :p
 
  • Liker
Reactions: B
Kan fort bli lange dager når man unngår besøk og folksomme plasser! Her er aktiviteter vi foreløpig har satt opp av vi skal gjennomføre med 2-åringen:

-Bake
-Være med å lage lunsj/middag
-Mate endene
-Perle
-Plastelina
-Spill (kims lek, memo, puslespill, villkatten)
-Hinderløype (inne og i hagen)
-Yoga (søker på yoga for kids på youtube, de har masse man kan følge)
-Husarbeid
-Male og tegne
-Duplo og togbane
-Kino og overnatting i stuen
-Bygge hytte av sofaputer ol.
-Skru av alt lys i huset og gå på oppdagelsesferd med lommelykt
-Danse (bli me, vennefloka, bjørnis, osv. er fine rutiner man kan lære seg)
-Lage og spise middag ute med stormkjøkkenet
-Kjøre/gå tur for å se etter gravemaskiner
-Lese bøker
-Gjøre oppgaver fra salaby barnehage (nettside som er åpent gratis pga korona)
-Ha karneval
-Lage smoothie (favorittaktiviteten til min lille)

Hadde håpet på en tur på hytten for å ake og stå litt på ski (plass uten skitrekk, og få hytter), men de anbefaler folk å holde seg hjemme, så tenker vi overholder det. Får heller håpe på litt snø her hjemme (selv om det ser mørkt ut).
 
Back
Topp